Mi volt a legnagyobb felelőtlenség/a legveszélyesebb manőver amit valaha elkövettetek gépjárművel?
Emlékeztek erre, hogy volt e ilyen? Nyilván nem feltétlenül szándékosan inkább szimpla figyelmetlenségből. Lett következménye?
Én egyszer nagyvárosban fékezés nélkül áthajtottam a piroson (akkor vettem észre, hogy piros amikor már majdnem felette voltam)
Illetve egyszer STOP táblás kereszteződést figyelmen kívül hagytam és átdurrantottam rajta 60-al... Itt abszolút nem vettem észre a táblát, otthon néztem utána google Street View-on.
Nagyon súlyos szabálysértések voltak, tudom, az utóbbi esetnél egy bringás a bringaútról elkezdett üvölteni, hogy feljelent. Mindenesetre jó lecke volt mind a kettő.
Ezen kívül nem történt semmi, igyekszem minden szabályt betartva közlekedni anélkül, hogy a személy- és vagyonbiztonságot veszélyeztetném bár néha-néha előfordul apró figyelmetlenség, de azért igyekszem :)
-Két sávos utat egy zebra keresztezett, én a belső sávban mentem, a külsőben megállt az autó, én viszont nem, a gyalogos még bőven messze volt tőlem, de én ez miatt szégyellem magam a legjobban a mai napig (fél éve volt jogsim)
-Forgalmas főútra akartam kikanyarodni balra, jobbról jött egy autó, én "rajtra készen" álltam már, és az volt a terv, hogy ahogy elhalad mellettem, én kilövök, és így még kiférek a balról érkezők előtt, hát ebből lett egy olyan, hogy majdnem oldalba vertem a csávót, mert balra figyeltem, és nem néztem vissza a kanyarodó csávóra, aki lassabban kanyarodott, mint amire én számítottam, gond nem lett belőle, egy métert mentem előre, aztán egyből fék, mert észrevettem a dolgot, hát igen, ez is eléggé ijesztő volt. :D
"már majdnem felette voltam"
eseti légtér engedélyed volt?
szégyelld magad! mi a francot nézel ember? ha ott jön valaki, akkor abból halálos kimenetelű baleset is lehet.... és akkor mész szépen a böribe - ha túléled.
én 35 éve vezetek és a legsúlyosabb az volt, amikor még annó amikor bevezették hogy a tompítottat kell használni lakott területen kívül akkor a trabin nem kapcsoltam be, mert elfelejtettem. 500 forintos cetlit adott a rendőr...
van hajóra is engedélyem és repülőre is van szakszóm. ezekkel sem csináltam semmi szabálytalant sosem.
nem mondom, hogy az én példámat kell követni, de ilyen fiatalon ekkora felelőtlenséget nem szabad megengedni magadnak!
Utolsó, de jó, hogy te sona nem nézel el semmit. Te tuti soha semmiben se hibázól, te kis tökéletes (irónia off)
Sajnos, a közlekedésban előfordul, hogy valaki benéz vmit, nem szándékosan, és a másik resztvevő korrigálja a vétkes hibáját, és ezért nem lesz baleset. A közlekedés erről is szól: az egymásra figyelésről. Én mostanában nem vezetek, de gyalogosként is előfordult velem, hogy nem néztem szét,mielőtt leléptem volna az úttestre. Buszmegálló a túloldalt, pont jött a busz, megláttam, és még a zebra előtt pár méterre léptem le az úttestre. Pont egy autó elé. Nem lett baj, az autós rámdudált, és igaza volt.
Illetve a szülővárosomban volt egy erdekes eset nemrég. Egy 2×1 sávos utat egysínes vasúti átjáró keresztez. Kisforgalmú vonal, a vasúti átjáróban csak fénysorompó van, karos sorompó nincs. Ott történt nemrég baleset. Kis motorvonat és egy szgk eléhajtott. Szerencsére a sofőr túlélte, de a gk totálkáros lett. Viszont a baleset kivizsgálásakor őt is meghallgatták. Válasza: nem vette észre a vasúti átjárót. A fénysorompó jól működött, pirosan villogott, a vonat dudált, ahogy kellett. De a sofőr a saját bevallása szerint még csak nem is látta se a fénysorompót, se a sínt. Idegen területen volt, és a gps-t nézte, hogy ne tévedjen el. És a jelek szerint még a vasúti átjárót jelző táblákat sem látta. Semmit. A saját bevallása szerint. Szóval lehet ennyire "vakon" is közlekedni. Előfordulhat. Legyünk éberek a volánnál.És figyeljünk a másikra is.
