A Balaton parton miért van szükség minden vasúti kereszteződésbe lámpát is meg sorompót is tenni?
Megfigyeltem, sehol máshol nincsenek ennyire bebiztosítva a vasúti átjárók, a kisebb alsóbbrendű utakon többnyire csak villogó lámpa van. Sorompó nincs ennyire sűrűn mint ott.
A Balaton-partján viszont minden kis mellékutcában is van sorompó is. Ezek tényleg ennyire forgalmas helyek hogy indokolt mindenhova, még a földutas kereszteződésekbe is?
A Balaton körüli vasúti átjáróknál van ahol Andráskereszt sincs. Az viszont tény, hogy főleg fény- és félsorompó kombináció van.
Sokan szidják a vasutat a félsorompók miatt, mert ki lehet kerülni. Az olyan helyeket még többen, ahol csak fénysorompó van még többen. Főleg akkor, ha valami baleset történik.
A Balaton környékének vasúttörténetét nem ismerem, de volt egy súlyos baleset, ahol egy egész német turistabusz odaveszett. Akkor főleg a sorompó hiányt hozták fel sokan, hogy a németeknél sehol nincs ilyen (tapasztalatból tudom, hogy ott is van egyáltalán nem biztosított átjáró is). Lehetségesnek tartom, hogy a kb. 40 áldozattal járó baleset után lett ilyen kialakítás. Nem biztos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!