Jogosítvány:mennyit vezettetek az első gyakorlati órán?
Ma voltam először nálaSzimpatikus az oktató,de van egy olyan érzésem,hogy kicsit lehúzós lesz.Pl.azt mondta,hogy Bp-en a kötelező 30 óra helyett nála kb a dupláján szokott összejönni az 580km.10 percet késett,10 perccel korábban befejeztük.Dupla órán voltam nála,ebből 30 percet kb a képzésről mesélt,hogy miket fogunk csinálni,hogy haladunk,hogyan kell fizetni,hogyan kell lemondani stb.20 percben elmagyarázta kb a kocsi működését(pedálok,ülésbeállítás stb),és kb 20 percet vezethettem a pályán körbe körbe.
Szimpatikusnak találom,kedves volt,de valahogy úgy tűnt,hogy kifizettem 8500ft-ot 20 perc vezetésért..
Nálatok hogy volt?Érdemes szóva tenni?
Egy óra 45 perc, ami aktív munkával telik.
Ebben benne van az is, ha a beszélgetés szakmai, tehát még az autó bemutatása, vagy a vezetés közbeni hibák rövid átbeszélése, de e mögött nem lehet szándékos időhúzó szájtépés.
A kulcs a 45 perces gyakorlás, ha az megvan, a 30 óra, 580 kilométer limiteket egyenlőre el is kellene felejteni.
A 30 óra egy kötelező minimum, ami nem azt jelenti, hogy 30 óra vezetés után le is tud vizsgázni a tanuló - az 580 kilométer meg akkor van meg, amikor az oktató úgy akarja, hogy meglegyen.
Nem tudom másoknál hogy megy, de nálam el van csalva valamennyire.
Alapból 1,5 óránként vannak beosztva a tanulók, tehát egyben van 2x45 perc. Hivatalosan 50 perc egy vezetés óra, szóval 5-5 perc már le van csípve. Ha kicsit késik az előző tanuló, vagy kicsit hamarabb beérünk akkor még 5-5 percek elmennek ebből is. Illetve nálam is megesett az ugorjunk el tankolni, beugrom 5 percre boltba, beviszem a papírokat dolog. Utóbbi dolgokat finoman megjegyeztem, hogy nem kellene azóta nincs ilyen.
Eleinte ráadásul nekem is sok ment el az alapokra, első alkalmak jelentős része abból állt, hogy mit fogunk csinálni, majd azt gyakoroltam 1-2 alkalommal, szóval nekem is nehezen indult.
Jelenleg már forgalomban vizsgautakat megyek, itt már nincs különösebb problémám, a 1,5 órát végig vezetem, bár a végére rendesen el is fáradok, szétesik a figyelmem. Igazából egyetlen reményem, hogy családban megbeszéltem, hogy hétvégente 1-2 órákat körözök kihalt, forgalommentes utcákon, csak hogy szokjam az autó kezelését, alap dolgait és ne a váltás, kuplung kössön le.
Az óraszám és kilométer meg nagyjából ahogy az előző írja, amikor az "oktató akarja". Az én oktatóm azt mondta, hogy akkor engedi az embereket vizsgázni, amikor megfelelően, magabiztosan tudnak közlekedni, ez van akinél 30 óra, van akinél 60.
Amúgy nekem bajom nem az autós iskolákkal, meg az oktatókkal van, hanem magával a rendszerrel.
Mégpedig olyan szempontból, hogy valljuk be, a 30 óra baromi kevés. Nulláról nehéz megtanulni ennyi idő alatt vezetni, főleg hogy a valós vezetés csak körülbelül 20 óra ebből. A legtöbb embernek 1,5-2-szer több óra kellett, mint ami az alap, itt is sokan 50-60 órákat írtak korábbi kérdéseknél. Magyarul kijön az, hogy kétszer annyi idő és pénz fog kelleni hozzá, mint amit elsőre hirdetnek.
Sajnos üzlet ez is. Olyan mint a fapados repülés, ahol olcsó a jegy, míg csak a saját segged van nálad, de ha már poggyászod van, kaját vennél, vagy pislogni is akarsz út közben akkor azoknak megvan a borsos felára. Vagy mint amikor a boltban kiírják, hogy akciós a kóla, de kis betűkkel van alatta, hogy csak akkor, ha 10-es csomagban veszed.
Háát én elképedtem a tanpálya minőségén is.Semmi pénzt nem forgatnak vissza.Óriási kátyuk vannak,konkrétan azt kell kerülgetni,mert úgy láttam az az oktatónak is fontos,hogy ne hajtsak bele.A pálya szélén a bozókok,fák lógnak az útba stb..elég balkáni állapotok vannak
Amúgy az is érdekes,hogy mindenhol mondják,hogy ne gyakorolj otthon,ne gyakorolj elhagyott terepen(az elméletin is ez hangoztatták),majd itt az oktató abszolút természetesnek vette,hogy be tudom indítani az autót,tudok vele menni..Holott ezt a párommal jó pár alkalommal gyakoroltuk..Szóval számomra ez is érdekes volt.
Sajnos ez ilyen.
Mondjuk ahogy látom, azért meggazdagodni sem lehet ebből, de azért ahol lehet egyszerűsítenek, spórolnak. Akár az órák lecsapása, akár a tanterem, helyszín minősége. Mint ahogy egy olcsó gyrosos is a legolcsóbb alapanyagokból, retkes kis bódéban dolgozik.
Nyilván az államnak is kellene visszaforgatni a sok vizsgadíjból,azért egy aszfaltozás vagy egy normális wc egy kis épülettel kijöhetne.
4200ft egy óra,amit veszek,van ennél olcsóbb,drágább is.
Azt látom,hogy 5-10 perceket elöl-hátul is probálnak csalni mindig.
A rutinpályák magántulajdonban vannak, az iskolák pedig vállalkozásban működnek.
Így lényegében csak az oktatókon lehet számon kérni az oktatás minőségét. A költségekben a vizsgadíjak szinte elenyészőek, ha a tanuló nem halmozza a bukásokat (4800+11000)
Azt nem is tudtam,hogy magánkézben vannak ezek a rutinpályák.Akkor tényleg gáz,hogy a saját munkájuk sem ennyire igényesek.
Mindegy,remélem hamar túl leszek rajta,és sikeresen jogsit szerzek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!