Vannak itt elhatározásból autómentes életet élők?
Egy kisebb városban élek. A jogsim szeptemberben lesz 11 éves. Régen kocsikáztam, mint a töketlen kutya, ha kellett, ha nem. Ma inkább biciklire ülök, a városon belül nincsenek távolságok. A munkám itt van, nem kell miatta autóba ülnöm. Levelezőre járok a 30 kilométerre lévő egyetemre, oda szoktam kocsival átmenni az autópályán, mert borzalmas a buszmenetrend (másik megye). Szóval ritkán használom, főként akkor, ha el kell hagynom a várost. Ebből kifolyólag kb évi 3-4 ezer km, amit megteszek vele.
A fővárosban el tudom képzelni az autómentes életet, de máshol, ahol néha be kell iktatni, szerintem felesleges erről lemondani. Gondold át te is. :)
Szerintem ez nettó baromság. Akkor légy szíves, az áramot is lődd le, anélkül is könnyen élhetőek a mindennapok.
Nem az autóval van probléma, hanem, hogy eszetlenül sokat használja mindenki. Mint minden mással kapcsolatban, itt is a tudatos használat lenne a lényeg, de hogy autómentes?
Kíváncsi lennék, hogy a nagybevásárlást hogy oldanád meg? Vagy pl. én hétvégén megyek kempingezni. Szerinted a 60 kilós felszerelésemet a buszon/vonaton fogom cipelni?
Értem én, hogy az autó sokaknál státuszszimbólum, és az is törvényszerű, hogy erre - jogos reakcióként - sokaknál az autó hiánya lesz státuszszimbólum. De alapvetően ez ugyanaz a gondolkodás, és egyik erősíti a másikat.
El kéne engedni az elvi kérdést, és úgy tekinteni az autóra, ami valójában: egy használati tárgy. Ne menj autóval csak azért, mert így jobbnak/menőbbnek érzed magad. De ne is zárd ki magad az autózásból csak azért, mert így jobbnak/menőbbnek érzed magad. Pontosan ez a hozzáállás az egész baj gyökere, te csak ellenkező előjelre fordítottad.
Ha elvi szinten marad a vita, akkor mindig lesz 10% autófenekű (ez bőven elég egy város dugóba fojtásához), lesz 10% autóellenes (ez médiahisztin és pár felvonuláson kívül semmire nem elég), és lesz 80%, akinek igazából mindegy, utazik, amivel éppen tud. Soha nem fog változni semmi. Az elvi vitát fent a minisztériumban kell megvívni, és utána olyan szabályokat hozni, hogy a 80%-nak - mindenféle elvek és elhatározások nélkül - egyszerűen ne érje meg autózni.
7-es,
Könyörgöm, ezt a MARHAságot felejtsük már el! A krokodilt hasonlítod össze a felhőkarcolóval. Semmi közük egymáshoz.
A marha (metán) üvegházhatást okoz, az autó (nitrogén-oxid) szmogot. Persze, az autózás szerepe csak 7% az üvegházhatásban, de a tehén szerepe még kisebb a szmogban. Két külön dolog!
#2 A fővárosban szeretnék élni.
#3 Az árammal is spórolok. A kettő nem zárja ki egymást. Mint ahogy a közlekedésr sem zárom ki teljesen az életemből (hiszen tömegközlekedést használok), úgy az áramot sem "lövöm le", hanem igyekszem a szükségesnél nem többet használni belőle, illetve ha lehetőségem lesz rá, megújuló erőforrásokból nyerni azt.
#6 Azt kérdeztem, hogy vannak-e még itt rajtam kívül olyanok, akik hasonlóan gondolkoznak. Nem azt, hogy légyszi ajnározzatok, mert én nem használok autót. Nem értem, miért vált ki belőled ezt támadást.
#7 Nem vásárolok marhahúst a boltban. Ritkán eszek húst, akkor is csirkét vagy halat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!