Jogosítványszerzés, most kezdem a vezetést, tényleg megszűntek a tanpályák/rutinpályák?
Májusban nyomtam le a Kreszt.
A héten lesz az első vezetésem. Kreszen 13 perc alatt átmentem,nem volt gond,első alkalommal.
Vezetés: apámmal kétszer már gyakoroltam.
"Körözgettem " egy piac mögötti téren,2-es fokozatig engedte apám haverja(apám meg csak nézett,az ő kocsiját nem adta) hogy a kocsiját nyomjam.(mellettem ült)
"Megtudok" állni nagyjából(kuplunk+fék),elindulni lefulladás nélkül,és elvileg a tolatást is 3x gyakoroltam a második alkalommal,az már necces volt,hátrafordultam stb ahogy kell,de nem volt gond. Előtte életemben nem ültem volán mögött. Tehát már "ültem",ezért kértem meg a rokonságot,legalább ültessenek be vezetésig 1-2x a kormány mögé..
Az oktatóval előre megbeszéltem mennyit "törlesztek" első alkalommal,továbbá Budapest belvárosában lesz a találkozó,oda kell menjek.
Kérdés: ezek szerint már rögtön bedob a belvárosi közlekedésbe?
Úgy hallottam,a tanpályák megszűntek állítólag.
Ez tényleg így van?
Szerintetek elfog vezetni valami tanpályához velem,vagy már rögtön vezetés?
Kicsit "félek".
22/lány
Rutinpályák vannak, és motorosoknak továbbra is ott vannak a rutin vizsgák.
A B kategória rutin vizsga sem szűnt meg, a változás az, hogy össze vonták a forgalmi vizsgával, nem műanyag bóják közé kell beparkolni, ahol senki nem zavar, hanem kint a forgalomban, ahol jöhet másik jármű, gyalogos...
Tehát a forgalmi vizsgán nem csak végig kell menni a kért útvonalon, hanem közben lesz néhány manőverezési feladat, amit a szabályokat betartva kell megcsinálni - ha úgy tetszik ez még nehezebb, mint a rutinpálya, viszont sokkal több gyakorlás után lesz a vizsga.
Ami szinte mindig van a vizsgán:
1 - megállás, várakozás, a szabályoknak megfelelően (jobbra előre párhuzamosan parkolás, olyan helyet kell találni, ahol az szabályosan végrehajtható)
2 - egy íves (U) megfordulás, ritkán fordul elő, hogy Y megfordulást, vagy sarok tolatást kérnek helyette - értelem szerűen azt kell bemutatni, amit kérnek.
3 - plusz két parkolás a közölt módon (előre, vagy hátra merőlegesen, vagy párhuzamosan)
Oktatótól függ, hogy rutinpályán kezi-e az oktatást, vagy közúton.
A közút azonban nem azonnal a belvárosi csúcsforgalmat jelenti, az oktatóknak megvannak a "spéci" helyszínei, ahol gyér a forgalom, de mégis kell figyelni, és fokozatosan mennek egyre forgalmasabb helyekre.
Vannak olyan oktatók, akik rutinpályán kezdik a tanítást, tehát, amíg nem tudod, hogy a tied milyen módszerrel tanít, azt sem tudhatod mitől "félsz".
Ne félj, az oktatónak az a feladata, hogy megtanítson vezetni, az nem a párhuzamos közlekedéssel, lámpasorral, kanyarodó sávokkal kezdődik.
Nem szűntek meg, csak már nem kötelező.
"Budapest belvárosában lesz a találkozó"
Ez mondjuk fura, mert a belvárosban nem nagyon van olyan hely, ami egy totál kezdőnek megfelelő lenne és rutinpályák sincsenek a belvárosban.
Én első alkalommal a Népligetben kezdtem, ahol széles utcák és gyér forgalom van. Az oktatók kedvelt kezdőhelyszíne. Onnan pedig átvezettem a Wekerle telepre, ahol szintén nincs nagy forgalom és szinte csak egyenrangú kereszteződések vannak.
Egy dolog miatt félhetsz, hogy normális oktatód legyen. Sajnos nagyon sok idegbeteg, üvöltözős, önbizalom-romboló, perverz oktató van. Ha az első pár alkalom után azt érzed, hogy valami nem oké, akkor ne halogasd az oktatóváltást.
Nem szűntek meg a rutin pályák - csak már nem kötelező a használatuk mert megszűnt a régi rutin vizsgáztatás a pályán.
Aztán mivel a rutin pálya ugye fizetős az oktatónak, így az olcsójánosok inkább beviszik a tanulót egyből a forgalomba vagy a Tesco parkolóba gyakorolni...
Nem szűnhettek meg, mert vannak járműkategóriák, amelyeknél „rutin pályán” (gyakorlópályán, vizsgapályán, hol hogy nevezik) is kell gyakorolni az oktatás részeként, és kell ott is vizsgázni. De, például, „B” kategóriás képzéshez és vizsgához már nem szükségesek.
Az egyes kategóriák tantervi és vizsgakövetelményei (részletes ismertető leírásokkal, ábrákkal) a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedési Hatósága honlapján találhatók.
Csak 2 példa (a követelmények leírásaiban szereplő szóhasználatokkal):
A már válaszban említett motoros képzésnél
• az alapoktatás tárgyi feltétele a „gyakorlópálya” (a lenti linken a 17. oldal és a 18. oldal teteje);
• a gyakorlati vizsga része a „gyakorlópályán” történő járműkezelési vizsga ( a lenti linken a 25. oldal), amit „vizsgapályán” kell végrehajtani (a lenti linken 27. oldal).
A link: [link]
„C” kategóriás képzésnél
• az alapoktatás tárgyi feltétele a „gyakorlópálya” (a lenti linken a 27. oldalon);
• a gyakorlati vizsga része a rutinvizsga (a lenti linken 32. oldal), amit „vizsgapályán” kell végrehajtani (a lenti linken 42. oldal).
A link: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!