Mit gondoltok, nem lehetne valami kötelező KRESZ vizsga kerékpárosoknak is? Meg valami oktatás az iskolában a gyalogos közlekedéshez? Eszméletlen ahogy közeledik néhány ember!! Csak az a gond hogy ha miattuk hirtelen fékezni kell más is megsérülhet
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Először is az általános iskolai tananyagban oktatnak közlekedési ismereteket is (alsó tagozatban konkrétan a környezetismeret tantárgy része). Aztán az iskola által választható tananyag esetében van kimondottan kerékpáros ismeretanyag, szakmai szervezetek által magas szinten összeállítva - de a jelek szerint ez nem olyan fontos, mint pl. a rovásírást megtanítani a gyerekeknek. Harmadszor a felnőtt lakosság legalább 80%-a rendelkezik valamilyen vezetői engedéllyel, amelynek megszerzéséhez elméletileg a KRESZ vizsga is feltétel. Aztán meg lehet nézni, mennyit ér...
És persze nem mellesleg a Bécsi Közlekedési Egyezmény szerint kifejezetten tilos a kerékpározást bármiféle engedélyhez vagy jogosítványhoz kötni.
Az adminisztráció és a jogszabályi környezet nehézségeiről nem is szólva...
És persze ha mindezeket figyelmen kívül hagyjuk, akkor is egyszerűen kontraproduktív.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#11-es, ha a felnőtt lakosság legalább 80%-a rendelkezne jogosítvánnyal, akkor is másfél millióan kerékpározhatnának KRESZ ismeretek nélkül, de mivel a valóságban, csak hozzávetőlegesen 60% a jogosítvánnyal rendelkezők száma (2017-es Forsense felmérés szerint), és a kerékpárosok nem kizárólag felnőttek (12 éves kortól főútvonalon is kerékpározhatnak a gyerekek), így 4 millió fölött van azon magyar állampolgároknak a száma, akik alapvető kresz ismeretek nélkül bringázhatnak.
A Bécsi Közlekedési Egyezmény-t most hadjuk, az a nemzetközi forgalomban résztvevőkre vonatkozik.
Továbbra is tartom, hogy a KRESZ szabályok betartását meg
kell követelni a kerékpárosoktól, és az ehhez szükséges ismereteket át is kell valahogy adni!
Persze azt is tudom, hogy a szabályszegők jó része pontosan tisztában van vele, hogy mikor szabálytalankodik, ezzel együtt a kerékpáros KRESZ oktatásra a jelenleginél nagyobb hangsúlyt kellene fektetni!
Viszont, mivel nem ismerem a jelenlegi általános iskolai tananyagot, így csak nagyon merem remélni, hogy ezen a téren már jó irányba fejlődik az oktatás, és egyre többen ismerik meg az alapvető közlekedési szabályokat!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nyugodtan bevezethetnék az iskolában is.
Több haszna lenne belőle mint a kémiát sulykolni mindenkibe.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kerékpáros vagyok, és ezt nagyon támogatnám, sok az idióta az utakon, bevág eléd, kijön az utcából, kanyarodik, körbe sem néz. Az ilyen barmok miatt van általánosítva, hogy minden kerékpáros hatökör.
Annak idején, amikor én általános iskolába jártam, még környezetismereti órákon és délutáni foglalkozáson tanítottak kerékpáros kreszt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@13: az, hogy a rendszeresen kerékpározók 80%-a rendelkezik vezetői engedéllyel, nem áll ellentétben azzal, hogy a teljes felnőtt lakosság esetében ez az arány 60%-os.
A Bécsi Közlekedési Egyezmény pedig - természetesen amellett, hogy a nemzetközi forgalomban kiemelt szerepe van - a tagállamainak a legfelső szintű közlekedési szabályrendszerét jelenti. Haazt írja, hogy a kerékpározást tilos bármilyen vezetői engedélyhez kötni, akkor egyetlen tagállam sem hozhat ezzel ellentétes rendeletet.
Abban egyetértek, hogy a szabályok betartását meg kell követelni tőlük is - de az már ne a kerékpáros hibája legyen, hogy ebben az országban ezt senki nem veszi komolyan...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@18: mi abban a fejlődés, ha ugyanazt mondom, mint eddig? Inkább te fejlődsz, ha mostanra felfogtad.
A szabályok megismertetéséről meg csak annyit, hogy az alapok az általános iskolai tananyag részei.
Emellett - szintén az iskolai oktatásban- a tanintézmények által választható tananyagok között a Bringaakadémia valamivel komolyabban, gyakorlati szempontok alapján lett összeállítva - és nem a kerékpárosok hibája, hogy az iskolák nem igazán tolonganak érte...
Az iskolarendszeren kívül sokak számára ott vannak a rendszeres bebiciklizések, ahol tapasztalt vezetőkkel a gyakorlatban sajátíthatják el a szükséges ismereteket; az MK által összeállított kisokos terjesztésében a hivatalos szervek is részt vesznek, de ettől függetlenül bárki szabadon hozzáférhet; a KRESZ és egyéb anyagok (mint pl. a Nothit) szabadon hozzáférhető, rengeteg ez irányú rendezvény, program létezik...
Minden érintettnek meg van a lehetősége arra, hogy akár az elméleti, akár a gyakorlati ismereteket tökéletesen elsajátíthassa. Mit akarsz még?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!