Az Uber és társai miért olcsobb, mint a normális taxi?
utolsó:
Orbán anno az egyik (ha nem a legnagyobb) politikai nyertese volt a '90-es taxisblokádnak.
Nem csoda, hogy bexart a taxis maffiától, mert nem akarta, hogy a történelem ismételje önmagát, csak ő üljön a korlát rossz oldalán...
"az utasokat, állampolgárokat soha nem kérdezve, hatásvizsgálatok nélkül kibåszták az Ubert"
És mégis mit kellett volna tenni? Módosítani kellett volna az összes jogszabályt, hogy az Uber piacra léphessen? A nagy amerikai offshore cégen kívül ki lett volna ennek a nyertese?
Érdekességképp: nálunk az Uber (szinte) csak Budapesten próbálkozott, ahol az okosságokkal a hatósági ár alá tudtak menni. A vidéki nagyvárosokban, ahol nincs ilyen szabályozás, ott furcsamód nem nagyon próbálkoztak,lehet hogy ott már nem lettek volna versenyképesek? :D
Az utasoktól mit kérdeztek volna? Töröljük el a taxisrendeletet és engedélyezzük az olcsó taxik üzemelését? Ki válaszolt volna nemmel? :D
Az Uber és társai azért olcsóbbak, mint a taxi, mert a sofőröknek annyi eszük nem volt, hogy kiszámolják, megéri 165 forintos km áron dolgozni, úgy, hogy ebből 25% leadó?
Tehát az Uber talált kb. 1000 pancsert, aki önként és dalolva cseszte szét majdnem ingyen a kocsiját.
Mítosz, hogy a taxisoknak "több a kiadásuk". A taxi egyszerűen azért drága, mert -akármennyire nem magasan képzett emberekről van szó- a négy matematikai alapművelet azért még megy nekik (ezt a trendi, fiatalos, egyetemista Uber sofőrökről sajnos nem mondhatjuk el).
Amíg egy átlagos taxis bruttó 600 000 forint bevétel után fizetett ~90 ezer forint leadót, addig az Uber sofőrök ugyan erre a bevételre 150 ezret fizettek (és ezután még áfát is fizetniük kellett volna, de ne legyenek illúzióid, még bejelentve is csak a sofőrök kb. harmada volt, nem hogy még áfát is fizessenek...).
Egy taxisnak a 600 000 forint bevételért kb. 90 000 forint üzemanyagot kellett elégetni, egy uber sofőrnek ~150 ezret. Ez már alapból 120 ezer forint plusz kiadás egy taxishoz képest (igaz, a biztosítás olcsóbb volt uberéknek, meg még egyéb apró kiadást meg tudtak spórolni, de pár ezer forintról van szó csak, ami eltörpül a 120 ezer mellett).
Mivel többet kellett menniük ugyan azért a pénzért az übereseknek, ezért az autóra is több pénzt kellett volna elvileg félre tenniük, na ez valszeg nem történt meg, itt lehet, hogy spóroltak, és betudták "tiszta bevételnek", na de remélem azért érzed, hogy közgazdaságtanilag ez kamikáze akció.
Az meg baromság, hogy a taxisok "milyen jól keresnek", és hogy emiatt drága. Ha szerintetek az a 150-250 ezer forint, amit átlagosan meg lehet keresni (igen, átlagosan, hiába van jobb hónap, ha átlagban több a rossz), heti 6 nap munkával, az jó fizetésnek számít, akkor hajrá, kezdjetek taxizni, gyűjtsetek össze 3-4 millát, és mehet a "jó biznisz" (előtte a biztonság kedvéért búcsúzzatok el a családtól, mert egyik feleség sem tűri, ha a férj 12-14 órát távol van, és hónap végén meg mégsincs pénz, csak csekkek, meg autószerelői számlák).
Utolsó
Amelyik budapesti taxis nem keres meg átlagban 400et havonta hienazas nélkül az valamit nagyon rosszul csinál...
