Mennyi büntetésre lehet számítani,145-150-el bele mentem M7-es traffipaxba?
Hát ha belementel ekkora tempoval valoszinuleg atomjaira tört igy nem hiszem hogy hasznalhato fotót tudnának belőle kimenteni!
Ha lefenykepezett az más,de aggodnod akkor sem kell 150felett kapsz csak büntit!
0 Ft. 151-nél büntethetnek jogszabály szerint, de még erre is ráhagynak 3-at (, így 154-nél). A legtöbb autó meg ha 150-et mutat is csak száznegyvenegynéhánnyal megy.
410/2007. (XII. 29.) Korm. rendelet
a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről, az e tevékenységekre vonatkozó rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, felhasználásának rendjéről és az ellenőrzésben történő közreműködés feltételeiről
...
1. melléklet
...
100 km/óra sebesség felett
a) 20 km/óra felett 35 km/óráig a) 30 000
Én úgy értelmeztem hogy 150-től büntet a trafi, azaz 149-ig enged bünti nélkül.
A lényeg hogy vagy 0ft vagy 30 ezer.
3 lábú volt vagy fix? Csak mert sok fix ki is van kapcsolva.
"Én úgy értelmeztem hogy 150-től büntet a trafi, azaz 149-ig enged bünti nélkül."
Nem jól értelmesed. 154-ig nincs gond.
0 Ft.
Én már többször mentem el (GPS szerint) 147-148 km/h-val a VÉDA alatt, egyszer sem jött büntetés.
A 3-as válaszban [2018-11-12 11:44] a jogszabályi idézet helytálló, de a rá vonatkozó állítások már tévesek.
»„151-nél büntethetnek jogszabály szerint”«. Nem így van. Aki gyorsabban halad a megengedett legnagyobb sebességtől, azt megbírságolhatják gyorshajtásért. Igaz, ha autópályán, táblával nem korlátozott szakaszon, nem lépi túl a 150 km/h-s sebességet, akkor nem kötelezően alkalmazandó mértékű közigazgatási bírsággal sújthatják, és nem áll fenn az objektív felelősség sem; előéleti pontot (~büntetőpont~) sem kaphat. De, a vezető személyének megállapítása esetén (megállítás, igazoltatás) ettől jóval kisebb mértékű sebességtúllépés miatt is szabhatnak ki helyszíni bírságot. Sőt, megállítás nélkül is próbálkozhatnak a vezető személyének megállapítását célzó bírság-kiküldéssel. Akár 131 km/h-s sebességnél is: [link]
┌ Ezt a tévhitet annyira biztosra veszik, hogy volt is nyáron olyan kérdés, hogy hova fordulhat panasszal, mert lakott területen megállították, és megbírságolták 62 km/h-sebességért, holott csak 65 km/h-tól büntethetnek a rendőrök; ő pedig ügyelt arra, hogy biztosan a kritikus sebesség alatt haladjon. Egyrészt, ő is rosszul tudta, másrészt, figyelmen kívül hagyta, hogy nyáron a tanuló rendőrök miatt több megállításos ellenőrzés, bírságolás van. ┘
»„de még erre is ráhagynak 3-at (, így 154-nél)”«, mármint, 154 km/h alatt nem büntethetnek.
Egyedi mérőeszköze válogatja. A közúti ellenőrzésre szolgáló járműsebesség-mérő berendezések nem abszolút pontosságúak. Szabályozott, hogy milyen mértékű pontatlanság esetén tekintendők hitelesnek. A radaros és a lézeres mérőeszközök is hitelesnek tekinthetők, ha
• álló mérőeszköz esetén
a) 100 km/h sebességig a hibahatáruk ±3 km/h,
b) 100 km/h sebesség felett a hibahatáruk ±3 %.
• álló mérőeszköz esetén
c) 100 km/h sebességig a hibahatáruk ±5 km/h,
d) 100 km/h sebesség felett a hibahatáruk ±5 %. *¹
A „ráhagyás” akkor jelentene biztos „ráhagyást”, ha a műszerek pontosak lennének. Vagyis, a válaszban írt 154 km/h-s sebességet minden esetben 154 km/h-nak mérnék. Csakhogy, van a megengedett pontatlanság. Ha a válaszban idézett jogszabályi határ értékére állítanák a műszert, akkor a +3% hibahatárú (ami még hiteles) a 3%-kal kisebb sebességű járműveket is – feleslegesen – dokumentálná. Igaz, feldolgozás során le lehet vonni a mért értékből 3%-ot, de miért végeznének felesleges selejtezgetést? Inkább 3%-kal magasabbra állítják az alsó határt, és akkor a +3% hibahatárú eszközök is csak azokat az eseteket dokumentálják, amikor ténylegesen túl lett lépve a 150 km-h.
Vagyis, a +3% hibahatárú műszerek nem adnak „engedményt”, hiába magasabbra állított az alsó határuk. Az egyre kisebb hibahatárú műszerek egyre nagyobb engedményt adnak. A pontosan mérő eszközök (annyit mérnek, amennyivel ténylegesen halad a jármű) már 3% „engedményt” adnak. A negatív előjelű pontosságúak pedig továbbit. A -3% pontosságú műszerrel már 6% engedményt adnak. (Eleve 3%-al magasabb értéket állítanak be, beállított értékűnek pedig a beállított értéktől 3%-kal nagyobb sebességgel haladó járművet méri.)
Vagyis, 130 km-h-s megengedett legnagyobb sebességnél, a 150 km-h-s objektív felelősség körébe tartozó sebességet éppen túllépőnek a 150 km/h és 159 km/h közti tényleges sebességet túllépőket mérik; a műszerek hibahatárától függően. Persze, ebben a tartományban, a közepén, benne van a 154-km/h-s alsó határ is.
*¹ HE 62/7-2011-es HITELESÍTÉSI ELŐÍRÁS KÖZÚTI ELLENŐRZÉSRE SZOLGÁLÓ JÁRMŰSEBESSÉG-MÉRŐ BERENDEZÉSEK - RADAROS JÁRMŰSEBESSÉG-MÉRŐK;
és
HE 62/6-2014-es HITELESÍTÉSI ELŐÍRÁS KÖZÚTI ELLENŐRZÉSRE SZOLGÁLÓ JÁRMŰSEBESSÉG-MÉRŐ BERENDEZÉSEK - LÉZERES JÁRMŰSEBESSÉG-MÉRŐK.
"De helyszíni bírság csak akkor van, ha azt az autós elfogadja. Ha nem, akkor ezen esetben nem tudják megbüntetni."
Ez így nem teljesen igaz. Ha az autós nem fogadja el a helyszíni bírságot, akkor a rendőr feljelenti és szabálysértési ügy lesz belőle. A szabálysértési bírság összege általában kétszerese a helyszíni bírságnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!