Mennyire izgat bennteket, hogy milyen biztonságos az autótok?
A 9-es logikájával kettő baj van. Az egyik hogy MINDENKI aki legalább egy éve vezet azt hiszi hogy tisztában van az autójával, mégis napi szinten látjuk hány embernek nem adja ki.
A másik pedig hogy azt veszi alapúl hogy balesetet csak a kérdező okozhat. Pedig sajnos nem így van. Belém is rongyoltak belém elég durván mikor a pirosnál álltam szabályosan a soromra várva. Mikor nagy sebességgel betalálnak, nem nagyon tudsz mit tenni hiába ismered az autód, és azért nem mindegy mi véd.
Amúgy attól függ mik a szempontok. Abs nekem speciel kell. Vezettem ABS nélküli autót évekig. Magabiztosan állítom hogy meg tudok állni azzal is vészfékezés esetén is. De azért az ABS mindig rövidebb fékutat fog produkálni mint az átlag sofőr, plusz kormányozhatóan tartja az autót ha izomból padlózod a féket akkor is. Engem megnyugtat ha van.
Ezen túl más segítő elektronikát nem igénylek. Ha van persze jó meg minden, de nem igazán izgat az se ha nincs.
Ami a légzsákokat illeti, én használt autónál kétélű kardnak tartom őket. Nem vagyok szakértő szóval nagyon örűlnék ha valaki ezzel kapcsolatos félelmeimet meg tudná cáfolni. Viszont míg jól működő légzsákok megnyugtatjàk az embert és sokkal biztonságosabbá teszik az autót, addig mindig ott a tudat hogy elvileg ezeket 5-10 évente cserélni kéne, de senki se csinálja. Na fene tudja hogy az én jelenlegi 25 éves szaromban működnek-e még egyáltalán (bár hibakódot nem dob rá), és ha működnek akkor megfelelő-e az erejük és időzítésük. Biztos láttad már a videót a rosszúl időzített légzsákról és a dinnyéről....
Továbbá sok autón divat hogy baleset után nem új légzsákot tesznek bele (hisz az drága), hanem "felújítottat". Ezt jellemzően otthoni barkács vagy kissebb cégek csinálják műanyag forrasztásokkal a zsák visshahajtogatásával és olcsóbb vagy bontott légzsákból kiszedett patronnal.... a probláma hogy nem mindig megfelelően durran el, vagy ha eldurran akkor van hogy a hozzáadott műanyagokat az ember arcába lövi nem kis sebességgel... Így egy idős autó esetén mindig benne van az emberben a félsz a légzsákkal kapcsolatban.
Ami a töréstesztet illeti, nyílván a lehető legjobbat próbálja az ember venni. De a pénztárca súlya sem mindegy. És fiatal autókból is vannak extra gáz törésteszttel rendelkező autók.
Gyakori téveszme hogy sok laikus a gyűrődési zónát összekeveri a silány minőségű alapanyaggal. Mert csak azt látja hogy a régi lada koccan az új megane-al, és a ladán ott egy kis horpadás a megane eleje meg begyűrődött. Sokan megállapítják hogy "igen, a régiben még van anyag". Csak ugye attól pont nem lesz biztonságosabb. Ugye mind tudjuk hogy nem a sebesség a fontos, hanem a G, azaz a sebesség vagy annak irányának változása. Pont ahogy azt érzed a gyomrodban mikor gyorsúlsz vagy lassúlsz, nem amikor 130-al egyenesen folyamatosan mész. Így ha 130-ról a másodperc töredéke alatt kellene 0-ra lassúlnod, ha nem találnál el semmit, akkor is súlyos belső sérüléseket szenvednél. A gyűrődési zóna lényege hoy megnyújtsa a lassulási időt, ezzel időt.
Ennek fényében, azért annyira nem érzem magam a legnagyobb biztonságban a 25 éves, "ebben még van anyag" szaromban.
Szóval mondhatjuk azt hogy valamennyire engem is érdekel miben ülök biztonság szempontjából. Ha tehetném nyílván átülnék egy modern, biztonsági szempontból korszerűbb autóba. Viszont a pénz közbeszól.
"addig mindig ott a tudat hogy elvileg ezeket 5-10 évente cserélni kéne, de senki se csinálja. Na fene tudja hogy az én jelenlegi 25 éves szaromban működnek-e még egyáltalán"
Nincs ilyen cserére vonatkozó előírás. A lánglovagok.hu-n meg tudod nézni, hogy 20+ éves kocsikban is nyílnak a légzsákok.
"ovábbá sok autón divat hogy baleset után nem új légzsákot tesznek bele (hisz az drága), hanem "felújítottat". Ezt jellemzően otthoni barkács vagy kissebb cégek csinálják műanyag forrasztásokkal a zsák visshahajtogatásával és olcsóbb vagy bontott légzsákból kiszedett patronnal.... a probláma hogy nem mindig megfelelően durran el, vagy ha eldurran akkor van hogy a hozzáadott műanyagokat az ember arcába lövi nem kis sebességgel... Így egy idős autó esetén mindig benne van az emberben a félsz a légzsákkal kapcsolatban."
Szerintem ez nettó hülyeség. Bontott, hibátlan légzsákból van sok a piacon, szerintem senki nem kezd el egy légzsákot tákolni. Nem is hallottam még ilyenről.
sajnos öreg motoros vagyok, néhány trabanttal, wartburggal, faros skodával a hátam mögött...
Amikor azokban ültünk(úgy mint a fél ország) nem tudtuk milyen a biztonságos autó...öregségemre fullextrás, biztonságosnak mondott, függönylégzsákos, meg mindenféle robbanó szarokkal felszerelt japán csodám van..érdekes, egyszer nem jutott eszembe, hogy milyen jó ilyen biztonságosnak mondott autóban ülni...deha megnézem a traban-verseny képeimet, akkor kiver a víz...ezzel versenyeztem?
Szóval nem izgat, és soha nem is izgatott milyen biztonságos az autóm...nem azért ülök bele, hogy összetörjem...
(volt egy hatalmas volvóm...elöl-hátul félméteres gyűrődési zóna, a lökhárítókban dugattyús fékek voltak...húha, de jó nekem..hát sose tudtam meg, milyen a biztonságos védelem)
Amig 95%-ban egyedul hasznalom a kocsimat, marpedig igy van, addig nem nagyon erdekel. Pont ezekkel a tonna alatti 20 eves japan szarokkal lehet a legvidamabbakat autozni. Pl egy MX5 NA vagy NB mekkora elmenyt ad, vagy mondhatnam akarmelyik korabeli Civicet vagy hasonlo rizsraketat. Biztonsag teren pont ott vannak, mint egy korabeli Swift meg barmelyik akkori kisauto, de ez pont nem erdekel, ha benne ulsz.
Viszont ha lenne csaladom, es a gyerekeket kene a kocsival iskolaba hordanom, egesz biztos, hogy teljesen mashogy allnek hozza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!