Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Az áruszállítók hogy gondolják...

Az áruszállítók hogy gondolják azt, hogy megállnak a Nagykörúton a külső sávban és kiteszik a “sárga villogót”, és akkor az így rendben van?

Figyelt kérdés

Hát nincs rendben, tessék normális parkolóhelyet keresni, mint mindenki más. Többszáz méteres dugót tudnak okozni ezzel.

A “kedvencem”, amikor milliméterre pontosan akarnak megállni a bolt bejáratához lehető legközelebb, és az sem zavarja őket, ha ez buszmegállóba esik.

Apropó: a rendőrök/közteresek hol vannak ilyenkor? Nem látják, hogy ez megy napi szinten?



2019. okt. 26. 17:31
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
A tehervillamosnak akkor lenne értelme, ha a nyomvonala tele lenne olyan üzletekkel, akik megállás nélkül fel-le pakolják az árut a mondjunk óránként ingázó villamosra. Azért, hogy napjában egyszer-egyszer hozzon és vigyen árut... nem éri meg kilogisztikázni. Eleve a mostani vonalak alkalmatlanok arra, hogy logisztikailag számításba jöhessen a villamos, mert mégis hol pakolnák fel az árut? A végállomáson? Akkor ugyanúgy teherautóval ki kellene szállítani a csomagokat oda, ami plusz hibafaktor, plusz késlekedés, hiszen így már az üzlet és a raktár között egy átpakolás is van. Másfelől, ez nem tudom hogyan oldaná meg a kérdésben feltett problémát.
2019. okt. 29. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 Beviz Elek ***** válasza:
65%

Nem arról van szó hogy meggyőzhetetlen vagyok, hanem vannak olyan részletek amikre nem tudok megoldást.


Csinálok egy nagy elosztóközpontot a villamos vonalán ahol lehet, oda behordják az árut, a villamos végigsöpör, minden megállóban állnak a bolt alkalmazottai és árut-göngyöleget cserélnek gyorsan (...).


A beszállítóktól amikor átveszem az árut mindent leellenőrzök, rendben.

Amikor a bolti alkalmazottak 1 perc alatt lebonyolítanak mindent, nem tudják leellenőrizni hogy minden rendben van-e, nincs rá idejük. Sérült áru, hiány, stb esetén mi a helyzet, ki bukja a pénzét? Én mindent rendben előkészítettem és felpakoltam a villamosra, az alkalmazottak levették a saját árujukat és betolták a boltba, mégsincs rendben az áru. Valahol megsérült, az elosztóközpontban valaki lopott, a villamosról egy üzlet alkalmazottja lekapott valamit a másik üzlet árujából, a villamostól a boltig az alkalmazott eladott/elrakott valamit, a nagy siettségben kiszakítottak pár csomag lisztet. Nem tudni hogy mi és hol történt, ki nyúl a saját zsebébe?

A SPAR-nál ez nem gond, valami eltűnt/megsérült a saját elosztóközpontjuk és a bolt között, bukik valamennyit a SPAR és kész. De mi a helyzet ha nem 1 kézben van az egész? Bukik az elosztóközpont? A villamos üzemeltetője? A kisboltok? Valaki pénzt bukik ezen, ezt hogy boxolják le?

A jelenlegi rendszerben a kiszállító kiviszi az árut, a boltos átnézi, aláírja a papírokat, minden tiszta.


Másik:

Most különböző cégek a saját profiljuk szerint hordják az árut. Hogy oldható meg hogy minden áru vegyesen beérkezzen?

Megy a vegyiáru, nem kerülhet ételhez.

Megy a fagyasztott áru, nem olvadhat ki a jégkrém.

Megy a hűtött áru (pl tej), nem fagyaszthatod le, de a melegben sem tárolhatod.

Boltonként hány alkalmazott kell hogy olajozottan mindent lekapkodjanak? Ki fizeti ki az áremelkedést ha +5 embert kell foglalkoztatni?


És még mindig nagyon nagy kérdés, hogy mindezt hogy tudod a tömegközlekedésbe integrálni, illetve mi lesz a sok bolttal ami nem megoldható a villamosról?


Vajon megérné csak pár villamosvonal miatt ez a nagy befektetés?

