Miért autóznak fölöslegesen ennyit az emberek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Lustaság, kényelem. A boltoknál az is megfigyelhető, hogy mindenki a bejárat közelébe parkol, 2 hete egy hölgy inkább megállt tilosban, hogy közelebb legyen a bejárathoz, kicsit messzebb végig üres volt a parkoló. Csak 30m-el kellett volna többet gyalogolni.
De egyébként nagyon sok a fogyatékos az utakon, ezek csinálnak ilyeneket, irányjelző nélkül akarna bemenni eléd, sietnek, furakodnak, és időt alig nyernek vele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én mindenhova autóval járok. Bicikli az nálam sajnos nem játszik, annyira rosszak a térdeim hogy minden egyes tekeréskor kattognak és érzem hogy belül feszül valami. Sétával nincs bajom, csak a város szélén lakom és 5 kilométeres körzetben nincs semmi. Munkahelyem 20 kilométerre van, legközelebbi bolt kb. 5,5-re. Plusz boltba csak kb. kéthetente járok, de akkor tele van az autó teljesen.
Az autó meg amúgy sokkal kényelmesebb és gyorsabb, sokan ezért is járnak azzal mindenhova. Plusz aki fizikai munkát végez napi 8 órában (mint pl. én) az jó ha a nap végére lábon tud maradni, nemhogy még tekerjen is haza után.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Figyelj valaki azért autózik mert szeret mint pl. én is néha ha unatkozom elmegyek a közeli szerpentinre játszani persze normális keretek között!
Lehet, hogy valaki egészségügyi okok miatt nem bír gyalogolni vagy tekerni, de az is lehet, hogy egyszerűen lusta és így kényelmes neki!
De általában ezért vesznek autót az emberek, hogy munkába vagy vásárolni ne gyalog vagy biciklivel keljen menni mert ugye időigényesebb is meg a hely is korlátozottabb, de szerintem legfőképp az idő dominál ebben mivel ki akar két kilométerre is gyalog menni akár egy kenyérért is mikor ott van az autó beül és már ott is van!
Én pl. Napi szinten több kilométert gyaloglok szóval akár boltba akár a dolgaimat intézni, de én nem is azért tartom a 4.4 v8 at, hogy boltba járkáljak vele kivétel persze a nagy bevásárlás!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én járműmérnökként is erősen környezetvédő lettem mióta tapasztalom a klímaváltozás hatásait meg a tévében is látni a szélsőséges időjárás okozta károkat. Nem vagyok hajlandó semmi olyan területen dolgozni ami például nem a környezetbarát tüzelőanyag cellás hajtással kapcsolatos hanem fosszilis energiával. És nem csak egészséges biciklivel járni de még jól is érzem magam attól hogy nem támogatom a bűnös olajipart ami a Földet a végzete felé sodorja. Megalázónak érzem ha dugattyús tovalöködő elven működő autót vezetek, aminek már rég a múzeumokban lenne a helye. És még fizessek is azért hogy telepufogja a saját élőhelyem, a Földet?
Kényelmes ember vagyok de ha mégis két kerékre pattanok és például a határ és Bécs közti nemzeti parkban találom magam, akkor meg azt érzem hogy a gyönyörű tájból, a jó levegőből meg az üdítő sportból még kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én bringázni szeretek, viszont a belvárosi, Duna parti tekerés az borzalom.
Baromi sok ember, sok autó. Egyszerűen zéró az infrastruktúra és a kultúra. Persze odafestik a jelet a járdára, úttestre aztán rá lehet mondani hogy "hát ott van a bicikli út". Különösen veszélyes a belváros, mióta minden második turista segway meg chopper roller nyergében randalírozik keresztül-kasul a járdán, úton, bárhol. Nem egy biciklist láttam már turisták miatt borulni.
Másik probléma, hogy még egy olcsóbb bringát sem mernék otthagyni a bolt előtt, nem hogy egy elektromosat. Ennek sincs meg a hálózata, zárható tárolók, vagy egyáltalán bármi normális tároló.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!