Aki éjszakázni és 12 órázni hajlandó az közelebb lesz a 600hoz. Ezt nyugodtan kezelhetjük tényként.
Attól, hogy most kijelentesz valamit (bármiféle bizonyíték nélkül), még nem lesz igazad.
Budapesten 25-30 km/órás átlaggal lehet haladni maximum (nagyobb dugókba ez kevesebb), ha csak a kilómétereid 40 százalékán keresel pénzt, az már jónak számít. 8 órás munkanapokkal jó esetben eléred az alanyi áfamentesség határát. Ehhez számolj ~400 ezer forintnyi kiadást (üzemanyag, tagdíj, biztosítás stb). Ami pénzed megmarad, a közelében sincs a 400 ezernek, és akkor még arról nem beszéltem, hogy illik 40-50 ezer forintot egyből félre tenni nyugdíjra, ugyanis egyéni vállalkozóként csak nagyon minimálisat fogsz kapni az államtól.
Lehet vitatkozni, meg elhiszem, hogy a kamus ismerőseid háromszor ennyi pénzt keresnek (csak ők sem találják), de ez a realitás. Ne egy egy erősebb napból, vagy jó hónapból indulj ki, a taxizásnál több a gyenge hónap, mint a jó.
Nézd meglehetősen nem izgat, hogy mit hiszel el. Eleve minden taxis tudja, hogy pénzt keresni csütörtök - péntek - szombat éjszaka + reptérrel lehet, nem a hétfő reggeli és délutáni dugóban állással.
Az meg, hogy ki mennyit tesz félre nyugdíja azt nehogy már ne számoljuk bele a bérbe, nonszensz...
"leve minden taxis tudja, hogy pénzt keresni csütörtök - péntek - szombat éjszaka "
Igen, csak tudod van egy úgynevezett ÁTLAG, és te hiába csinálsz meg kétszer annyi pénz pénteken, mint hétfőn, a kettőnek az átlaga kevesebb lesz, mint amit pénteken megcsinálsz. Ráadásul ugyan annyi hétfő van egy évben, mint péntek...szívás.. És akkor most arról ne is beszéljünk, hogy a hétvégék sem mindig erősek ám, sőt..ha van egy ünnep vagy hosszú hétvége, akkor még a hétfői pénzt sem csinálod meg pénteken.
" + reptérrel lehet, nem a hétfő reggeli és délutáni dugóban állással."
Megint tévedsz, egyrészt: a reptereseknek is kell dugóban állniuk, ugyanis az esetek nagy részében a belváros a cél, ráadásul a gyorsforgalmi út is elég sűrűn be van állva. Másrészt, a reptérrel kifejezetten nem lehet jól keresni, de ezt biztos jobban tudod, mint én, végtére is csak évek óta taxizom, és cégem is van...
"Az meg, hogy ki mennyit tesz félre nyugdíja azt nehogy már ne számoljuk bele a bérbe, nonszensz..."
Ha csak egy kicsit is értenél a dologhoz, akkor tudnád, hogy most hatalmas baromságot írtál le...gyakorlatilag aki nettó 180 ezret keres, majdnem kétszer annyi nyugdíja lesz, mint egy átlag taxisnak. Akkor szerinted nem kötelező a "nettóból" félre tennie egy taxisnak csak erre a célra? Illetve pontosítok: a bruttójukból kéne félre tenni nyilván, de így meg még kevesebb a nettó, akkor már még messzebb kerülünk az általad vizionált 400 ezer forinttól.
A matek sajnos nem hazudik, akármit mesélnek neked a taxis haverjaid. Nem egy taxist ismerek, aki ugyan így dobálja a pénzeket, nettó 400-500 ezer forintokról beszélnek, amikor meg tagdíjat kell fizetni, akkor haladékot kérnek, a járulékot is két részletbe fizetik, az autószerelőnél meg könyörögnek, hogy hagy fizessenek később.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!