Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért fizetős az autópálya?

Miért fizetős az autópálya?

Figyelt kérdés

Közpénzből húzzák fel, és utána kifizettetik a használatot? Ez csak nekem fura?

Anglia, Dánia, Svédország, Belgium, Hollandia, USA!- ezekben az országokban ingyenes például,és többi országban is ahol fizetős jelentősen kevesebbe kerül.

Hogy kérhetnek ennyi pénzt érte, és miért fizeti ezt ki mindenki probléma nélkül? Nem logikus hogy ami mindenki pénzéből épül az mindenkié?



2019. jan. 29. 20:32
1 2 3 4
 11/32 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Azt az utat fenn is kell tartani.


Romániában minden útra kell útdíj, na most akkor hogy lesz?

A felsoroltak közül Anglia rendszerét tudom. Kevés fizetős szakasz van (inkább hidak), ingyenes a pálya az országban, de egy átlag 15 éves autóra 80ezer ft-nál kezdődik az éves útadó.

2019. jan. 29. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 Alex Fly ***** válasza:
100%

A fenntartást azokkal fizettetik, aki használja. Mi ezzel a gond?

Egyébként meg Magyarországon a fizetős főutak mellett ott a párhuzamos közút, ami térítésmentesen használható. Az autópálya nem az egyetlen út, csak egy plusz szolgáltatás. Ezt a kényelmet fizeted meg.

2019. jan. 30. 06:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 anonim ***** válasza:
100%

Átérzem a kérdésfelvető érzéseit ezzel kapcsolatban. Valóban igazságtalan, de én is úgy fogom fel, mint egy szolgáltatást. Azért fizetsz, hogy időt spórolj, biztonságosabb környezetben vezess és ne fáradj el annyira.

Az ára sem vészes. A rendszeres útvonalam 3 megyét érint, szerintem 15.000 egy évre nem sok. Ha meg netán évente kétszer másfelé kell menni, veszek egy 10 napost.


Viszont az már felháborító, ha dugó van (M7 teljes nyár), ha járhatatlan az út, akkor is fizetni kell, hiszen akkor a semmire fizetek. Mivel nyaranta minden hétvégén mennem kell Budapestről a Balaton legtávolabbi csücskébe dolgozni, kiakasztó, hogy állandóan stratégiáznom kell, hogy mikor induljak és még ha be is lövöm a legjobb időpillanatot, akkor is 3-4 óra az út.

2019. jan. 30. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Nem értem hogy miért igazságtalan. Az autópályák fenntartása pénzbe kerül (mint igazából minden), tehát valahogy fedezni kell a költségeket. Külföldön ahol ingyenes az autópálya ott sem magától javítódik hanem gépek, munkások, alapanyag kell hozzá, amik pénzbe kerülnek. Hogy ez a pénz honnan jön, a Túró Rudi, az úthasználat, a fogkefe, az üzemanyag árába van-e beleépítve, az teljesen lényegtelen, a pénzre szükség van. Szerintem sokkal igazságosabb hogy azok fizetik az autópálya karbantartását akik használják, nem pedig azok akik eddig csak térképen látták.


Az államnak van egy éves kiadása amit az emberektől kell beszedni, ezt különböző nevekkel ellátott, különböző dolgokra kivetett adókkal teszik. Ha az egyiket megszünteti/csökkenti, akkor egy másikat kell emelni hogy a költségeket tudja fedezni. Az, hogy az állam megpróbálja igazságosan csinálni, tehát megpróbálja az autópályahasználókon leverni az autópálya fenntartását, az teljesen igazságos.

2019. jan. 30. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 A kérdező kommentje:

Igen, a karbantartasra kell forrás, es az tenyleg jo hogy azzal fizettetik aki tenylegesen hasznalja a palyat,

de meg akkor is tobbszorosen meghaladja bevelel a kiadasokat.

Szemelyautok altal okozott kar=0.

Jol megrakott kamionok nyaljak szet a palyat, bar azok tobbet is fizetnek.

Katyuk eseten meg a magyaros kisporolos hungarikum a hunyo.

Olaszoknal fizetos, de ott milyen palya van? Nyoma sincs utolagos javitasnak, hiszen ok masfel-2 meter melyen kovet tesznek ala, ami nem mosodik ki. Annal jobb palyat meg sehol nem lattam.Magyar alatt mi van?

Fele annyi homokos foldes zuzottko, szigoruan a legolcsobb, hogy bevetel maxon legyen, isten orizz hogy normalisan megcsinaljanak valamit.

De persze ultra minosegert meterenkent 1milliardot szamolnak fel.

2019. jan. 30. 10:59
 16/32 Beviz Elek ***** válasza:
100%

Ahol jártam Olaszországban ott valóban jó volt a pálya, de egy vagyont is kellett fizetni, azt ne felejtsük el.


Az autók miért nem rongálják a pályát? Ha lassabban is mint egy kamion, de koptatják. Személyautó is okoz balesetet, az is károsítja az aszfaltot, szalagkorlátot, ez mind költségekkel jár. Mivel pénzt kell behajtani az autósokon (is), ezért díjat kell fizessenek, amit ellenőrizni is kell persze (további ktg).


Persze lehet ingyen is, ebben az esetben pl a teljesítményadón kell emelni, csak akkor pedig nem pályahasználat alapján fizetnének az emberek. Ezzel egyébként egyet is tudnék érteni, persze lakhely szerint is állapítanám meg az árat.

2019. jan. 30. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 Beviz Elek ***** válasza:

Az lemaradt:

Ne csak a költségeket nézd amik amúgy is nagyok, hanem azt is hogy további pályákat építenek, azt pedig tudjuk hogy olyankor vastagon fog a ceruza.

2019. jan. 30. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 anonim ***** válasza:
53%

"Olaszoknal fizetos, de ott milyen palya van? Nyoma sincs utolagos javitasnak, hiszen ok masfel-2 meter melyen kovet tesznek ala, ami nem mosodik ki. Annal jobb palyat meg sehol nem lattam.Magyar alatt mi van?"


Jajj hagyjál már ezzel a dumával, hogy Magyarországon minden szar, bezzeg a nyugat... Magyarország autópályák tekintetében qrva jól áll a méretéhez képest, rengeteg autópályánk van, elég jó állapotban. Valóban vannak kritikus szakaszok, de nagyon kevés.

2019. jan. 30. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 Alex Fly ***** válasza:
74%

"Igen, a karbantartasra kell forrás, es az tenyleg jo hogy azzal fizettetik aki tenylegesen hasznalja a palyat,


de meg akkor is tobbszorosen meghaladja bevelel a kiadasokat.


Szemelyautok altal okozott kar=0."


Az első mondat rendben van. De a többit gondold át még egyszer...

2019. jan. 30. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 anonim ***** válasza:
100%

"Valóban vannak kritikus szakaszok, de nagyon kevés."


Szerintem az a kevés elég sok. Az M7-esen az összes hídnál meg van süllyedve az aszfalt, az M6-on szintén. Azt M1-est most összetákolták valamennyire..


Az alapvető 10 évente esedékes normális felújítások igencsak el vannak maradva, az M1 esetében 13 éve biztosan nem volt normális időszakos felújítás, ami azt jelenti hogy néhány szakaszon 10+ éves csúszásban vannak.

2019. jan. 30. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!