Itt mikor lesznek sebességkorlátozás nélküli autópályák?
Egyáltalán mi kell ahhoz, hogy egy autópályán ne korlátozzák a sebességet? És itt Magyarországon miért nem olyan autópályákat építettek az utóbbi évtizedekben, ami ezt lehetővé tenné?
Itt van a sok nagy teljesítményű autó és motor, amik lazán bírnák a 250-es tempót, és 130-140-nel döcögünk. Még a Ladák idejében érthető volt, hisz a szoci autók és motorok nem is voltak képesek ennél gyorsabban menni, de ma már indokolatlan fenntartani ezt a korlátozást. Vagy legalább miért nem emelik fel 180-200 km/órára?
Majd ha csak önvezető autók lesznek.
Az emberek mindig is hibázni fognak és minél nagyobb a sebesség, annál gyakrabban és annál végzetesebben.
Egyébként meg nem is indokolja semmi, hogy megemeljék.
Ha körülnézel a pályákon, akkor láthatod, hogy a személyautósok zöme 110-120-as tempóval megy, csak néhány prémium autós és céges autós tapossa neki. És ők is gyakorlatilag büntetlenül tehetik ezt, mert 150 felett büntetnek csak.
100 km-en nyersz vele kemény 15 percet, ha 130 helyett 200-zal mész. Cserébe kb. 2x annyi károsanyagot bocsájtasz ki és kb. 3x akkora baleseti kockázat vagy. Nagyon kevés magyar van aki rendszeresen 100 km-nél többet megy autópályán. Az meg nem nekünk jó, ha a (román) tranzitforgalom gyorsabban halad.
Meg az sem hiányzik, hogy a gyakorlatlan vezetők a pályán próbálgassák a kocsijuk végsebességét.
Szerintem meg ez a jövő. A környezetvédelem pedig legyen az autógyárak problémája. Már vannak elektromos autók és motorok is, amik képesek 200-250 km/órával menni, 30 év múlva meg már szinte csak elektromosak lesznek.
A kizárólag önvezető járművek viszont elvennék a vezetés éményét. Akkor már lehet busszal és vonattal is menni.
A száguldozó milliárdosok így is 200 fölött mennek még főúton is, nem kell nekik ehhez autópálya se.
Persze, ha időre megyek, akkor hamarabb indulok, de én szeretnék gyorsabban menni akkor is, ha egyébként nem kell sietnem, pl. azért mert szeretek gyorsan menni, és egy Pest-Nagykanizsa út ne 3,5 óra legyen, hanem 2 óra alatt ott lehessek.
" A környezetvédelem pedig legyen az autógyárak problémája. Már vannak elektromos autók és motorok is, amik képesek 200-250 km/órával menni, 30 év múlva meg már szinte csak elektromosak lesznek."
Az elektromos autó is többet fogyaszt nagyobb sebességen (légellenállás). Sőt az elektromos autózás előnye főleg városi környezetben jön elő.
Az elektromos energiát is meg kell termelni, aminek kb. 80-90%-a fosszilis energiahordozóból van Magyarországon.
"A kizárólag önvezető járművek viszont elvennék a vezetés éményét."
Mert az aztán marha nagy élmény, hogy az autópályán az egyenes úton nyomod a gázt és nézel előre.
"A száguldozó milliárdosok így is 200 fölött mennek még főúton is, nem kell nekik ehhez autópálya se."
Ok. Ettől még nem kéne ezt legitimálni, hanem keményen meg kéne büntetni őket.
"egy Pest-Nagykanizsa út ne 3,5 óra legyen, hanem 2 óra alatt ott lehessek."
Nem tudom, te mikor jártál Nagykanizsán utoljára (én kb. havonta megyek arra), de Pestről 130-cal 2 óra alatt pont oda lehet érni, hacsak nincs baleset, dugó.
Szóval ez inkább visszafelé sülne el, mert gyakrabban lennének balesetek, így az is lehet, hogy az átlagos menetidő növekedne.
Mi kell hozzá? Nos, meg fogsz lepődni (szürpríz!), de sok pénz, valamint megbízhatóan és stabilan működő építőipar. Kezdjük az utóbbival. Egy autópálya attól válik leginkább nagy sebességre képessé, hogy nem kell a tervezőmérnöknek fel-alá kacskaringós ívekben kerülgetni a dombokat, hanem ha kell átvágnak nyiladékkal egy egész hegységet vagy hidat emelnek és megfelelő építőanyagokat választanak. Terepre egyébként az M1-es kisalföldi szakasza (Tatabányától az országhatárig), az M3-as (Aszódtól végig), az M5-ös (majdnem végig) és az M7-es egyes szakaszai lehetnének alkalmasak korlátozás nélküli közlekedésre - műszakilag jelen állapotukban azonban egyik sem, bár talán az M5-ön kéne a legkevesebbet fejleszteni, az +1 sávval már majdnem német autópálya minőségű lenne. Szóval ha ezzel az aspektussal ha nem is állunk készen, de nem lehetetlen a kérdésfeltevés vágya.
Hanem a pénz a neccesebb - ki fogja ezt a mókát fizetni? Mert ha megemelik a sebességkorlátozást és lehet 200-250-nel csapatni a belső sávban attól még nem tojnak több tojást a tyúkok, nem jön le több magyar termék a futószalagokról és nem exportálunk több csokimikulást. Egy szóval a korlátlan sebességű autópálya nem növeli senkinek a bevételeit, az puszta kényelmi extra, viszont ahogy az korábban taglalva lett, bizony nagyon költséges műszaki előkészületeket igényel. A németek hagyományból meg egoizmusból megtartották - sőt, Mutti fizeti mindenkinek, még jól is jön az autóiparuk reklámaként az Autobahn kultusza, amit nyilván erősen rombolna a sebességkorlátozás. De Magyarországra minek? Akarunk mi 100-200 ezer forintos autópálya díjat? Mert azért a tranzitforgalom (főleg kamionosok) nem hoznak akkora bevételt, hogy csak úgy neki lehessen állni ilyen nagy sebességű pályákat építeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!