Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Nem lenne célszerű az alábbi...

Nem lenne célszerű az alábbi módon megszigorítani a jogosítványszerzéshez és vezetéssel kapcsolatos szabályokat?

Figyelt kérdés

-Jogosítványszerzés alsó határa 21 évre növelve

-Pszichológiai teszt szükségessége

-Feleletválasztós helyett válaszkifejtős, szóbeli és írásbeli kresz teszt

-Kötelező vezetési óraszám megduplázása

-Jogosítvány nélküli vezetés első alkalommal 1 millió ft büntetés, 2. alkalommal börtön


Ezek elérnék azt, hogy negyedennyien kapnának jogosítványt, olyanok, akik valóban alkalmasak arra, hogy vezethessenek. Saját tapasztalatból ítélve Magyarországon borzalmas a jelenlegi jogosítvánnyal rendelkező emberek teljesítménye, ezért lenne szükség drasztikus nehezítésre és büntetésre.


2019. ápr. 28. 11:56
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
Persze, 99,9%-a :D
2019. ápr. 28. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

Korhatár: Nem. Már leírták. A felelősségtudat nem közvetlen függvénye az életkornak, pláne ilyen fiatalon.


Pszichológiai teszt: És ezzel pontosan mit vizsgálnának, szűrnének? Akinél felmerül a gyanú, hogy mentálisan alkalmatlan a vezetésre, annak a jelenlegi rendszerben is túl kell esnie egy pszichológussal történő beszélgetésen (PÁV IV.). A többieknek értelmetlen lenne ezzel foglalkozni.


Teszt: Felesleges bonyodalom. Az utakon nem azért van sok rossz vagy túlságosan vakmerő sofőr, mert nem tanulták meg rendesen a KRESZ-t. :) Itt a közlekedési kultúra alacsony szintjével van a baj, bár ez minden kelet-európai országra jellemző. Szóval ezen nem fog segíteni a szigorúbb KRESZ.


Óraszám: Minek? Akinek jól megy, annak felesleges. Akinek meg nem megy, az úgyis fog venni még órát. Mellesleg ehhez sokkal több oktató kellene.


Jogosítvány nélküli vezetés: Legnagyobb bullshit. Látszatmegoldások, amik valójában csak fokozzák a bűnelkövetési hajlandóságot. Múltkor elmentünk a gyerekkel a Mekibe, jogsit fent hagytam. Most akkor fizessek 1 milliót? :) Te magad is láthatod, hogy nem észszerű ez, bármilyen jól is hangzik a plátói szigor. Arról nem is beszélve, hogy nagyon kevesen tudnak ennyit kifizetni zsebből, velük mi a helyzet? Berakod őket a börtönbe néhány hétre, vagy közmunkára küldöd őket? És ha emiatt kirúgják őket a munkahelyükről, akkor az kinek jó?


Ami kellene:

- vezetéstechnikai elemek beépítése az alapszintű vezetői oktatásba

- keresethez arányosított büntetési tételek

2019. ápr. 29. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 Alex Fly ***** válasza:

Nem a jogosítványhoz jutással van alapvetően a probléma. Szóval az itt említett pontok nem oldanak meg semmit...

A vizsgákon tényleg lehetne szigorítani, de ez csak részben jelenthetne megoldást.

A jogosítvány nélküli vezetés szankcionálása ilyen formában szintén nem feltétlenül szükséges, amíg a szabálysértések 99%-át érvényes vezetői engedély birtokában követik el.

Sokkal nagyobb hatása lenneb ha az egyszer megszerzett vezetői engedély nem jelentené azt, hogy onnantól az ember élete végéig számonkérés nélkül azt csinál az utakon, amit akar. Aki bizonyítjab hogy alkalmatlan a közlekedésre, attól el kell venni a jogosítványt.

És amikor lejár az érvényessége, a meghosszabbításhoz kötelezően uj KRESZ-vizsga kellene, legalább a megszerzése óta megváltozott szabályokból -jelenleg rengetegen vezetnek úgy, hogy valamikor évtizedekkel ezelőtt megszerezték a jogosítványt és fogalmuk sincs arról, hogy az akkor megtanult szabályok közül mi hogyan változott azóta...

2019. ápr. 29. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
100%

Mint ahogy szinte mindenki mondja, a kornak nem sok köze van a felelősségteljességhez. Nem egy 18 éves ismerek aki sokkal szabálykövetőbb, mint egy 25 éves.

Ez a pszichológiai dolog elég relatív. Ki számít normálisnak? Aki 5ször bukik úgyis küldik PAVra. Szerintem ez szűri az alkalmatlanokat.

A válszkifejtős meg szóbeli KRESZ a legnagyobb badarság. Komolyan ez az egyetlen része a jogosítvány szerzésnek ahol nincs korrupció. Nem elég amit a vizsgabiztosokról és oktatókról hallani. Oknélküli bukások, borítékok és vezetni nem tudók hibátlan vizsgái. A számítógépet legalább nem tudják manipulálni. A kérdéssort lehetne frissíteni. Esetleg kreszből utánképzéseket tartani vagy újravizsgázni bizonyos időnként.

Óraszámot megduplázni jól hangzik, több gyakorlás. De kivitelezhetetlen. Így is hónapokat kell várni egy valamire való oktatóra, illetve a jogosítvány így is egy kisebb vagyon úgy átlagban 5000es óráknál 30 plusz már 150 ezer, ami rengeteg.

Én is kevésnek éreztem a 30at előtte is és közben is, vettem is plusz órákat, de akinek nem kell azt ne kötelezzék százezrek plusz kifizetésére, ami sokszor meg se térül, mert az oktató vagy ügyet intéz, vagy kajál, vagy késik vagy korábban befejezi és a többi.

Jogsi nélküli vezetést én is szigorúbban venném, de a te összegeid nem reálisak. Az akinek van papírja de nincs nála az a sz*ros kártya, nehogy már annyit fizessen.

Igen vannak alkalmatlanok az utakon, de nem annyi amennyit gondolsz. Sok mindent meg kéne reformálni a vezető képzésben, de nem csak ezek a problémák.

2019. ápr. 30. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!