2019. okt. 29. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
0%

S. Nikolas Nick nevű felhasználó válasza:


“A tehervillamosnak akkor lenne értelme, ha a nyomvonala tele lenne olyan üzletekkel, akik megállás nélkül fel-le pakolják az árut a mondjunk óránként ingázó villamosra. Azért, hogy napjában egyszer-egyszer hozzon és vigyen árut... nem éri meg kilogisztikázni. Eleve a mostani vonalak alkalmatlanok arra, hogy logisztikailag számításba jöhessen a villamos, mert mégis hol pakolnák fel az árut? A végállomáson? Akkor ugyanúgy teherautóval ki kellene szállítani a csomagokat oda, ami plusz hibafaktor, plusz késlekedés, hiszen így már az üzlet és a raktár között egy átpakolás is van. Másfelől, ez nem tudom hogyan oldaná meg a kérdésben feltett problémát.”

Pont nem az a mozgató ereje ennek a dolognak, hogy folyamatos árumozgás legyen, hanem a parkoló területek és közutak terhelésének csökkentését (és egyéb élhetőségi kérdések, zsúfoltság, szmog, zaj etc, amit nehezebb számszerűsíteni). Eddig a 4-6 volt a példa, tökéletes erre, teli van a nyomvonal üzletekkel. Itt nem csak az élelmiszer boltokat kell belevenni a dologba, hanem szó szerint minden üzletet.

Azért hívják ezeket citylogisztikai projecteknek, mert ahogy írtam, nem egyszerű, nem abból áll, hogy kivágjuk a székeket a Combino-ból és kész… 4-6 vonalnál maradva, a tehervillamos simán ki tudna menni pl. Budafokon át, vagy éppen a Mester utcán, Ferencvároson keresztül a belső területekről a városszéli elosztóközpontokba, de akár a Délin keresztül is.

“És hogyan oldaná meg?”

Általában az alábbi példát szokták elmondani, hogy miért is jók ezek az elgondolások.

Ha van egy kisbolt a körúton, oda 06:00-ra megy a 7,5 tonnás kenyeres auto, lerakja a 3-4 rekesz kiflit, elfoglal minimum két személyautó parkolót, ha van, amíg rakodik, aztán jön a hentesárus auto, szintén elfoglal 2 helyet, szintén lerak 2-3 ládát és így tovább, boltról boltra, aztán jön a vegyianyagos, majd a WC papír, chips stb stb. Ha egy gördíthető kiskonténerbe bepakol egy Szolgáltató mindent a város szélén, majd ezt a konténert beviszi kötött pályán, akkor ez a boltonkénti autósereg egyszerűen nem jelentkezik a városban. Nyilván mindenre nem jó, pl. egy Tesco Expressz-be az ásványvizet nem lehet így bevinni a volumen miatt, de szinte minden mást igen. Csak gondold el hány auto, ha minden gyártó, nagyker, minden nap szállít. (Ha egyáltalán szállít, POS terminálokon keresztül kontrollált készletek mellett szállíthatna akár minden nap is kis tételben, mert a rendszer alkalmas lenne a nagyon rugalmas kiszolgálásra, kisebb raktárkészlet, kisebb boltterület stb stb, messszire vezet)


Beviz Elek nevű felhasználó válasza:



“Csinálok egy nagy elosztóközpontot a villamos vonalán ahol lehet, oda behordják az árut, a villamos végigsöpör, minden megállóban állnak a bolt alkalmazottai és árut-göngyöleget cserélnek gyorsan (...).”


Nem a villamos vonalán, a város peremén, nyilván infrastruktúrális beruházás kell, hogy értelme legyen ezért citylogisztikai project, nem tehervillamos önmagában, lásd fent. De a cross-dock raktárnak pont ez a lényege.


“A beszállítóktól amikor átveszem az árut mindent leellenőrzök, rendben.

Amikor a bolti alkalmazottak 1 perc alatt lebonyolítanak mindent, nem tudják leellenőrizni hogy minden rendben van-e, nincs rá idejük. Sérült áru, hiány, stb esetén mi a helyzet, ki bukja a pénzét? Én mindent rendben előkészítettem és felpakoltam a villamosra, az alkalmazottak levették a saját árujukat és betolták a boltba, mégsincs rendben az áru. Valahol megsérült, az elosztóközpontban valaki lopott, a villamosról egy üzlet alkalmazottja lekapott valamit a másik üzlet árujából, a villamostól a boltig az alkalmazott eladott/elrakott valamit, a nagy siettségben kiszakítottak pár csomag lisztet. Nem tudni hogy mi és hol történt, ki nyúl a saját zsebébe?”

