Elhagyható körforgalmú út a körpálya belső forgalmi sávjából?
először azt írják hogy [link] viszont utána ez a kép található [link]
kicsit ellentmondásosnak találom
A 2. kép szerinti kisorolás szabálytalan. Kivéve akkor, ha ezt útburkolati jel kifejezetten megengedi, ám ilyenkor a külső sávból csak a körforgalom elhagyását engedélyezik az útburkolati jelek.
A cél nyilvàn az, hogy a kisoroló es a külső sàvból szabálytalanul továbbhaladó jàrművek ne ütközhessenek.
Szabálytalan, kivéve a turbókörforgalmat, de ugye az picit másképp is van kialakítva.
Az az igazság, hogy a KRESZ-ből ki kellene radírozni a körforgalmakra vonakozó részt és teljes újat írni helyette. Jelenleg semmi értelme az egyszerű kétsávos körforgalmaknak.
Elek, de, a kellően nagy méretűeknek van értelme, ha szabályosan használják/nák azokat. Sőt, ahol nagy a sarokforgalom, de nincs hely külön jobbra kanyarodó sáv kialakítására hely, kisebb átmérő esetén is indokolt megoldás.
A baj inkább a külső sávban szabálytalanul továbbhaladókkal van, miattuk működnek rosszul ezek.
A külső sávban sajnos továbbhaladhatsz, KRESZ alapján index nélkül körözhetsz a külsőben amíg kifogy az üzemanyag.
Egy tökéletes világban sem túl nagy találmány a kétsávos, de rá lehetne fogni hogy valamennyire nagyobb az áteresztőképessége, viszont a való életben a magyarországi szabályzás mellett értelmetlen.
-A külső sávban körbemehetsz, tehát mintha 1 sávos lenne.
-nem kell befelé indexelni amivel előre tudathaznád a másikkal merre mész
-bentről kifelé sávváltásnál indexelned kell, de emberek vagyunk... te be akarsz menni és nem tudod hogy a másik sávot fog váltani vagy ki fog hajtani
Az angol stílusra épülő szabályozás kellene:
-ha a 3. kijáraton mész, akkor behajtástól indexelj befelé, a 2. kijárat után kifelé, első kijárat esetén már kifelé indexelj menj be a körforgalomba
-2 sávos: jobb sáv->jobbra vagy egyenesen, bal sáv->balra vagy egyenesen
Ilyen a turbo is, csak nincsenek megtanítva az emberek körforgalmazni és képesek a Demszky gömbökön átgázolni, össze-vissza kacsázni.
Előjelző táblán kellene tudatni az autóssal hogy melyik sáv merre megy (Szeged, Kossuth Lajos-Rókusi kereszteződés), megtanítani őket egy ilyenen átmenni, aztán ha sikerül az ilyeneket használni, akkor kereszteződésfüggően úgy lehet rajzolni a vonalakat ahogy a forgalom megkívánja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!