Melyik budapesti autósiskolát válasszam? Fontos: -XIV. Ker. , -max.200E Ft, -ne legyen indokolatlan mennyiségű + óra -emberséges oktatók, -min.1 óra vezetés/hét. Eddig ezeket néztem: Tóth Zoltán; 24-es; Ezüstnyíl; LikeDrive Autósiskola. Vélemény? Thx
Tóth Zoltán Autósiskola (link: [link]
24-es Autós- és Motoros Iskola (link: [link]
Ezüstnyíl Autós- és Motoros Iskola (link: [link]
LikeDrive Autósiskola (link: [link]
Senki nem tudja azt garantálni, hogy 30óra gyakorlás elegendő lesz a sikeres forgalmi vizsgához.
A felsorolt feltételek közül egy a fontos: az oktató.
Az árakban nincs nagy eltérés, a különbségek abból jönnek, hogy 30-40-50-60, vagy akár több óra vezetés után sikerül levizsgázni, no és a bukások is tolják fel a számlát, ha vannak.
Kell tehát egy jó oktató, de ő sem garancia arra, hogy a 30 óra kevés lesz a sikeres vizsgához.
Az sem egyszerű, hogy heti rendszerességgel menjen a gyakorlás, de ezt az oktatóval kell megbeszélni, Budapesten igen hosszú várólisták jellemzik a folyamatot.
Hosszú út vezetett a jogsiig, de egy olyan dolog történt az életemben amiért muszáj volt. De mivel 30 évvel ezelőtt a szüleim is itt szerezték meg a vezetői engedélyüket nem volt kérdés, hogy Monorról ide fogok bejárni! Online elméleti képzésen vettem részt ami szerintem sokkal jobb mint beülni órára mivel én osztom be az időmet és nem más diktál, hogy mit mikor és hol! Aztán a vezetés az maga volt a kánaán! Szerencsémre a legjobb legtökéletesebb oktató még mindig a pályán van, ott van a szeren ahogy kell! Kellő türelemmel és rengeteg humorral fűszerezve! Nincs vita nincs gond! Remek paripával midig üzemkészen!
Tehát a legjobb választás ha rám hallgatsz a 24es autósiskola!!! Szeretettel gondolok vissza Simonyák Zoltán Úrra akinek elég vastag kötélből vannak az idegei! De összesen 39 órát vettem azalatt megtanított arra amire az alapokhoz szüksége van az embernek! És a legfontosabb ne úgy menj vizsgára hogy tele teszed a vizsga biztos zsebét! Én egy forintot nem tettem bele és láss csodát az oktató megtanított arra hogy bánjak a pedálokkal és a kormánnyal!
Szóval itt is köszönöm, hogy azt a rengeteg órát és türelmet NEKIK!
Üdv Gné E. Noémi
A LIKEDRIVERÓL: Saját tapasztalataimat tudom leírni, hosszú lesz, azért mert már megírtam előre, abból a célból, hogy elküldjem Facebookon a véleményekhez, de meglepő módon nem tudtam véleményt írni (?). Beküldtem, aztán nem jelent meg, ezt nem tudom, hogy csinálják, de valahogy blokkolják a rossz véleményeket, gyanítom, fizetnek is és/vagy haveroknak szólnak, hogy írjanak pár jót, azért vannak kizárólag olyan vélemények, amelyek szuperlatívuszokban beszélnek róluk és méltatják őket, valamint alátámasztják ezt a hazug "nálunk élmény a vezetés", "prémium" autósiskola marketing arculatot. Valójában csak árban prémium - a főváros kb. legdrágább helye, úgy 6000 Ft-ért tudsz vezetni 40 percet - színvonalban a szokásos rossz, ha nem rosszabb. Elszomorít, hogy ennyire megvezetik az embereket, tényleg jó lenne, ha valahogy fel lehetne nyitni a szemüket és ezeket a csaló, hazug iskolákat, az agresszív tapló oktatóikkal el lehetne egyszer és mindörökre törölni, hogy ne legyen még csak ehhez hasonló sem. De nem, a módszereikkel el tudják érni, hogy ugyanezzel a működési móddal ők egy kiemelt iskola legyenek, a legrosszabb, agresszív oktatóiknak is folyamatosan legyenek ügyfeleik, ilyen óradíj mellett is. Egy személy, Dr. előtaggal a nevében, írt egy nagyon igaz véleményt a Google térképen, azt érdemes megnézni, kapott is 11 kedvelést. Csak valahogy ezeket elhallgattatják, pár jó véleményt pedig így-úgy szereznek, és azzal felépítik magukról ezt a hazug képet a külvilágnak. Egészen gyomorforgató, nekem az egyik legrosszabb élményem volt életem során az ott töltött idő, pedig a magyar oktatási rendszerben is volt egy-két rossz élményem vagy a magyar egészségügyben. Tessék vélemény két oktatójukról, a végén írok egy kicsit az adminisztrációról, az iskola központi hozzáállásáról.