Ezeknek a dolgoknak vannak bevett módszerei. Ha az auto vagy éppen gyógyszeripar meg tudja oldani (mert meg tudja), hogy a sofőr nem strázsál a rámpán, míg mindent tételesen átvesznek mennyiségileg és minőségileg is, addig ez nem okozhat problémát. Megfelelő szolgáltatási színvonalat nyújtó hálózatüzemeltető, és megfelelő szerződés kérdése, de akár mondhatnám a konténerek plombálást is, ezer meg egy megoldás van erre. Hangsúlyozottan működő megoldás. A felelősség egyértelműen meghatározható.

“A SPAR-nál ez nem gond, valami eltűnt/megsérült a saját elosztóközpontjuk és a bolt között, bukik valamennyit a SPAR és kész. De mi a helyzet ha nem 1 kézben van az egész? Bukik az elosztóközpont? A villamos üzemeltetője? A kisboltok? Valaki pénzt bukik ezen, ezt hogy boxolják le?

A jelenlegi rendszerben a kiszállító kiviszi az árut, a boltos átnézi, aláírja a papírokat, minden tiszta.”

És ebben benne is van a rendszer összes létező problémája, amiről beszélünk.



Másik:

“Most különböző cégek a saját profiljuk szerint hordják az árut. Hogy oldható meg hogy minden áru vegyesen beérkezzen?”

Ahogy írtam, számtalan csoport érdekegyeztetése, ami nálunk nem megy.

“Megy a vegyiáru, nem kerülhet ételhez.

Megy a fagyasztott áru, nem olvadhat ki a jégkrém.

Megy a hűtött áru (pl tej), nem fagyaszthatod le, de a melegben sem tárolhatod.”

Ezekre szintén vannak létező megoldások. Egy ADR-es auto el tud vinni akár 50-60 féle ADR anyagot egyszerre. Részletkérdés csak, hogy milyen tároló, szállítóeszközöket alakítanak ki a helyi igényeknek megfelelően. Lehet szigetelt, hűtött, sok rekeszes dolgokat tervezni, egyszerűen nem probléma.

Olyan kérdésekbe nem mennék bele most részleteiben, hogy a súlyosan elavult, idejétmúlt jogi szabályozást is felül kellene vizsgálni. Ilyenektől pedig mind az állam, mind az egyéb területek érdekképviseleti szervezi elzárkóznak.

“Boltonként hány alkalmazott kell hogy olajozottan mindent lekapkodjanak? Ki fizeti ki az áremelkedést ha +5 embert kell foglalkoztatni?”

Mondjuk azok akik a fél délelőttöt azzal töltik, hogy békázzák jobbra-balra a raklapnyi árukat, árut vesznek át, majd a raktárból hordják az eladótérbe és vissza.

Kis tételes mozgások gyorsan, megfelelő eszközökkel.

Nem attól lesz drága a rendszer, mert plusz ember kell, nem is feltétlenül kell, ráadásul csökken a bolt és helybeni raktározási területigény, mert sokkal rugalmasabb rendszer, Így amit az alapterületen lehet nyerni az mehet dolgozóra.


“És még mindig nagyon nagy kérdés, hogy mindezt hogy tudod a tömegközlekedésbe integrálni, illetve mi lesz a sok bolttal ami nem megoldható a villamosról?”

Az elején ezt már megválaszoltam, mivel az árucsere ideje nem tér el érdemben az utascsere idejétől, ráadásul nem a mértékadó utasforgalmi órákban történik az áruszállítás, így különösebb probléma nélkül.


“Vajon megérné csak pár villamosvonal miatt ez a nagy befektetés?”

Egyfelől, nyilván nem, ezért nem is történik semmi, mert nem lehet eleget lopni belőle. Másfelől, amikor a város élhetőségéről van szó, akkor nagyon nehéz pusztán befektetés vs. kimutatható forintális haszon szintjén kezelni a dolgot, annál sokkal komplexebb kérdéskör (zsúfoltság, parkolóhelyek, szmog stb stb nagyon sok feltétel) És harmadrészt. Pár vonal, pár üzlet? Nem éppen, 4-6 vonalán, csak a körúton hány üzlet/vendéglátóhely van? Ilyenkor nem csak a kis élelmiszerboltokban kell gondolkozni, hanem a cipőbolttól a kocsmán át az éttermekig és akár nem csak a megálló 10 méter körzetében, hanem végig a vonal mentén akár az első/második párhuzamos utcáig.

