Miért fizetős az autópálya?
Közpénzből húzzák fel, és utána kifizettetik a használatot? Ez csak nekem fura?
Anglia, Dánia, Svédország, Belgium, Hollandia, USA!- ezekben az országokban ingyenes például,és többi országban is ahol fizetős jelentősen kevesebbe kerül.
Hogy kérhetnek ennyi pénzt érte, és miért fizeti ezt ki mindenki probléma nélkül? Nem logikus hogy ami mindenki pénzéből épül az mindenkié?
Értem én, hogy kell a pénz a karban tartásra, felújításra, de akkor miért nem költik rá? :)
Az M7 az átadást követő második évben már tré volt. Most van több olyan 2-3 km-es szakasz Siófok és Balatonszentgyörgy között, hogy be kell menni a belső sávba, mert szétesne az autó.
Mit kéne átgondolni mégegyszer a bevételt illetően?
Átlag pályahasználó havi lebontású átagos kifizetett összeg szorozva pályát igénybevevők számával. Figyele kell venni utak minőségét is egyes (számos) szakaszon, azaz a többszörös bevétel mellett még a kötelező munkákat is úgy húzzák, ahogy tudják. De ez nem csak pályák esetén, hanem az minden út esetén így megy kb. Magyarországon. Oltári pénzek tűnnek el és van aki még melléjük áll és elhiszi hogy korrekten mennek a dolgok :)
"a kötelező munkákat is úgy húzzák, ahogy tudják"
Számodra melyik munka jelenti a kötelezőt? Ami balesetveszélyt teremt, azt nyilván nem halogathatják, de egy kopott aszfaltréteg még nem ok arra, hogy azonnal kijavítsák, hiába sírnak miatta a sofőrök. Gondolj bele mennyibe pénz rámenne, ha naponta mennének kijavítani jelentéktelen hibákat, plusz állandóan le lenne zárva egy sáv, mert ugye az nem úgy megy, hogy csak úgy kimennek a nagyvilágba és nekiállnak aszfaltozni. A halogatható javításokat azért húzzák-halasztják, mert egyrészt olcsóbb nagy felületet egyben kijavítani, mint gödrönként javítani, ami esztétikailag is ronda lesz és a tartóssága sem lesz megfelelő. Másrészt éves költségvetés van, ha az ember minden jelentéktelen sz. betervez, akkor sosem lesz pénz a tényleg fontos dolgokra, mert pikk-pakk elfogy az egész.
Félreérted, senki nem áll melléjük és senki nem állítja hogy minden korrekt, de az útnak, kerítésnek, szalagkorlátnak, fűnek, sövénynek, szemétnek, stb még költségei vannak amit teljesen jogos azokon bevasalni akik használják is, tehát a kérdésedre itt a válasz.
Hogy a megyei matrica miért 5000 ft és miért nem olcsóbb az teljesen más kérdés. Hogy mennyi az állam éves bevétele amiből gazdálkodhat, mennyit lopnak el, mennyit tudnának értelmesebben felhasználni azt nem tudom, de ez a kérdésed szempontjából lényegtelen is. Ha nem lopnának semennyit, akkor sem lehetne minden ingyen mert rengeteg a költség. Nekem sem tetszik a rendszer, de nem a politikusok hibája hogy nő a sövény.
Ha már felhozták a témát :D
"Ami balesetveszélyt teremt, azt nyilván nem halogathatják, de egy kopott aszfaltréteg még nem ok arra, hogy azonnal kijavítsák, hiába sírnak miatta a sofőrök."
Hát emelt sebességű útszakaszon - amik nálunk az autópályák - pont hogy a kopott burkolat az ami balesetveszélyes, mert a tapadás és a féktáv nagyban függ a burkolat minőségétől. 30-as övezetben ez lényegében tökmindegy, de 130-asban azért nem.
28as
Nana, árnyaltabb a kép, Németország egy külön sztori, behajtják máshol a sarcot. És vedd figyelembe, hogy sok országban sokkal drágább az autópálya, persze most mindjárt valaki fogja írni Ausztriát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!