Hogy lehet az, hogy a kamionok többel tudnak menni, mint az előírt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A kamion le van tiltva 90-nél, a te órád pedig rengeteget csal. Tölts le egy sebesség mérő appot, indíts el egy gps-t, az pontosan mutatja.
90-ig nem büntetnek de felette már igen, ezért (is) látod a kamionokat fékezni dombon lefelé. A digikártya sokáig elmenti amit csináltál és 28 napig büntethetnek is érte.
Angliában is max 90nél korlátozzák a kamionokat EU-s szabályozás miatt, holott autópályán maximum 60 mérföldel, azaz 96km/órával szabad menni. Ezt tudva dombon lefelé elengedtem egy kicsit (97ig), a cég kártyaletöltésnél látta a hibát és szólt hogy ezt ne nagyon erőltessem.
A rendőr meg sem kellett fogjon...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Beviz Elek
Köszönöm.
De nem csal rengeteget az órám, ez a VW céges kocsi, amivel pályán szoktam járni, rendelkezik a legpontosabb órával, amit valaha láttam. Az analóg órája is max. 5-öt csal felfelé 120-nál, a digitális órája meg vagy 2-t. Gondolom, a típusra engedélyezett legnagyobb gumiméret miatt. És így is szoktam látni néha olyan kamiont, amik óra szerint 120 környékén mennek sík úton. Nem naponta tízet, nem is ezt állítom, de előfordul. A rendszámot (országot) nem szoktam nézni, mert nem érdekelt eddig a téma, ameddig nem tudtam, hogy elvileg nem tudnának ennyivel menni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miért nem akadtok már le erről a hülyeségről.
Már ezerszer lelett írva hogy 90-nel megy egy kaminon.
Mégis mit nem lehet ezen érteni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Sajnos a többség rosszul tudja, a kamionok messze nem 1%, hanem sokkal több van megbütykölve. Bár a mágneses tachográf befolyásolás lassan eltűnik a digitális tachográfok elterjedésével, vannak más megoldások."
Ne keverjük a két dolgot! A sebességhatároló magasabbra állítása vagy kikapcsolása nagyon kevés járműnél van jelen, ez tényleg kevesebb mint 1%.
A tachográf alapjeladójának meghekkelése valóban járhat azzal, hogy nincs sebességhatárolás ( mivel a határolóba 0km/h-s jel érkezik be ) és ilyenkor képes a jármű a gyorsabb haladásra. Viszont ha fent van a mágnes vagy ki van kapcsolva a tachográf és vered neki a pályán az a leggyorsabb út az instant bukáshoz és a milliós birsághoz. Az ilyen járművekkel inkább elvegyülnek, mintsem a feltűnően gyors tempóval felhívják magukra a figyelmet.
Ilyenkor tempomat sincs így amelyik román kamion északa egyedül meg és a sebessége 75-90 között ingadozik, azon mágnes van vagy ki van iktatva a jeladó :D
Valahol az EEV-s kibocsátási norma bevezetésével jöttek a porcelán burkolatú alapjeladók, majd az Euro6-os normálval a kettős jeladós rendszer. Nagyjából itt vége is lett a mágneshuszároknak, ugynis ezeket a rendszereket már nem lehet egy filléres eszközzel akármikor mondhatni nyom nélkül meghekkelni. Mas is megvannak erre a lehetőségek, építenek is be ilyeneket, viszont ezekkel egy bukás nyugaton már nem áll meg 10 000 euro alatt, így ezeknek a száma is visszaszorulóban van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Nagyjából itt vége is lett a mágneshuszároknak"
Pont ezért mondtam, hogy ezekre is van megoldás, sokkal több autóban van benne, mint gondolná bárki is. Belföldes autókban meg pláne. Valóban, elsősorban nem a sebességtúllépés a cél, hanem a pihenőidő kijátszása.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!