Miért van csak 2 sugárhajtómű több utasszállítógépen? 4 hajtómű nem biztonságosabb?
Régen sokkal több 4 hajtóműves gép volt, mert ahogy írod szükség volt a redundanciára a biztonság érdekében. Így hosszabb utakon extrém esetben két hajtómű meghibásodására is fel voltak készülve. Mára viszont annyira megbízhatóak és hatékonyak lettek a hajtóművek, hogy még a hosszabb utakra is elég kettő, mert annak a valószínűsége, hogy mindkettő egyszerre meghibásodna minimális. Egy hajtóművel pedig még le tudják tenni a mai gépeket.
Kevesebb hajtómű kisebb súlyt, olcsóbb gépet, és összességében gazdaságosabb fenntartást jelent, ami egyértelműen érdeke minden légitársaságnak, és utasnak is.
Végszükségben le tudják tenni hajtómű nélkül is, lásd: Gimli Glider,az angolszász mértékekről metrikus rendszerre átállás következtében az üzemanyagmennyiséget másképp gondolta a pilóta, és másképp értették a földi kiszolgálók.
Egy elírás lehet a cikkben, Red Lake és Gimli távolsága nem 74 km, hanem több mint 200 km. Ennyit repülni elektronikus műszerek nélkül. A hajtóművek leállása után csak az alap műszerek maradtak, sebesség, magasságmérő, műhorizont, iránytű. A kézikönyv ilyen esetre semmit sem írt. A vitorlázórepülős múlttal rendelkezőpilóta óriási brívúrt hajtott végre.
A még 25 évig szolgálatban álló repülőgép ez után az útja után kapta a Gimli Glider nevet. (Gimli sikló).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!