Hogyan kell trélerrel közlekedni?
Nyíregyháza - Zalaegerszeg útvonalon mennénk autópályán és főútvonalakon.
Egy motort hoznánk el trélerrel a sógoromnak.
Egyetlen bökkenő van, hogy életemben nem vontattam még semmit autóval.
Mire kell figyelni üresen és rakottan? Nagy ívben kell kanyarodni, eddig oké? És a többi?
Te meg a választ.
Szerinted ezt meg lehet tanulni leírás alapján?
Egy utánfutót nem nagy dolog elhúzni.
Csak sokall óvatosabban , oda figyelve kell vezetni.
Nem lehet közel se annyira kapkodni a kormánnyal mint szólóba.
Ráadásul az előzést nagyon meg kell nézni, vagy inkább nem előzni, mert lesz meglepetés ha nem gyorsul szinte egyáltalán az autó az üreshez képest.
SZóval vezetni nem nehezebb mint a nélkül, de szokni kell.
Lehet, hogy kicsit hosszú lesz, de olvasd végig a saját érdekedben.
Egyértelmű, hogy nagyobb ívekkel kell számolni, és nagyobb fékúttal. Bár amikor az ember először vonszol, akkor eleve óvatosabban áll mindenhez.
(kevesebbet előz, lassabban megy, ritkábban ugrál sávokat stb.)
Nekem életem első vontatásán "önerőből" sikerült produkálni egy olyan esetet, amiből megtanultam, hogy mennyire fontos a rakomány súlypontja.
Egy veterán autót szállítottam a megrendelőhöz. Ki volt kötve rendesen, nem volt nagy a tempó, ügyeltem az apró részletekre......szóval minden ideálisnak tűnt. Aztán az én drága vontatmányom olyan 90 körüli tempónál egyszer csak bejelentés nélkül elkezdett kacsázni, egyre nagyobb amplitudóval csapkodni. Persze, elméletben nagyon megy, hogy gyors ellenkormányzás, óvatos lassítás, bla-bla-bla, de ez a valóságban nagyon más. Na és a kölcsönautó-kölcsöntréler-új gazdihoz szállított veterán autó plusz gyakorlatlan sofőr, háát ez nem egy egészséges összeállítás. Valahogy -nagysokára- megfogtam a libegést és amikor megálltam szellőzni ;) eszembe jutott a tréler kölcsönadójának a mondása, " ha a rakomány súlypontja hátrább van az ideálisnál, akkor nagyon könnyen bohócot csinál belőled a szerelvény"
Ezután kb. 20-centivel kötöttem előbbre az autót a tréleren -szemmel láthatóan lenyomta a vonóautó hátulját- és láss csodát, olyan kezesbárány lett a szerkezet, hogy csuda.
Na ennyi a sztorim, inkább olvasd el még egyszer, mint sem hogy Te is átéld.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!