Egy-két idézet, kis momentum vegyesen Gál Józseftől és Sopronyi Gábortól:
- Te hü*lye vagy, b*azdmeg? – Miután egy lámpás megfordulásnál, jóval az előtt megzavart, hogy nézzek jobbra, keressem a táblát, rakjam ki az indexet, így egy pillanatra azt gondoltam a villamossíneken kell visszafordulni, mint egyébként elég gyakran a városban.
- Ha letöröd, esküszöm, nyakon váglak! – Miután megbeszéltem vele, hogy kb. 300 ezer forint kifizetése után a műszaki ellenőrzést megtanulnám egyedül és megkérdezte be tudom-e állítani ezen a kocsin a fényszórókat, így azt próbálgattam óvatosan
- Nem tudod melyik a jobb és balkezed, kössünk rá masnit legközelebb? – Miután az egyik max. 4 óra (240 perc) tanpályázás után, úgy döntött kivisz a forgalomba és 15p. után, amíg örültem egyáltalán, hogy megyek a forgalomba, életembe először, kitalálta, hogy váltsak vissza 4-esről 2-esre, és kanyarodjak be egy szűk utcába, persze nem sikerült tökéletesen, az izgalomtól először rosszul raktam ki az indexet, majd javítottam rögtön, aztán túl lelassítottam, utóbbira kapta fel a vizet, mert próbálta rám kenni, hogy ha majd belénk jönnek hátulról, az milyen rossz lesz – neki biztosan.
- Egyezzünk meg, ha még egyszer ilyen közel mész a padkához, ki fogod fizetni, jólvan!? – Mindezt ténylegesen ordító, erőszakos, arrogáns, agresszív hangnemben és kétszer játszotta el a delikvens. Többször rontott rám a padka miatt, holott a helyzet az volt, hogy egy terepjáró nagyságú autója van (talán Suzuki SX4), amivel nagyon nehéz volt párhuzamos parkolásnál beférni a vonal és a padka közé, ha 30 centire voltál a padkától, kb. épp befértél a vonalon belülre és mindezt csináld tanulóként, akár hátrafele, úgy, hogy ahogy tanította, aszerint sincs sok támpontod, mert a vonalat kell képzeletben meghosszabbítanod és ha az metszi a kereket, amit szintén nem látsz egy idő után, akkor tekerned. Ehhez képest volt, hogy tökéletesen beálltam, 1x értem hozzá a padkához oktatás alatt, 1x vizsgán. Ezeket a hisztis fenyegetéseket csupán arra adta elő, hogy kinyitotta az ajtót, kinézett és 30 centi helyett 15-re voltam.
- Mi a fa*sznak mész ilyen közel? – Förmedt rám, amikor közel 0,5 órája hibátlanul vezettem, meg se szólalt, de egy platós, egyébként szó szerint kisteherautó volt előttünk, aminél nagyobb távolságot kell valamivel tartani, mint egyébként, én meg, mivel nem kerültem ilyen helyzetbe még, a szokásost tartottam.
- Volt többször, hogy kiszállásra utasított, hogy megnézzem, mennyire egyenesen álltam be, merőlegesnél főleg, előfordult, hogy undok stílusban (ami az általános náluk), azt mondta előre, majd mikor beszálltam akkor is, hogy nézzem meg, hol rontottam el, mert ferde, erre teljesen jól, egyenesen bent voltam a két vonal között.
- Ne csapkodd az ajtót! – ez pedig azután jött, hogy beszálltam és teljesen normálisan becsuktam magam mögött.
- Idegesen, kis híján a műszerfalat csapkodva és b*azmegolva gesztikulálja, hogy ott van a kocsi eleje, b*azmeg! – ha nem álltam elég közel a padkához
- Tolattam ki hátrafele a helyről, szépen néztem minden irányba, erre elkezdi hasonló stílusban hozzám vágni, hogy nézzek már arra, megkérdeztem türelmesen merre, melyik ablakon, erre megfogja a fejem és odacsavarja. Ez kifejezetten kellemetlen volt, amilyen stílusban, lendülettel ért hozzám, nem fájt vagy hasonló, hanem lekezelő volt.
- Vizsga előtt nem sokkal, történetet mesél nekem, hogy nemrég valaki hogy bukott meg és, hogy örüljünk, ha ő a lélekjelenlétével ott van a vizsgán és megfogja az autót egy esetleges koccanás előtt, mert a vizsgán nekünk kell kifizetni az eltalált autónak és az övének is a javítási költségét, úgyhogy örüljünk, ha csak megbukunk és vizsgadíjat kell újra kifizetni – nagyszerű mentális felkészítés a vizsgára, egy adag stresszt, bizonytalanságot és önbizalomhiányt próbál elültetni benned.
