Helikoptereknél melyik a jobb, a robbanómotoros vagy a turbinás?
Szóval a kérdés adott,melyik jobb és mért? Melyiket olcsóbb üzemeltetni,melyiknek kevesebb a fogyasztása és melyik gyorsabb?
Összehasonlításként egy Robinson 44 és egy Robinson 66,persze a fenti kérdésekre "átlagosan" is elfogadom a választ.
A gyrocopternek amúgy csak én nem látom az értelmét? Elvégre nem helikopter mert képtelen egy helyben fel illetve leszállni.
Sárkányrepülő is tökre ugyan ezt tudja,kevesebb üzemanyaggal beérve mert nem kell egy nagy propellert hajtania tetején.
Úgyhogy nem tudom mért jobb,mert csak hátrányát tudom megemlíteni.
Valószínűsítem, hogy a gázturbinás megoldásból jóval nagyobb teljesítmény sajtolható ki, a komolyabb helikopterekben ezért is egyeduralkodó. Azért egy Robinson 44 250 lóere az szinte eltörpül a 1000-1500 lovas gázturbinákhoz képest. A lovak meg zabbal mennek, így nyilván többet is fognak tápolni :D
Szerintem a határt az a szükséges teljesítménymininum adja, amit még bőven ki lehet szolgálni a robbanómotoros teljesítménnyel, oda robbanómotort építenek be, a többibe meg gázturbinát.
Értem köszönöm,am látom nem nagyon aludtál :D
De amúgy a gyrocopternek csak én nem látom az értelmét?
A gyrocopternek sok előnye van. Szélben is viszonylag stabil. Könnyebb irányítani, mint a helikoptereket. Olcsó (a helikopterekhez képest). Ugyanúgy le lehet vele szállni ha leáll a motor, mint a helikopterrel. Kisebb a helyigénye. Egyszerűbb a mechanikája. Helyben le lehet vele szállni.
Hátránya, hogy felszálláshoz neki kell futnia, de még mindig rövidebb távon száll fel, mint egy repülőgép. Inkább sportcélokra alkalmas.
Ha egyszer beüt a légi forradalom az egyéni közlekedésben, akkor repülő autóként ilyeneket tudok elképzelni.
Jó hát olcsósággal egyet értek,mert szinte egy műanyag Robinson R44-es heli kb 100 millió,egy ilyen meg kb 15 millió körül alakul.Német cég oldalán 55.000 EURO van megadva.Stabilítását meg hááát nem tudom.
Csak akkor se értem,mert egy motoros sárkányrepülő dettó ugyan ezt tudja,azzal se tart sokkal tovább felszállni,és újonnan 2 vagy 3 millio forintnak megfelelő összegért a gazdája lehet bárki,jogsi meg kb 200.000Ft és nincs túlképzés se.Úgyhogy valaki győzzön meg mért a gyro?
De ha ennyire érdekel a gyrocopter, itt egy cikk:
Azt, hogy könnyebb vezetni és kevésbé érzékeny az oldalszélre azt pedig a pilóták mondják és a szakirodalom is írja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!