Forgalmi okból meg szabad-e állni gyalogátkelőhelyen?
Na akkor egy kicsit még logikázzunk, aztán én részemről lezártnak tekintem a vitát.
1. Léteznek KRESZ szabályok, amiket illik betartani, de mivel az elmélet és a gyakorlat között elég nagy "hézag" szokott lenni (nem csak a KRESZ-ben) a való életben, ezért mondjuk inkább azt, hogy törtekedni kell a KRESZ szabályok betartására.
2. Biztos igaza van a "Kresz professzornak", de ha jól értem, akkor ő azt mondja a videóban, hogy "ha egy picit ráállsz...".
3. Találtam olyan oldalt, ahol ez van leírva: "A forgalmi okból történő megállások, kellő figyelem és előrelátás esetén időben felismerhetők, ezért még forgalmi okból is tilos a megállás:
kijelölt gyalogos-átkelőhelyen,
útkereszteződésben,
vasúti átjáróban."
Tehát, a fentieket értelmezve: forgalmi okból megállhatsz a gyalogos-átkelőhelyen, de nem a jármű teljes hosszával és csak forgalmi , műszaki okból.
Én ezt így értelmezem.
Egyébként meg etikátlan gyalogos-átkelőhelyen ácsorogni 1-2 percig egy beállt kocsisor miatt. Aki előrelátó (ami nem árt a közlekedésben) az megáll a gyalogos-átkelőhely előtt, ha torlódás van előtte. Így legalább elsőbbséget tud biztosítani a gyalogosoknak.
Szerintem azért maradjunk abban, hogy ha előtted megállnak, akkor neked is meg kell, akár zebrán állsz, akár vasúti átjáróban. Vasúti átjáró után legalább 100 méter út van, ahol a kocsisort jól lehet látni. Ott pontosan tudod, hogy átférsz-e, vagy jobb, ha megállsz. Ha rosszul döntesz, rád csukják a sorompót és te leszel a hibás. A zebra viszont közvetlenül az útkereszteződésnél van, ott nincs választásod, mindenképpen rá kell hajtanod. Aztán persze meg is állsz, ha elsőbbséget kell adnod. Ha pedig kint a stop tábla, akkor mindenképpen meg kell állnod, mert pont azzal követsz el szabálysértést, ha nem állsz meg. Persze forgalmi dugó esetén valóban lehet sejteni, hogy nem férsz át, hasonlóan a vasúti átjáróhoz. Arról nem beszélve, hogy ha lámpa irányítja a forgalmat, azt a zebrán már nem láthatod, így nem tudhatod, mikor szabad az út.
Az már más kérdés, hogy az áthaladó gyalogosoknak szabad utat kell hagyni. Mondjuk egy busszal ez azért nem biztos, hogy összejön, de rövid ideig akadályozhatja a forgalmat.
Out of context.
Ide írhatnád a teljes ide vonatkozó szabályt és nem csak azt, amit éppen neked tetszik.
#24: Akkor már a rend kedvéért másoljuk be a (6) bekezdést is:
"(6) Az (1), (4) és (5) bekezdés rendelkezése NEM VONATKOZIK A FORGALMI OKBÓL SZÜKSÉGES MEGÁLLÁSRA, valamint arra az esetre, ha e rendelkezések a jármű műszaki hibája miatt nem tarthatók meg."
Amikor látszik, hogy nem fér be az autó a keresztezódésbe, amikor nem tud tovább menni a zebrán, bizony megállnak ott autósok és nekik áll feljebb, ahogy itt is.
A szükséges szó ilyenkor erősen hanyag megfogalmazás. Egyáltalán nincs szükség úgy megállni egy egyenes út szakaszon, hogy a zebrán álljon meg az autó. Megállhat előtte és, ha átfér, átmegy rajta.
Ez egy alap egy intelligens embernél. Mégis naponta van, aki ezt nem tartja be. Aztán itt gyakorin még kotozkodik, hogy "de ha szükséges, akkor rá állatok, tehát mindig ráállhatok"...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!