Fiatalok (14-18-20 év körüliek) titeket tényleg nem érdekel az autózás mint közlekedési forma és a vezetés iránti élvezet?
Egyre több helyen olvasom/hallom, hogy a mai fiatalokat így meg úgy nem érdekli...
Szóval, mi az igaz ebből?
Én 30 vagyok, nemrég lett jogsim, de egyáltalán nem vonz a vezetés.
Alapból Pesten belül agyvérzés kocsival járni. Folyamatos dugók, erőszakoskodás, bújni kell, haladni előre. Figyelni minden sarkon mindenkire, ki nyitja rá az ajtót, ki lép elé.
Azt látom, hogy hét elején leteszem az autót, és a mellettem álló autók is ugyanúgy ott állnak napokig, hetekig, mert nem használják ki.
Nagy távon kényelmes az autó, főúton, pályán. Viszont az autópályáink vagy parkolók, vagy tele van idiótákkal akik szórakozásra, feszültséglevezetésre használják az autót.
Legutóbb például "feltartottam" valakit mert 180-ról le kellett lassítania 160-ra. Persze ment a villogás ezerrel, mert veszített ezzel 10 másodpercet. Persze utána már nem sietett, annyira elborult az agya a kocsiban ülő fiatal gyurmának, hogy konkrétan le akart szorítani. Elég veszélyes volt, csak akkor léptek el, amikor látták, hogy gond nélkül bele tolom őket a szalagkorlátba, ha azon múlik. Ha egy félénkebben vezető embert, nőt, időset, totál kezdőt talál be akkor garantált a baleset.
Ezek mellett magam is csinálok baromságokat. Apró figyelmetlenségek amik mégis majdnem az autóba, vagy több 100 ezerbe kerülnek.
Ráadásul manapság azért elég sok helyen ott a rendőr, traffipax, minden utca, kereszteződés agyon van szabályozva és egyszerűen annyi autó, közlekedő van, hogy nem túl nagy élmény a vezetés maga.
Azt meg tudom érteni, hogy fiatal koromban amikor nem 1 háznál 3 autó, hanem 3 háznál 1 állt, akkor az a pár ember élvezte a "szabadságot".
És igen, a költségek. Azért egy normális autó, ha sokat használják akkor havi 50+ ezerbe is kerül. Nekem céges van, így bátrabban használom, de ha belegondolok mennyi ment eddig rá, gumi csere, futómű állítás, havi 2 mosás, heti egy tank benzin. Saját zsebből fájna.
Illetve pár éve olvastam egy cikket, amit egy nepper írt. Ő is pont azt a jelenséget hozta fel, hogy régen aki fiatal volt és megtehette az vett egy olcsó autót, bütykölgette, széthajtotta. Tudta, hogy nem az lesz élete autója. A mai fiatalság pedig sokkal inkább a hosszú távú használatot, megbízhatóságot és ár-érték arányt nézi.
Köszönöm a válaszokat! Megértem és elfogadom az érveiteket.
Megértem, hogy van aki régen szerette a vezetést de mára inkább belefáradt, illetve akinek olyan mint a reggeli fogmosás, csak szükséges de inkább másra költené azt a pénzt.
Egy éve volt egy '97 Fiat Uno a tulajdonunkban. Nem a legszebb kocka forma volt, voltak hibái, de én mégis örömmel tudtam hajtani. Vicces volt a kanyarodása ahogy a magas karosszéria terhelésre ide-oda dülöngélt. Városban nyáron vagy 100-szor bekapcsolt hűtőventilátor. Esőben az ablaktörlő motorja olyan körcögéssel dolgozott hogy aki először hallotta, megrémült. A rozsda nagy ellensége, és a papír vékony lemezek nem nyújtanak nagy biztonságot.
Néha úgy érzem magam mintha Stockholm szindrómám lenne a régi autók iránt.
Amikor elgondolkozom hogy megint valami régi autót vennék, de eszembe jutnak a hátrányai és elmegy rózsaszín köd.
Mifelénk ritkábbak, és nem is kategorizáljuk az adott autó soförét de múlt héten én is láttam egy törzsgyökeres hamísitatlan
"Béemwés parasztot".
Tuningolt 3-as kompakt, és jobbra balra cikázott mögöttem a sávban a városban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!