- Volt, hogy egy rövid lámpa előtt álltunk elsőként, egy kis emelkedőnél, elkezdett azzal stresszelni, hogy gyorsan induljak el, mert ez egy rövid lámpa lesz és vannak mögöttünk – soha nem fulladtam le azzal a kocsival a forgalomba, kb. 50 tanóra után sikerült úgy felstresszelnie, hogy ez is megtörtént.
- Amikor nyugodtan kérdeztem a parkólóban állva őt, hogy hogyan csináljam majd, volt, hogy csak sorozatba adta a válaszokat, gúnyos, undok hangnemben: „Nem b*azdmeg, nem b*azdmeg, igen b*azdmeg”.
- Az gondolom ez után nem is meglepő, hogy végig rossz hangulatban telt az idő, volt, hogy kétszer ugyanúgy, elrontottam egy kis dolgot megfordulásnál, ami az eredményt nem befolyásolta, ő gúnyosan kacagott, ha nem lassítottam eléggé egy építkezésnél vagy egy belógó faágat nem kerültem eléggé akkor is úgy reagálta le, hogy pillanatok alatt stresszes lett minden, ordított, idegeskedett, kapkodtunk. Ha valamit nem tudtam elsőre, pld. hogy lakóövezet előtt kérdezni kell, merre menjünk és behajtottam, ugyanez a dorgáló stílus volt, ha valamit nem értettem meg úgy, hogy már összefüggéseket is tudok levonni egy adott útra belőle, úgy, hogy táblát az úton nem láttam, csak a másikon utoljára, amiről rákanyarodtam, akkor is reménytelenül lesajnáltak, hogy úgyse értem még mindig. Közben mindig elvárták, hogy azonnal tudjak, alkalmazzak mindent, nem volt elég, hogy pár óra vezetés után egy csomó dolgot jól csináltam, azzal zaklatott, hogy nem néztem a kerékpárost sávváltásnál és minősítgetett, hogy én milyen figura vagyok, ezért. Egyikük volt, hogy összeveszett két autóssal is a rövid idő alatt, egyszer egy nőt fenyegetett azzal, hogy kiszáll és megveri, máskor hátra mutogatott és ordibált egy autósnak.
Ebből látszik, hogy a türelem és a fokozatos, tanulóorientált oktatás ennél távolabb nem is állhatna tőlük. Egyikük 4 órát tanpályáztatott, a másik 10-et, úgy, hogy az egyiknél már vezettem 10 órát, ebből 6-ot forgalomban. Aki korán kivitt, mondta is, hogy majd milyen jó lesz, ha nem itt tanpályán leszünk, hanem megyünk ki, akkor elmehet kávézni… ő látszott, hogy gyorsan le akarja tudni, a tanuló meg alkalmazkodjon, legfeljebb addig cs*eszteti, ordibál vele, amíg nem simul bele a sémájába. A másiknak az volt a taktikája, hogy egy tanulóról lehúz minél több pénzt, így is úgy kellett kérnem, ügyeskednem, hogy végre megpróbálhassam a vizsgát, ott egy olyan helyen fékezett be, ami határeset volt, mert úgy láttam, az utolsó kerekemmel is elhagytam volna a zebrát, mielőtt a gyalogos a járda széléhez, a zebra kezdetéhez ér, ebbe az esetben viszont simán tovább engedhette volna és szabályos lenne. Nem csodálom, ha ott is volt benne más is, mint a szabálykövetés. Volt, hogy 0,5 órákat beszélt nekem olyan tanulóról, aki már sírt nála, elmondása szerint, azért, hogy ebből levonjak egy 1 perces tanulságot. De ezek a hosszú monológok, mesék egyébként is jellemzőek, vagy ahol mással telefonált és azért nem tudtunk elindulni, mert ilyenekkel húzta az időt. A vizsgán persze olyan útvonalon kellett menjek, amin még sose jártam, majd mikor jeleztem, hogy másnál próbálnám újra, kifejezte, hogy bánja, hogy segített nekem bármiben. Kérdés lehetne, miért nem hagytam ott őket, egyiket ott is hagytam, csak előre fizettem pár órát, majd utána kezdett felvenni ilyen stílust, így azokat le akartam járni. A másiknál az elején is már feltűnő volt, hogy minden második szava b*azdmeg vagy k*urva, de mivel nem nekem irányította, egy ideig csak szimplán nem voltak jó hangulatúak az órák gondoltam ezt lehúzom itt, lehet, rosszabbat találnék, voltam is rosszabbnál. Erre kiderült ő legalább ugyanolyan rossz, csak akkor kezdett igazán erőszakoskodni, amikor már közel voltam a lefoglalt vizsgához, fizettem is neki előre, így se értelme nem volt a váltásnak, se lehetőségem másra. Ez az, ami rosszul esett és bánt