Pilótasaghoz szükséges kérdések?
- ahhoz, hogy hivatásos pilóta legyél class 1 besorolású repülőorvosi kell. Nem voltam műtve, nincsen semmi egészségügyi problémám, abszolút hallasom van, és a szemeim is jók, de 4 évig dohányoztam(tudom, nem kellett volna), és egy magas, vékony(65 kilós) srác vagyok. Ez a 2 tényező mennyire befolyásolja a végeredményt?
- Melyik az az út, amivel könnyebben lehetek pilóta?(a pénzt most ne vegyük figyelembe) Ha pl. Kadétprogramba jelentkezem, vagy ha fokozatosan végigjárom a ranglétrát(pl. Először kisgép jogsi, ILS képzés, multi-engine és így tovább)?
- Kadétprogramba olyanok is jelentkezhetnek, akiknek nincs még kisgépre sem képesítésük?
- Milyen fokú nyelvvizsga kell? És az érettségit mennyire nézik a felvételikor?
- ha szereztél egy bizonyos géptípusra képesítést(kadétprogram), és kitöltötted a szerződésben leírt időtartamot,utána külföldre mennyire nehéz elhelyezkedni?
Hivatásos pilóta és hivatásos pilóta között azért elég nagy különbségek vannak. Mások a követelmények a kisgépes és a nagygépes repülésnél, és megint mások a katonai repülésnél. Azon belül megint sokféle lehet, hiszen nem mindegy, hogy Gripent repülsz, Mi-24-est vagy An-26-ost.
A dohányzás biztosan nem gond, rengeteg vadászpilótát ismerek, aki dohányzik. Illetve olyat, aki most repül, nem igazán, de a MiG-korszakban teljesen normális volt, hogy egy pilóta bagózzon. Nem hiszem, hogy a Gripenhez nagyobb tüdő kellene, mint a 21-eshez. A tüdő térfogatát pedig majd megméri a repülőorvos.
A második kérdésedből úgy sejtem, hogy katonai pilóta szeretnél lenni. Hát, erre annyit tudok mondani, hogy felejtsd el. Oda nem elég a szorgalom meg az eredmény, mert qva nagy szerencse is kell hozzá, hogy pont téged válasszanak ki. Ettől függetlenül persze jelentkezhetsz, nincs kizárva, hogy sikerül, de ne mondd, hogy nem szóltam. Ha vadászra nem is, de például helikopterre vagy szállítógépre még felkerülhetsz. Ha a kadétprogramot választod, nem lesz szükséged másra.
Egyébiránt az út az, hogy kisgépes szakszó, aztán szépen haladsz előre. Ami kell hozzá, az a baromi sok pénz. Több millió, ha nem tízmillió forint. Lényegében le kell tenned a nagygépes szakszót ahhoz, hogy érdemben kilincselhess pilótaállásért légitársaságoknál vagy szállító cégeknél. Kivéve persze, ha vállalják a képzésed, mert már fel tudsz mutatni mindenféle kisgépes eredményeket, jó sok repült órát, miegymást. Ami persze megint csak baromi sok pénz. Igaz, a pilótaállásokat nem az újságból szokás összeszedni, hanem szakmán belül megy körbe a drót, hogy ez és ez a cég keres ilyen meg ilyen embert, vagy akár közvetlenül meg is keresnek, ha ismernek, hogy volna ez.
Nyelvvizsga természetesen kell, angol felsőfok. De nem azt fogják nézni, hogy a Rigó utcában milyen pecsétet ütöttek a papírodra, hanem hogy tényleg beszélsz-e angolul, vagy csak makogsz. Igaz, meglepődnél, mennyi pilóta alig beszél angolul, főleg a távol-keletiek. Néha ötször is visszakérdez az irányító, hogy "mitmivan"?
Az utolsó kérdésedre visszatérve pedig, ha a kadétprogramot sikeresen teljesíted, azaz kiképeznek vadászpilótának, akkor le kell szolgálnod egy adott időt repülőtisztként, ahonnan nem szerelhetsz le, vagyis tulajdonképpen igen, de az árát nem bírnád megfizetni. Volt vadászpilcsik után mindig két kézzel kapkodnak a munkaadók. Azért viszont ne menj vadásznak, hogy később állásod legyen: az hivatás, nem munka. Ha nem vagy fülig szerelmes a repülésbe, nem lesz az neked való.
nagyon szepen leirtad elozo
annyit hozzatennek, hogy szerintem a kerdezo a legitarsasagok altal hirdetett kadet programra gondolt, nem a hadsereg verziojara, de lehet hogy tevedek
ami az angolt illeti:
kerdezo, menj fel a liveatc.net oldalra, bal fent a kersoben irj be talalomra egy repter kodot, pl. KLAX (Los Angeles), vagy LHBP (ez a Lisztferi) es hallgass bele a beszelgetesbe. A ferihegyi radion sokszor fogod hallani, hogy "Jo reggelt Budapest"... bekoszonnek a pilotak de utana mindent angolul mondanak, de az LAX radion valszeg csak kapkodni fogod a fejed, hogy mi vaaaan?
(megjobb ha jutubon nezel ATC videokat, mert ott a beszelgetest feliratozzak, ami az elejen segiteni fog)
Vagyis ahogy elozo irta, nem a nyelvvizsga papir szamit, hanem hogy kepes vagy megerteni, felfogni, valaszolni a radioban elhangzottakra. Ehhez nem eleg tudni angolul. Ez egy kicsit komolyabb kepzes. Tudom, mert en is pilota vagyok. Neeeem, nem utasszalito, csak kis privat, es annak ellenere hogy 14 evig eltem angol nyelvteruleten, amikor elkezdtem a repulest csak pislogtam amikor a radioban hozzank szoltak es csak neztem mikor az oktatom valaszolt nekik. Jo par hetig tartott mig megtanultam a kommunikaciot, ugy hogy mondom, 14 eve itt eltem, felsofoku papirral a zsebemben... :D
Dohanyzas nem szamit, hacsak nem okozott maradando karosodast a tudodben, de ezt majd az orvos ugyis megmondja.
Ha esetleg kiderul, hogy van vmi egeszsegugyi bajod, ami miatt nem kapnad meg az 1-est, meg ne csuggedj. 2essel is lehet hivatasosan repulni (nem utasokat szallitani de pl. permetezni, reklamot huzni, setarepulni, stb).
Arra figyelj, hogy soha ne vezess ittasan mert egy ilyen baki a jogsidon baromi sok kellemetlenseget fog okozni a pilota karrierben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!