A PÁV-ot mikor vezették be és miért?
Fogalmam sincs, de szerintem nem társadalmi problémát akartak megoldani ezzel, hanem kiszűrni azokat akik egyszerűen kretének a vezetéshez.
Szerintem nálunk valamikor régen kialakult egy olyan nézet, hogy aki kicsit nagyobb, gyorsabb vagy másabb eszközt vezet azt vizsgáljuk meg alaposan és csak akkor kezelhesse azt a gépet, ha teljesen hibátlan az egyed. Azért nálunk a mozdonyvezetők alkalmasságiján is majdnem NASA szintű követelmények vannak, a világ összes többi országában meg ha beesel az utcáról, nagyjából egyben vagy és jó a szemed akkor mehetsz :D
Hasonlóan túlszigorított volt a pilóták alkalmasságija is és valszeg így maradt a nyakunkon a PÁV rendszere is. Anno normál motorokhoz A1,A2 nem kellett PÁV míg a 24 előtti A-hoz kellett. Pedig igazából akármelyik komolyabb 350-eesel is ugyanúgy meg lehet dögleni egy mellékúton :D
Nem azt mondom, hogy teljesen hülyeség, mert nem az. Aki teljesen satu az ne vezessen szerintem és ezt valahogy szűrni kell. De ilyen mértékben?
Akkor senki nem tudja?
Próbáltam egy kis kutatást végezni, de semmi konkrétumot nem találtam.
Ez a cikk elvezetett a PÁV-ról szóló jogszabályokhoz:
A jogszabály 2004-es, tehát ekkor vezették be a PÁV-ot vagy elnézek valamit? Úgy rémlett, mintha az előtt is lett már volna, de lehet, hogy tévedek.
"A jogszabály 2004-es, tehát ekkor vezették be a PÁV-ot vagy elnézek valamit?"
Csak simán bele sem olvastál. Az első mondatban benne van melyik jogszabály adja ehhez a felhatalmazást. Aztán lehet a 88-as jogszabály elődjében is volt már :)
A '80-as évek végén már biztosan volt PÁV vizsgálat.
A Közlekedés és Postaügyi Minisztérium (KPM) Pályaalkalmassági Vizsgáló Intézetét Horváth László Gábor alapította 1957-ben, és ő volt az első igazgatója is 1976-ig. Ő fabrikálta össze a ma használt készülékek elődeit.
Itt egy 1982-es fortepanos kép a "szimulátorról".
Itt meg egy még régebbi:
Kinek kellett a páv? Az összes vasúti járművet vezetőnek, a tehergépkocsi, autóbusz és megkülönböztető jelzést használjó járművek vezetőinek valamint bizonyos feltételek esetén a motorosoknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!