Legnagyobb felelőtlenség:
Mindkettő a fáradsággal függ össze. Egyszer még kezdő sofőr koromban pénteken este vettem észre, hogy valamit kint felejtettem a külső munka helyszínén, és fogtam magam, visszamentem érte, pedig kialvatlan és hulla fáradt voltam. Egy szakaszon egy keskeny, szántóföldek és fás részek között kanyargó úton kellett menni, amit keresztezett egy egyvágányú vasútvonal, csak fénysorompós biztosítással. Kómásan kerülgettem a kátyúkat, követtem azút kanyargó nyomvonalát, amikor egy kürtszó "ébresztett". VN vajon milyen idióta teherautó akar itt előzni - gondoltam. Nem teherautó volt, hanem a mozdony, aki szerencsére időben észrevett. Meg tudtam állni.
A másik egy hajnali út, lent alvás helyett egy hajnali 2-es indulást választottam Szegedről, az 5-ös úton. Hiába a kávé, a többszöri megállás, kis mozgással, csak be-bealudtam. Máig nem tudom felidézni mi történt a "Lajosmizse vége" tábla és a Soroksári út - Határ út lámpás kereszteződés között. Ami megvan, az az, hogy a lámpa előtt száz méterrel már félig a záróvonalon átlógva haladok.
Legveszélyesebb:
A perceken át egymást előző kamionokat megunva (előzés helyett egymás mellett haladás lett belőle) a leállósávon megelőztem őket. Majd visszasorolva a belsőbe kigurulásos lassulással visszalassítottam a másik mögé. Semmi fékezgetés, pláne satuzás. Így is épp elég veszélyes volt, mert mi van ha megállnak mindketten egy "kicsit beszélgetni", orosz videókon látni ilyenre is példákat...
Elbóbiskolás, az elég brutál.
Ismerősöm éjszakai műszakban dolgozott, másnap nappal kellett mennie valamiért utánfutóval. Szerencsére vitte magával a fiát is.
Kanyar elején időben vette észre a srác, hogy kezdenek letérni. Ő fogta meg a kormányt, és egy kiáltással ébresztette az apját.
1. Stop tábla, főútvonalra jobbra kisívben kanyarodás. Megálltam, balról jött egy autó, a mögötte levő még messze. Megvártam, hogy elmegy, rákanyarodok a főútra. Ekkor vettem észre a visszapillantó tükörben, hogy mögöttem egy motoros. Nem láttam, hogy jön, nagyon gáz volt.
2. Dombra felfelé, kanyarodó út, egy rövid szakaszon pont szembe sütött Nap, alig láttam valamit. Egyszer csak azt vettem észre, hogy elmegyek egy bringás mellett.
3. Ezt mondjuk édesapám követte el. Ausztriában autópályán rossz sávba sorolt be, balra kellett volna mennünk, jobbra jó nagy kitérő lett volna. Leállósávban megálltunk, majd jó pár 100 métert viaszatolattunk...
Kamionnal 160-al részegen fél kézzel telefonálva 2x1 sávos úton sorozatban előzgettem kamionokat index nélkül úgy hogy nem néztem meg jön-e szembe valami.
Mindezt Euro Truck Simulatorban 🤣
Azt hittem autó mozgásáról, hogy ki fog menni a körforgalomból csak nem indexel, mindketten fékeztünk.
Jobbkezes kis utcát nem vettem észre, kiszáguldott egy autó, besatuztam.
Előzés kamiont, kicsit rámentem az út szélére.
Alacsony kő virágládának, neki mentem, épp, hogy érintettem pláza jegykapujánál, fém szemetesládát, kerti fát egy légypiszpknyi pontban 0,5km/órával... Hála Istennek más autójában nem tettem kárt. Ahol drága autók vannak oda nem parkolok, inkább sétálok többet...
#18
Te is friss jogsis vagy, haha :D
Körforgalomban nekem olyan is volt, hogy kijelzett, de aztán meggondolta, jött tovább. Jobb észnél lenni.
Egyenrangú utcák: Minap beletévedtem oda a városban, ahol annak idején az oktatóval arra gondoltam, hogy direkt szopat a fékezgetéseivel.
Tanulság: érdemes megnézni kétszer is, hogy megvan-e/megadod-e az elsőbbséget. Ezekből van a balesetek nagy része.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!