A PÁV-ot mikor vezették be és miért?
Köszi, ezt nagyon jó tudni, hogy 57-ben alapították!
"Kinek kellett a páv? Az összes vasúti járművet vezetőnek, a tehergépkocsi, autóbusz és megkülönböztető jelzést használjó járművek vezetőinek valamint bizonyos feltételek esetén a motorosoknak."
Ezt értem, de sajnos még mindig nem derül ki belőle, hogy mi indokolta a PÁV megszületését? Sok volt a járműbaleset akkoriban és a felsőbb vezetés szerette volna minősíttetni a sofőrjeit, hogy alkalmasak-e a munkára? Más lehetséges indok hirtelen nem jut eszembe. Elgondolkodtató, hogy más országok nem vették át tőlünk a PÁV-ot, mégis a mai napig érvényben van.
Ha kérdésed van, kérdezz észosztás helyett. A fszt nincs külföldön PÁV.
Komolyan, kb. 2 percbe került megtalálni.
Tudod amit itt írnak arra én egyáltalán nem vennék mérget, meg a vizsgálat módszereiről sincs egy szó se itt leírva. Azt meg hogy Svájcban négy elméleti vagy három gyakorlati vizsgabukás után ilyenre kell mennie az embernek valahogy nehezen hiszem el, találtam egy fórumot ahol valaki azt írja, hogy a kreszvizsga után kap a tanuló egy próbajogsit amivel egy ismerőse felügyeletével már vezethet is, ez az úgynevezett családi modell, ami a legtöbb európai országban létezik. Kiváncsi lennék rá, hogy itt vajon miért nem. Ha nem működne jól akkor gondolom ott se lenne bevezetve. A fórum itt található:
" hogy a kreszvizsga után kap a tanuló egy próbajogsit amivel egy ismerőse felügyeletével már vezethet is"
Sőt B kategória mellé kiválthatod a B+E-t is, kirakod az L betűt hátra és mehetsz a vakvilágba - 2 éved van arra, hogy levizsgázz. Vannak dolgok amik máshol működnek és vannak dolgok amik nálunk nem működnének.
Svájcban ebben lazábbak - bár rengeteg autósiskola van tanuló vezetőkkel - viszont ők szabálykövetőek, ott van közlekedési kultúra. Itthon meg nincs :)
Svájcban nem tudom van-e páv ( tuti nincs ) ellenben egy C kategóriás képzés több mint egy évig tart és közel 4 millió forint. Itthon meg 200 000 és ha bemákolod lezavarod 3 hónap alatt.
Jó lenne az, hogy innen onnan átveszünk dolgokat, de ha a mögötte lévő kultúra nincs meg nálunk akkor az sajnos nem működne.
"Mit értesz azon hogy itt nincs közlekedési kultúra ott meg igen? "
Ezen sok mindent nem lehet érteni. Ott az emberek ránézésre 98%-ban normálisan és szabálykövetően közlekednek, ahhoz képest Budapest "this is Sparta", amit az orosz dashcam videókon látunk az meg egy teljesen másik bolygó :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!