Melyik motoros légzsákrendszer a jobb?
Azt gondolom, hogy az embernek van rá pénze, akkor nagyon fontos, hogy biztonságra pénz áldozzon.
Ma motorosok számára elérhető legbiztonságosabb testvedelmet, azt alégzsákos ruha adja.
A két nagy és ismert cég is gyárt iylen ruhákat. Kérdésem az lenne, hogy az Alpinestars Tech Air légzsákos rendszere vagy a Dainese által gyártott D-Air rendszer biztonságosabb, illetve, hogy miben különbözik a kettő?
Laikusként kerestem mindkettőről olyan videót, amin bemutatják a működést is nem csak a marketing dumát.
Hát, nem túl meggyőző egyis sem.
Kis bukásnál valószínűleg jobb, mint a sima védőruha (meg vízbe esésnél könnyíthet, ez saját marketing duma).
Milyen érzékenységűek ezek, és mit tudsz kezdeni egy kinyílt légzsákos kabáttal (ha mondjuk bevered a vállad az ajtófélfába)?
Nem azt érzékeli, hogy becsapódsz (akkor már mimdegy volna), hanem a magasabb sebesség közben előforduló fura (értsd: szokatlan), hirtelen mozdulatok miatt nyílik. Még azelőtt, hogy leérkeznél az aszfaltra, zuhanás közben kinyílik, köszönhetően a sok érzékelőnek (giroszkóp, GPS, gylrsulásmérő). Az érzékelőkből érkező adatok másodpercenként több százszor analizálva vannak, és egy algoritmus dönti el, ha ki kell nyitni a légzsákot. A legtöbb tipikus balesetnek van egy egyértelmű "ujjlenyomata", és ezt ismeri fel a rendszer, ekkor nyílik ki, általában van egy minimum sebesség (30 mph), de pl az Alpinestarsesetében nincs GPS és minimális sebesség. Ha nekisétálsz az ajtófélfának semmi sem fog történni, sőt akkor se, ha nekiszaladsz, max eltöröd a kulcscsontod. Mély vízbe nem szokott esni a motoros, csak a legritkább esetekben, tehát ebből a szempontból felesleges.
Lényegében ugyanazt tudják (Dainese vs Alpinestars), előre nem lehet megmondani, melyik a biztonságosabb, mert a baleset mechanikájától is függ. Minden esetre ha van bármelyik, sokkal jobb esélyeid vannak, mintha nem lenne egyik se.
Sokat gondolkodtam, hogy valójában megéri-e ezek a kabátok, hisz nem olyan nagyok ezek a légzsákok felfújt állapotban. Lehet jobban megvédenének jó minőségű protektorok.
De szerintem nem véletlenül használnak ilyen technológiát a MotoGp-ben.
Nem. Mind a Dainese, mind az Alpinestars különféle érzékelőkkel működik, nincs semmilyen csattal a motorhoz rögzítve. A Dainese GPS-szel is fel van szerelve, csak 30 mph fölött nyílik a légzsák.
#3
Biztos van olyan, amikor mindegy, hogy egy jó minőségű hagyományos protektorod van, vagy egy ilyen hiperszuper légzsák. Azonban a légzsákos rendszer átlagban sokkal biztonságosabb, mivel egyrészt a tested nagyobb részét védi, másrészt sokkal jobban eloszlatja a kis helyre összpontosuló energiát. A hagyományos protektorok is ezt hivatottak tenni: tenyérnyi nagyságú felületet éri az energia, a protektor meg 3-4-5 tenyérnyi felületen eloszlatja, így megvédve a hátat pl. Könyöknél akár 20 forintos nagyságú is lehet az a rész, ahova az energia összpontosul, amikor könyökkel előre leérkezel a földre, ezt téríti szét kb 3-4-szeres felületre, így csökkentve az 1 négyzetcentiméterre jutó energiát. Egy légzsákos rendszer ezt sokkal hatékonyabban fogja tudni csinálni, mivel vastagabb, több helyen beburkolja a testedet, nagyobb eséllyel nyeli el az energiát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!