Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A korábbi évekhez képest...

A korábbi évekhez képest Budapesten jelenleg több vagy kevesebb taxi van?

Figyelt kérdés

2013 ban olyanokat lehetett hallani, hogy majd tisztul a piac, és a talpon maradók ezáltal jobban meg tudnak élni.

Viszont olyan véleményt is hallottam, hogy a taxik száma nagyjából ugyanannyi ma, mint a szabályozások előtt.

Egy taxis viszont azt mondta, hogy egyre több az olyan eset, mikor nincs szabad taxi, ezért mondhatni, hogy ma már több taxira lenne szükség. Valamint egyre több reklámba futok bele, ahol épp taxis vállalkozókat keresnek, és bevallom korábban nem nagyon találkoztam ilyennel.

Szóval mi az igazság?Elsősorban taxisok, vagy a témában jártasak véleményére vagyok kiváncsi.


2018. szept. 13. 02:07
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

A piac tisztulását nem lehet mesterségesen magasan tartott hatósági áraktól várni. A piaci árazás és a szigorú hatósági kontroll együtt, na az hozna tisztulást.


Ugyanakkor az is igaz, hogy a javuló jövedelmi viszonyok és a szárnyaló turizmus miatt bizonyos időszakokban (péntek éjjel, esős hétfő reggel, Sziget stb.) nehéz taxit fogni.

2018. szept. 13. 07:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Az önkormányzat (vagy nem tudom pontosan ki) pontosan meghatározza, hogy mennyi taxi lehet maximum a városban. Attól több engedélyt egyszerűen nem bocsájtanak ki. Van, hogy évekig nem nyúlnak ehhez a számhoz, márpedig Budapesten nő a lakosság, sok a turista, és egyre többen teszik le az autót is, szóval taxi kell.
2018. szept. 13. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Kell taxi, de:

-nem ennyiért (drága, szinte senki nem ül bele, a hiénák meg sírnak hogy "gyájj, nincs utas")

-nem ilyen képzetlen, az utasokkal bunkó, a közlekedésben magukat felsőbbrendűnek képzelő Fuxos Lajcsikával.

Nagyon nagy szigorításra lenne szükség úgy az árképzésben, mint a járművezetők rátermettségében.

Továbbá nem egy "előjogot" el kéne venni tőlük.

Pl. takarodjanak csak ki a buszsávból, ott semmi keresnivalójuk, és egyetlen buszmegállóban se vehessenek fel vagy szállítsanak ki utast.

És a telefonon ígért 5 perc az valóban 5 perc legyen.

2018. szept. 13. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

második válaszoló:

éppen nem így van, nincs is erőm veled foglalkozni.

harmadik:márpedig a buszsáv jár nekik, hiszen ők is szolgáltatók, mint a tömegközlekedés. Te döntöd el, hogy vonaljegyet váltasz, vagy taxit hívsz.

A bunkóság kiszűrésének törekvésével viszont egyetértek.

2018. szept. 14. 04:15
 5/8 A kérdező kommentje:
Érdemi választ viszont nem kaptam a kérdésemre, de köszönöm minden hozzászóló erőfeszítését.
2018. szept. 14. 04:17
 6/8 anonim ***** válasza:

2-es vagyok


Ha lesz kedved, majd írd le, hogy hogy van. Nem vitatkozni akarok, hanem tényleg érdekel a téma.

2018. szept. 14. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Az Önkormányzat szabályozta a taxi szolgáltatást, mely szabályozások összességének, és a felfutó turizmus eredményeként kritikus időben nehezebb taxihoz jutni.

Nincs létszám korlátozás Budapesten! Aki megfelel az előírásoknak az taxizhat. A szigorított előírásoknak viszont kevesebben szeretnének/tudnak megfelelni, ezért a 2013-as kb. 6200 taxihoz képest most kb. 5500 autó szolgáltat. Volt ennél alacsonyabb is a darabszám (2015-16 magasságában csupán 5200 taxi szolgáltatott), de lassan, egy kicsit emelkedik az engedéllyel rendelkező autók száma, köszönhetően a kereslet és a fuvardíjak emelkedésének. Az autók átlag életkora a korábbi 13-14 évről lecsökkent 5 évre. Minden autó legalább Euro5 környezetvédelmi besorolású.

A hiénák továbbra is itt vannak, mely az ellenőrzésre jogosult hatóságok, rendeletalkotók munkáját minősíti.

A tisztességes taxis ugyanazt tudja tenni a hiénával, mint a tisztességes hentes a szomszédjában a vevőket becsapó hentessel, azaz SEMMIT! A különbség csak annyi, hogy a henteshez akit becsaptak, az nem megy be többet, a taxis hiénának meg - amíg a hatóságok nem látják el a feladataikat - még lesznek áldozatai.

2018. szept. 14. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

A "Kell taxi ...... " hozzászólónak egy gazdasági összefüggést szeretnék említeni, mely a taxira is igaz.


JÓT,GYORSAN,OLCSÓN.

Ezen három adottságból minden esetben csak kettőt lehet választani!


Még az előzőhöz.


A budapesti taxi árszínvonalban az Európai közép mezőnyben van.

Az engedély kiváltásához szükséges technikai feltételek jóval komolyabbak, mint bárhol Európában.

A személyi feltételek nem érik el az "Angliai, több évig gyakorlunk futárként, mire taxisok leszünk", de mondhatjuk átlagosnak.

Az adminisztratív terhek brutálisak még annak ellenére is, hogy vannak adózási kedvezmények.

A taxizás jellegéből fakadó kötelezettségek teljesítésekor a biztosítók (B10-ben, négyszeres kötelező díj, kétszeres Casco szorzó annak ellenére, hogy a saját hibás balesetek száma elenyésző), a rendelet alkotó szándékát betartató Közlekedési Hatóság (bár próbálnak lojálisak lenni) nem egszerű este, és a Budapest Közút kimondottan visszaél a taxisok kiszolgáltatott helyzetével.

Ne csodálkozzunk ha kevés a taxi.

2018. szept. 14. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!