A sebességkorlátozó tábla hatályát a lakott terület vége tábla miért nem oldja föl?
10 évvel ezelőtti hozzászólás:
"A felvetésre a Magyar Közút Kht. zalai igazgatóságának osztályvezetője, Büki Zoltán reagált:
- Az olvasó által kifogásolt sebességszabályozás valóban fennáll, és nem egyedi esetről van szó. A helyzet megoldásához jogszabályi módosításra lenne szükség, mivel jelenleg a sebességkorlátozás során alkalmazott jelzőtábla-elhelyezési előírások nem egységesek. A sebességkorlátozás hatályát a sebességkorlátozás vége, a mozgó járművekre vonatkozó tilalom vége és az útkereszteződés oldhatja fel. A lakott terület tábla az általános sebességszabályozás eszköze, az ideiglenes forgalomkorlátozó táblákra, valamint a szakaszos differenciált sebességekre vonatkozóan nincs hatálya."
#2-es alapján akkor sem oldja fel, ha a lakott területre vonatkozó korlátozás van.
Az csak a lakott terület kezdetét jelző tábla korlátozását oldja fel.
Ha pl. 40-es tábla van a lakott területre, és a kivezető szakaszon ideiglenesen 30-at raknak ki (pl. útépítés miatt), a 30-as táblát majd az útépítés végén lévő feloldó tábla, vagy a településen kívüli útkereszteződés fogja feloldani.
"Ha kinn van egy 70-es tábla, utána meg kezdődik a lakott terület"
Fordítva #5-ös. A kérdezőt nem a lakott területre befele menet, őt a kifelé menet érdekli. Ha bent van egy 30-as tábla, aztán a lakott terület vége tábla, akkor onnantól 90-nel csak a következő kereszteződéstől mehet, addig csak 30-cal tötymöghet. Ha a feloldó tábla spórolásból nem került ki...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!