Olajszűrő az minden autón egyforma vagy típushoz kell rendelni?
A szűrőt típushoz kell rendelni, az olajat könnyebb beszerezni. Vannak SAE viszkozitási osztályok, JASO teljesítményosztályok és ha ügyes vagy, megtalálod azt, ami megfelel az autódnak. Reméljük, a gyári előírásoknak is megfelel.
Egyébként sosem értettem az ilyen ügyfelet: odahozza az alkatrészt, folyadékot, mer' akkó' biztos, hogy aztat teszem beléje a zótóba, nem b***om át azzal, hogy ki sem cserélem. Az, hogy én esetleg jobban tudom, milyen alkatrészt kell rendelni (nem a legóccsóbb fost a Bárditól), fel sem merül. Mindenki hülye, csak ő helikopter. Az sem merül fel benne, hogy ha akarom, az általa hozott alkatrészt vagy folyadékot sem fogom kicserélni, mert autószerelőként pontosan tudom, mit nem fog megnézni, amiből kiderülne a csere ténye. Úgy verem át, ahogy akarom - de nem verem át, mert az én egyetlen cégérem a hírnevem.
Ám ettől függetlenül ő engem egy utolsó csaló senkinek tart, aki húsz fillért is megspórol a kedves ügyfelén. Hiszen ha hinne nekem, hogy az adott helyzetben legjobb megoldást ajánlom az ő autójára (mert más kategóriájú alkatrésszel számolok Átlag Jóskának, aki napi 5 km-t tesz meg melóba meg vissza, mint Sztrítrészer Petikének, akinek nincs szombat este gyorsulási verseny nélkül), akkor nem hozná a kezében a motyót, hogy "eztet köll beletenni, mesterúr". De amúgy piszokul tudja ám húzni a száját mind, mikor a kezébe kapja a nyilatkozatomat, amiben rögzítem, hogy csak a szerelési technológiáért vállalok felelősséget, a hozott anyag minőségéért nem. Mer' az azér' jó vón', ha a ki tudja, honnan okosított "kamionolajjal" (kamionos haver azt tud óccsóér', bár szívóbenzinbe pont nem jó, de ezt lehet óccsón okosítani) és szivacsos szerkezetű, talán homokba öntött egy szem kínai dugattyújával (eBay-en kétezer vót, hülye leszek kiadni kéccázat a gyári szettér', mikó' csak a négyes hengerbe' köll cserélni a dugót) vállalnám a gyári garanciát, de a pénzt kiadni érte már nem annyira menő.
Én is viszem az olajat és a szűrőt. Sőt. A fekbetetet is.
Én azt akarom hogy belerakja. Kész.
Nincs ok, nekem az az olaj doboza tetszik, O nem biztos hogy elmenne azért az olajert. Odaviszem az jó lesz bele
A maradékot elhozom jó a másik kocsiba vagy a köv. Cserére
#3
Sok igazság van abban amit írsz, teljesen érthető a te oldalad, de az a szint amiről írsz, az valahol az elit környékén van ahol a munkadíjat aranyrudakkal kell fizetni, így világos hogy az ügyfél elégedettsége a legfontosabb.
Ezzel szemben sajnos tudok olyan márkaszervízes dolgozóról aki a kocsikból kivette a jó alkatrészeket és dögledezőkkel pótolta, én pedig vittem olyan szakszervízbe (nem Józsi bácsi) a kocsimat ahol egy kuplungot sem tudtak rendesen kicserélni, arról ne is beszéljünk hogy nem sikerült minden csavart visszarakni a váltóba.
Szerintem nem véletlen az ügyfelek bizalmatlansága sem, tehát neked is meg kell értened őket. Én arra a szintre jutottam hogy gumicserénél is inkább csomagtartóban viszem a kerekeket, a kerékcsavarjaimhoz sem nyúlhatnak hozzá, nem hogy máshoz.
Az olajas dolog is egy érdekes kérdés. Lehet te tudod hogy milyen olaj kell az autóba, de gondolom hallod a régi beidegződést hogy kopott motort sűrű olajjal javítunk. Ezt szerelők is mondják...
Lehetsz bármennyire profi és tisztességes, mindig lesznek tisztességtelenek, hozzá nem értők, kezdők (és tapasztaltak) akik hibáznak és elrejtik hogy ne bukjanak pénzt, emiatt pedig hozzád is bizalmatlanul fog állni az ügyfél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!