Szükséges-e változtatás az alábbi balatonfüredi 71. főútvonalon vagy sem?
A Facebookon megy a vita, hogy Balatonfüred keleti részén a lámpás kereszteződéstől 500 méterre kelet felé a Germering utca és a Balaton utca között, ahol a 71-es főút 7 sávos, legyen egy lámpás kereszteződés vagy körforgalom! Egy hölgy szorgalmazza, mert ott menne át a strand felé, de páran támogatják az ötletet. Ez már külterület és jelenleg 70 km/h sebességkorlátozás van érvényben.
[link] ,17.9056553,3a,75y,281.86h,87.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sv_fhilsT2bloeN9PQz3VYA!2e0!7i13312!8i6656
Újra leírom: itt NEM LEHET körforgalmat kialakítani, és gyalogos közlekedés sincs. Ahogyan körbejárom a helyet, a közelében sehol nincs járda az utak mellett.
Gyalogos szabályosan a közelében sem lehetne.
Tehát, ha itt gyalogos átjárót építenének ki, akkor minimum egy kilométer járda is kellene.
Az autókat nem lenne szerencsés feleslegesen lelassítani, mert az nem indokolt.
Alul- vagy felüljáró nem jó a nehezen mozgóknak.
Ha a lámpák úgy működnek, hogy állandó ritmusban váltanak, akkor is tilost mutatna, ha sehol senki.
Ha a gyalogosnak kell jeleznie, azt el szokták rontani, összevissza nyomkodják stb.
És ezen felül a közeli lámpás kereszteződéssel össze kellene hangolni (zöld hullám). 60-70 millió simán elmenne rá.
4-es, de, gyalogos közlekedésre van igény, jelenleg erre ott az útpadka vagy a kerékpárút. Szoktak ott átsétálni Csopakról Füredre vagy vissza.
Azon a kereszteződésen volna mit fejleszteni forgalomszervezési szempontból, de a körforgalom az év nagy részében felesleges kapacitásszűkületet okozna a 71-es úton. Egy jól eltalált és szezonálisan változó lámpaprogram lenne a megoldás , a körforgalom legfeljebb drága alul- vagy feluljaroval kiegészítve működne ott jól.
#5: már miért okozna a körforgalom kapacitásszűkületet?
A lámpa, na az tényleg durva kapacitáscsökkenést okozna...
A körforgalomnak pont az a lényege, hogy nem kell megállni. Keszthely felé van egy csomó körforgalom a 71-esen. Amikor nagyon nagy a forgalom, akkor is max pár másodpercet kell a körforgalomra várni, a lámpás kereszteződéseknél meg álla sor, szüttyög a sok gyökér, nem bír a zöldre elindulni. Nem jó, a lámpa megtöri a forgalmat.
A körforgalom viszont gyakorlatilag 0-ra csökkenti a személyi sérüléses balesetek számát amellett, hogy alig érezhetően lassítja a forgalmat.
4.
>>> "Újra leírom: itt NEM LEHET körforgalmat kialakítani, és gyalogos közlekedés sincs"
Kicsit körbe kell fordítani az utcaképet, de az alárendelt útról kifele nézve jobbra van járda és egy buszmegálló is.
Szerintem ide nem körforgalom kellene, hanem gyalogos átjáró, de vidéken kevés példa van rá.
Egyébként a forgalom elől elzárt részeken a sima felfestés helyett itt azért eléggé meg kellene emelni azokat a részeket és jobban kitáblázni a sávokat, de ez már nem a kérdésre válasz.
Simán elfér oda egy körforgalom. Sok helyen építik "elcsúsztatva" a főút nyomvonalhoz képest, így:
[link] ,18.8837678,261m/data=!3m1!1e3
Füredről kifelé jövet a 70-es korlátozást már feloldja a kereszteződés, és nyáron sok őrült a buszmegálló vonalában szaladgál át 6 sávon.
Jobb is hogy csinálnak valamit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!