Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Melyik motoros légzsákrendszer...

Melyik motoros légzsákrendszer a jobb?

Figyelt kérdés

Azt gondolom, hogy az embernek van rá pénze, akkor nagyon fontos, hogy biztonságra pénz áldozzon.

Ma motorosok számára elérhető legbiztonságosabb testvedelmet, azt alégzsákos ruha adja.

A két nagy és ismert cég is gyárt iylen ruhákat. Kérdésem az lenne, hogy az Alpinestars Tech Air légzsákos rendszere vagy a Dainese által gyártott D-Air rendszer biztonságosabb, illetve, hogy miben különbözik a kettő?



2020. aug. 4. 21:52
 1/7 anonim ***** válasza:
17%

Laikusként kerestem mindkettőről olyan videót, amin bemutatják a működést is nem csak a marketing dumát.


Hát, nem túl meggyőző egyis sem.

Kis bukásnál valószínűleg jobb, mint a sima védőruha (meg vízbe esésnél könnyíthet, ez saját marketing duma).


Milyen érzékenységűek ezek, és mit tudsz kezdeni egy kinyílt légzsákos kabáttal (ha mondjuk bevered a vállad az ajtófélfába)?

2020. aug. 4. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nem azt érzékeli, hogy becsapódsz (akkor már mimdegy volna), hanem a magasabb sebesség közben előforduló fura (értsd: szokatlan), hirtelen mozdulatok miatt nyílik. Még azelőtt, hogy leérkeznél az aszfaltra, zuhanás közben kinyílik, köszönhetően a sok érzékelőnek (giroszkóp, GPS, gylrsulásmérő). Az érzékelőkből érkező adatok másodpercenként több százszor analizálva vannak, és egy algoritmus dönti el, ha ki kell nyitni a légzsákot. A legtöbb tipikus balesetnek van egy egyértelmű "ujjlenyomata", és ezt ismeri fel a rendszer, ekkor nyílik ki, általában van egy minimum sebesség (30 mph), de pl az Alpinestarsesetében nincs GPS és minimális sebesség. Ha nekisétálsz az ajtófélfának semmi sem fog történni, sőt akkor se, ha nekiszaladsz, max eltöröd a kulcscsontod. Mély vízbe nem szokott esni a motoros, csak a legritkább esetekben, tehát ebből a szempontból felesleges.


Lényegében ugyanazt tudják (Dainese vs Alpinestars), előre nem lehet megmondani, melyik a biztonságosabb, mert a baleset mechanikájától is függ. Minden esetre ha van bármelyik, sokkal jobb esélyeid vannak, mintha nem lenne egyik se.

2020. aug. 5. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Sokat gondolkodtam, hogy valójában megéri-e ezek a kabátok, hisz nem olyan nagyok ezek a légzsákok felfújt állapotban. Lehet jobban megvédenének jó minőségű protektorok.

De szerintem nem véletlenül használnak ilyen technológiát a MotoGp-ben.

2020. aug. 5. 08:28
 4/7 anonim ***** válasza:
0%
Nem gps meg ilyesmik vannak benne hanem egy csat,ami nyitja a patront ha a segged egy bizonyos távolságnál messzebb kerül az üléstől.
2020. aug. 5. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Nem. Mind a Dainese, mind az Alpinestars különféle érzékelőkkel működik, nincs semmilyen csattal a motorhoz rögzítve. A Dainese GPS-szel is fel van szerelve, csak 30 mph fölött nyílik a légzsák.


[link]

2020. aug. 5. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

#3

Biztos van olyan, amikor mindegy, hogy egy jó minőségű hagyományos protektorod van, vagy egy ilyen hiperszuper légzsák. Azonban a légzsákos rendszer átlagban sokkal biztonságosabb, mivel egyrészt a tested nagyobb részét védi, másrészt sokkal jobban eloszlatja a kis helyre összpontosuló energiát. A hagyományos protektorok is ezt hivatottak tenni: tenyérnyi nagyságú felületet éri az energia, a protektor meg 3-4-5 tenyérnyi felületen eloszlatja, így megvédve a hátat pl. Könyöknél akár 20 forintos nagyságú is lehet az a rész, ahova az energia összpontosul, amikor könyökkel előre leérkezel a földre, ezt téríti szét kb 3-4-szeres felületre, így csökkentve az 1 négyzetcentiméterre jutó energiát. Egy légzsákos rendszer ezt sokkal hatékonyabban fogja tudni csinálni, mivel vastagabb, több helyen beburkolja a testedet, nagyobb eséllyel nyeli el az energiát.

2020. aug. 5. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
van olyan légzsákos ruha amiben 1 db érzékelő sincs, olyan mint a futópadok, egy madzag lóg ki belőle amit hozzákötsz a motorhoz, és ha repülsz akkor kitépődik a biztonsági retesz és egy gázpatron felfújja a mellényt. Így sokkal olcsóbb is, megbízhatóbb, és még töltögetni se kell a mellényt és nem megy benne tönkre az akksi pár év után
2022. nov. 23. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!