Kivételek persze lesznek (lásd az ásványvizes példa), de drasztikusan lehet ilyen megoldásokkal csökkenteni a teherforgalmat a belvárosban.

Sajnos volt 40 év szoci/komcsi lopóéra, ami nullára vágta az érdekképviseleti szervek működését valamint kiölt mindenféle bizalmat az átlagemberből a közösen működtetett complex dolgok iránt. Pedig nem lenne ez olyan nehéz…

2019. okt. 30. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
100%

Nagyon fárasztó kezd lenni ez a szövegtenger a tehervillamosokról. Nem tudom, hány városban van ilyen, azon az egyen kívül. Szerintem senkit nem érdekel a két vitázón kívül. Nem járható, nem gazdaságos.

A konténeres megoldáshoz csak annyit: A repülőgépeket telerakni is egy fél óra. Ahol megáll, nem egy üzlet van, nem egyet kell kiszedni. és álljon meg 5-10 méterenként?


Én azt szeretném, legyen a nagykörút olyan mind Bécsben. Ott az csatorna. Bő száz éve volt is olyan terv, hogy hajózható mellékága lenne a Dunának.

Na jó, ne legyen csatorna.

Akkor legyen olyan, mint amilyen szintén többfelé van Bécsben:

Járda, parkoló, kerékpárút, 2×3 sáv, kerékpárút, parkoló, járda. Járda, parkoló, kerékpárút kiváló állapotú, jól elkülönített. Na ilyent tessék csinálni a Nagykörútból!

2019. okt. 30. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:
0%

Nem kötelező olvasni...

Persze, legyen még több járda, még több kerékpárút, de áru is legyen a boltban dugó nélkül...

2019. okt. 30. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:
31%

Üdv egy pesti áru szállító . Akkor mond már meg , hogy hova az anyám a álljak . Be állok én parkolóba meg keresek helyet , de akkor gyere azt parkold a hússal tele rekeszeket ...

nincs rakodó terület ez van sajnos nem mi tehetünk rolla kénytelenek vagyunk tilosban rakodni , ha nincs más . Fix üzleteknek viszek húst , sajnos a nagykörösin sem meg sommás helyen sem tudunk szabályosan meg állni mert NINCS rakodási terület .

2019. nov. 17. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:
84%

Okos embernek az az óhaja, hogy ne álljon meg a szállító rakodni.

Aztán egy óra múlva megy a boltba és reklamál hogy nincs árú? ;)

2019. nov. 18. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 A kérdező kommentje:

#26 #27:

Nem az áruszállítóktól, mégcsak nem is a főnökeiktől várom a probléma megoldását.

De valahol szomorú, hogy ebben az országban megszokott dolog, hogy emberek csak úgy tudják elvégezni a munkájukat, ha megszegik a szabályokat. És én vagyok az idióta, amiért felteszem a kérdést, hogy miért van ez rendben. A politikusok közben a probléma létezéséről sem beszélnek, nemhogy bármi a megoldás felé mutatna részükről.

2019. nov. 18. 19:37
 29/32 Beviz Elek ***** válasza:
62%

"De valahol szomorú, hogy ebben az országban megszokott dolog, hogy emberek csak úgy tudják elvégezni a munkájukat, ha megszegik a szabályokat."


Teljesen igazad van, ezért tart itt az ország ahol, tiszta balkán és az ehhez hasonló dolgok amikor Magyarországot szidni kell úgy, hogy a faludból sem léptél ki.


Bezzeg a nagy és csillogó Nyugat amire mi balkáni barbárok felnézünk... Én az egyik "szuper" országban dolgozom, az ismertető napon azzal kezdték hogy ha az áruszállítás miatt kell tilosba menni vagy pedig tilosban parkolni, akkor a cég fizeti a büntetést.

2019. nov. 18. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:

#26 vagyok , ha nem velünk van gondod akkor ezt politikai kérdések köze kellet volna fel raknod .....

ennek a szakmának vele járója , hogy tilosban állunk , tilosba megyünk be , stb .

7.5 tonnás MAN teherautóval dolgozok csomó helyre be megyek ahova amúgy tilos lenne ezzel be menni mert kín van a 2 vagy 3.5-ös tábla és nincs kivéve cél forgalmon kiegészítő , de ez van sajnos

2019. dec. 2. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!