Ilyenkor hány autót kell beengednem?
Rajtad múlik :)
Engem múltkor simán ledudáltak, mert beengedtem balra (Zalaegerszeg, Platánól Landorhegyire) négyet... Állt mögöttük már a sor, nekem meg úgyis piros volt a következő lámpa...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Első: nem csak nálatok van így. Közeledek a lámpához, ami már sárgára váltott. Előtte még volt egy utca (igen rövid szakasz). Jobbról kikanyarodna balra (tehát nem is elénk), a mögöttem álló ráfekszik a dudára.
Semmi nem írja elő, hogy bárkit is be kellene engedni. Ahol a magyarnál kulturáltabb az emberek közötti viszony, ott a cipzárelv a megszokott. Azaz beengedsz egyet, aztán mögötted is beengednek, és így tovább.
Elfogyó sávnál is hasonló a módszer.
Létezik ez itthon is, csak nem annyira gyakori.
Ha meg egyet engednél, befúrja magát 4-5 autó is. Jelzed, hogy nem így gondoltad (pl. lassan elindulsz, elzárva az útjukat, akkor még ő rázza az öklét.
Én azt szoktam mérlegelni (persze nem hosszan töprengve), hogy a nyereség és veszteség hogyan aránylik.
Teszem ezt azért, hogy feleslegesen ne tartsak fel senkit.
Pl. szemből látom balra indexel valaki, s már hosszú álló sor alakult ki. Mi is mennénk, de mi veszteség van akkor, ha engedem kanyarodni? Nekünk semmi, de a másik irány felszabadul, mehetünk tovább.
Olyankor, amikor csak a mögöttem lévő forgalmat tartom fel, de senkin nem segítek, akkor nem udvariaskodom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egy föútre mellékútról beengedni valakit telejsen más mint mikor kßet sáv össze szükül egy sávvál.
Kérdezö esetében, az, hogy mennyi autót enged be az az ö döntése. Ha egyet sem enged be sincsen semmi. Ha viszont nekem amúgy is lassítani kell, akkor ha az a mellékútról könnyü kijjönni akkor én 1-t szoktam beengedni. Ha a mellékútrol iszonyat nehéz kijönni, és nekem szinte lépésben haladok akkor sokat beengedek, 2-4 autót is.
De ha meg kell állni akkor köteles vagy az utca be-kijáratát szabadon hagyni.
Az össze szükülö két sávnál viszont a cipzar elmélet van, ott köteles vagy pont egy autót beengedni!!! ÈS a másik sávban az autósoknak kötelezö egészen az össze szükülésig menni!!!! ìgy mindkét sáv ugyan olyan telített, nem lesz egyik sáv autója sem elörébb vagy hátrébb, és folyamatosan mozog a sáv, nincsen baleset.
Itt ahol élek, két keresztezödés jön egybe és a lámpa után 200m-el össze szükül egy sávank az út. Itt szuperül müködik a zippzár elmélet. Midegy melyik irányból megyek, mindig azt a sávot választom amiben kevesebb az autó(ez 1-2 autóval kevesebbet jelent). Ès így szinte soha nem kerülök elörébb mint az elöttem lévö és szinte sha nem kerül elém olyan aki mögöttem volt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Az össze szükülö két sávnál viszont a cipzar elmélet van, ott köteles vagy pont egy autót beengedni!!!"
Bizonyára ír erről a kresz. De hol is?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
0-tól végtelenig akárhányat beengedhetsz.
Persze nem célszerű a mögötted jövők türelmével visszaélni.
Amikor már mondjuk a 10. autót engeded be, akkor lehet, hogy valakinek elgurul a gyógyszere és kikerül téged a francba.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!