azóta is, hogy ilyen helyzetbe tud kerülni az ember, mert az, ahogy viselkedik velem, túl tudom tenni magam rajta, mert tudom, hogy a saját szegénységi bizonyítványát állítja ki ilyenkor egy ilyen jellemtelen ember. Ezeket inkább azért írtam le, hogy más tudja, mire számíthat ennél az iskolánál és oktatóknál, mert a marketingjük meglepő módon távolról sem adja vissza a valóságot, kb. pont a fordítottja, náluk nem élmény a vezetés, hanem gyötrelem. De az nagyon rossz érzés, hogy az ember belefektet nagyságrendileg 300 ezer forintot valamibe, belerakja a tudását, idejét, energiáját, eltűri a csapnivaló oktatókat, mert van, hogy szinte kénytelen lesz, de mégis a kilátástalanság, a folyamatos fenyegetés, számonkérés és megalázás, amit kap. Egy patthelyzetbe kerül, ahonnan nem könnyű egyik lépés se, mert ha ennyit belefektetett, ha előre ki vannak fizetve órák, már végig csinálja, de tanácstalan, hogy mi lesz, ha nem sikerül a vizsga. Egy új környék, autó, oktató mindig nehezebb, garantált plusz órák és lehet ugyanúgy egy tróger, a másiktól viszont már most szabadulna, de lehet, egy második vizsga már sikerülne, ha már eddig eljutott. Szóval senkinek se kívánom, hogy itt kezdje meg a tanulást. A körülményeket pedig a végére hagytam: 50 percesnek van feltüntetve a tanóra a honlapon, tehát jogom lenne 2x50 percet vezetni, úgy hogy az oktató rám figyel, 12 ezer Ft-ért talán nem is irreális. Ehhez képest 1 óra 40 percenként osztják be a tanulókat és van, hogy később érkezik meg egyáltalán az előző tanulóval, mint az órátok kezdete, akkor mindig kiszáll még 10-15 percet cigizni, és veled pedig mondjuk, megpróbál hamarabb érkezni, hogy bennmaradjon az időkorlátba. Igazából 70-90 perc körül vezetünk, 100 perc helyett, és rendszeresen megállnak a dohányboltba vagy beugranak átvenni valamit, ami jó esetben 5 perc, de nem gondolom, hogy ehhez is joguk lenne, ha alapból teljesíthetetlen korlátok közt vannak, az ígéreteikhez képest. De volt arra is példa, hogy elmentünk a gyerekének tortát venni a belvárosba és legalább 0,5 óra volt, amíg helyet kerestünk, majd megvette és visszaült. Időpontot az elsőtől egyáltalán nem kaptam gyorsan 1,5 hónap volt, számlát soha nem kaptam senkitől, mindezt az országban legdrágább 6 ezer Ft/40 perc díjjal, kb. 5 ezer forintos pótórákkal. Az adminisztrációval is meggyűlt a bajom, 3 hónapra megvettem a tananyagot, ami ugye kötelező, lehet nem is abból akarom megtanulni, mert bárhonnan megszerezhető a tudás, 2 héttel az anyag lejárta előtt, írnak nekem e-mailt, hogy lesz vizsga 1 hét múlva, jelezzek vissza, ha érdekel. Pont nem néztem a fiókom, így nem jeleztem vissza, erre kiderül, hogy a beleegyezésem nélkül elküldtek vizsgázni, így ott is buktam kb. 5 ezer forintot, mert újra ki kellett fizetnem a vizsgadíjat, ráadásul pluszba elmennem személyesen bejelentkezni vizsgára. Amikor felhívtam a vezetőt, hogy panaszt tegyek, megpróbált udvariasan lerázni, hiába szembesítettem vele, hogy pld. a honlapon leírt adatokkal szemben, a gyakorlatban felépített rendszerük, törvényszerűen megszegi az ott tett ígéreteket, ellehetetleníti a korrekt szolgáltatásnyújtást. Nem érdekli őket semmi, ameddig ez az arculat a domináns az interneten, mondhatni a közéletben, azáltal, amit összehazudtak, kapartak, mint pld. az-az egy negyedévnyi jó statisztika, amivel engem is megvezettek, mert egy olvasott netes sajtóorgánumon találkoztam vele, addig hiába van sok ember, aki mást tapasztal, abból csak kevés írja meg a véleményét, kevés felület is van arra, hogy szólni tudjon, mert Facebookon blokkolnak, Google-ön limitált a karakterszám, ezt pedig jó eséllyel kevesebben olvassák, így ők továbbra is a pénzüknél lesznek, és nekik, meglepő módon, csak ez számít, a tanulót pedig nagy ívből lesz*arják. Képmutatás felsőfokon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!