Az oktatónak meddig "kellene" a saját fékét használnia?
Jó, tudom, hogy mindenki más tempóban tanul, de mégis biztosan van egy pont, ahol már elfogadhatatlan, ha még mindig nem volt egyetlen olyan óra sem, ahol ne kellett volna neki megállítani az autót?
(Mivel az az oldal mottója, hogy "amit máshol nem mertél", ide leírom, de tény, hogy máshol nem merném hangoztatni: 21 60 perces órán vagyok túl, eddig minden órán megdolgoztattam az oktatót... Egy darabig nem megy rosszul az óra, a manővereknél leesik az álla (bár nem is csodálom, ha meglepődik, ha valamit végre jól csinálok), de egy idő után egyszerűen képtelen vagyok minden pillanatban koncentrálni és rá kell fékeznie, főleg kereszteződéseknél. A legtöbb esetben én magam is megállnék, csak későn, és nem arról van szó, hogy a fejemben közben Hawaiin nyaralok, látok mindent magam körül, csak kb. az óra 2. felére lelassulnak a reakcióim. Ez már -gondolom- nem az elfogadható kategória, ugye?
Nem, ez nagyon nem elfogadható.
Elcsapsz valakit a zebrán mi lesz? Bocs, már két órája megyek, elbamubltam"?
Munkahelyeden is a 8 órából 1,5-t tudsz produktív lenni?
Nem a gépjármű oktatók találták ki, hogy a tanórák 45-50 percesek, nem véletlenül van ez így az iskolákban, egyetemeken is...
Az ember folyamatosan koncentrál, elöbb-utóbb kifárad, és nem képes figyelni. Az iskolában is azért tartanak szüneteket, hogy pihenjen az agy, ezt két óra vezetés közöt is ajánlott, ha a tanuló látványosan elfárad fejben.
Ez teljesen természetes, idővel majd kitolódik, de a rutinos vezetők is kifáradnak, a különbség az, hogy ők 6-8 óra vezetés után, és mások a tünetek is, mert náluk az autó kezelés automatikusan működik, de lassulnak a reflexek, és pl nem tudja megmondani, hogy öt perce melyik településen haladt át - olyan esetekben nekik is pihenni kell(ene)
Tanulókra, de még a kezdő vezetőkre is jellemző, hogy a folyamatos koncentrálást csak rövid ideig bírják, néhány perc pihenő sokat segit.
Kezdöknél az is természetes, hogy a fáradság úgy mutatkozik, hogy nem reagál valamire: kuplung nélkül akar sebességet váltani, vagy nem is akar sebességet váltani, amikor kellene, nem fékez, nem reagál táblára, lámpára... gyakorlással javul majd.
Utolsó jól írja. Én pontosan ezeket csináltam anno kezdőként, pedig már volt jogsim. Ú basszus hányszor nem engedtem el a gyalogosokat, azok meg morcosan néztek. :D
De mára beérett a gyümölcs, már nincsenek ilyen gondok.
"Ez teljesen természetes, idővel majd kitolódik, de a rutinos vezetők is kifáradnak, a különbség az, hogy ők 6-8 óra vezetés után, és mások a tünetek is, mert náluk az autó kezelés automatikusan működik, de lassulnak a reflexek, és pl nem tudja megmondani, hogy öt perce melyik településen haladt át"
Ezt csak igazolni tudom, reggelente annyira automatikusan megy minden, hogy a munkahelyre beérve nem tudnám visszaidézni az azt megelőző egy órát, hogy mi történt velem :)
Persze ez nem azt jelenti, hogy kvázi átalszom az utat, csak szerencsére az agyam ügyesen szelektál a hasznos és haszontalan dolgok között :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!