Csak én nem értem a horvát autópálya rendszert?
Szóval lehet, hogy valamit rosszul értelmezek, de bárhogy nézem, az autópálya díjak többszörösei bármely más EU-s országénak.
Ha pl. csak egy oda-vissza utat akarok tenni, Zadarig, az a határtól olyan 17 ezer forintba kerül. Magyarországon a 10 napos autópálya díj 3500 ft.
Továbbá nem értem ezt a kapus rendszert. Ahogy néztem a határon, Zágráb után és Rijekában van kapu. Ha valaki a kapuk közötti részen akar mondjuk egy 30 km-t menni, annak hogy kell fizetnie? Mert az nem várható el, hogy kifizesse a teljes szakaszt, illetve nyilvan a kapukhoz sem tud menni.
Vagy csak akkor kell fizetni, ha végig mész a teljes szakaszon, kaputól kapuig?
A helyieknek sincs hetes vagy mondjuk megyei matrica?
Nagyon drága az autópálya, ez tény.
A fizetés úgy van megoldva, hogy minden fel- és lehajtónál vannak fizetőkapuk, a felhajtáskor kapsz egy jegyet, a lehajtáskor pedig ez alapján mondják meg, hogy mennyit kell fizetned. Tehát csak azért a szakaszért fizetsz, amin ténylegesen végig is mész.
Horvátoknál nincs matricás rendszer, mint nálunk.
Igen, lehet, hogy az ENC egységgel jobban jársz, meg kell rendelni, és azzal egy külön sávban tudsz áthajtani a kapukon, ugyanaz mint Olaszban a Telepass. Hogy mennyire jön ki a végén az útdíj, azt viszont nem tudom. Ez nyilván függ a távolságtól, de sztem online kalkulátoron megtudod nézni.
Valamennyi eszközdíjat is számolnak fel érte naponta.
Vagy marad a kunás, bankkártyás fizetés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!