Mi az a top 3 közlekedési probléma, amit kiemelnél? Milyen megoldásokat tudnál rá mondani?
-Minősíthetetlen utak
Normális minőségű utakat kéne csinálni. A pénzt és az anyagot nem kéne ellopni és az utat nem a jóvanazúgy mentalitással kéne csinálni.
-Összehangolatlan közlekedési lámpák
Össze kéne őket hangolni...
-Indokolatlan Tötymörgők
Nincs rá megoldás
Nem teljesen közlekedési problémák, azokkal nincs nagy bajom, de én ezeken változtatnék:
1. Szigorítani kéne a jogosítványt megelőző alkalmassági vizsgálatot, és 50 év felett évente egyszer kötelezővé tenném állami pénzből. Egy kis páv rész is lenne benne, hogy fejben is rendben van-e az ember.
2. Amikor csinálod a jogosítványt, a képzésnek legyen része egy pár órás vezetéstechnikai tréning is. Csak az alapok. Mit kell tenni, ha esetleg megcsúszik az autó, meg ilyenek.
3. Műszaki vizsgaállomásokat sűrűbben ellenőrizni, hogy ne lehessen +5 ezerért akármilyen roncsra műszakit rakni. Ezzel párhuzamosan a TÜV papír legyen elég bármilyen módosításhoz az autón, egy nem azonos méretű felniért meg ilyen apró szrságokért ne büntessenek könyörgöm mikor a szétrohadó csotrogányok meg vígan friss műszakival rohangálnak.
1. A Budapest, XIV. ker. Thököly út forgalomtechnikai kialakítása: a közepén vezetett buszsávhoz járda szigeten lévő megállok tartozzanak.
2. Az 1-es villamos hektikus követése a különböző járműtípusok miatt
3. M3 metrópótló külön sáv biztosítása reggel kifelé az Ároád hídtól
-Túl sok energia vész el a közlekedési rendszerekben holt tömegek és optimalizáció hiánya miatt. Amíg emberek hozzák a döntéseket, addig ez valószínűleg nem is változik. Az önvezető járművek a legtöbb területen (főleg közúton) ugyan utópisztikusnak tűnnek jelenleg, de Ázsiában a városi közlekedést nagy költségvetésű közlekedési központokból vezérlik, ahol bármelyik pillanatban forgalomtechnikai eszközökkel is be tudnak avatkozni a dugók, közlekedési akadályok elkerülése érdekében. Ez lenne a helyes Európában is.
-Olaj függőség. Mindenki tudja, hogy előbb-utóbb úgyis le kell váltani, csak jelenleg senkinek nem érdeke. Az olajcégeknek nyilván abból van a legnagyobb bevétel ha náluk tankolsz, az állam a jövedéki adóban érdekelt, a közúti járműgyártók pedig szeretnék megtartani a technológiai előnyüket, mert a belsőégésű motoron kívül mára már gyakorlatilag minden alkatrész gyártását és fejlesztését kiszervezték (ha holnaptól csak elektromos járgányt lehetne árulni, egy porszívó gyártó is simán lenyomná az európai autóipari mamutokat a tapasztalatával). Cseberből vederbe, de az atomenergia és vasút közös fejlesztése némileg csökkenthetné ezt a függőséget.
-Az autózás és autógyártók túlságosan a hétköznapok részei lettek. Túlértékelik az emberek a fontosságukat és gazdaságban betöltött szerepüket. Ha azt mondod egy kisiskolásnak, hogy soroljon fel 10 autómárkát, felsorol 50-et is. Ha golyóstoll-, élelmiszer- vagy szoftvergyártót kéne felsorolnia, már 2-3 után megakadna. S sajnos ez az egyensúlytalanság jól láthatóan minden életszakaszt végig kísér: a pályakezdők előbb akarnak saját autót, mint saját lakást, gyermekáldáskor is a legfontosabb családi autót venni, a "mid-life crisis" jelenségét sportautóval próbálják enyhíteni, s még a nyugdíjas éveket is autóvásárlással kezdik. Ez olyan probléma, amin csak az emberek értékrendjének kikalapálásával lehetne változtatni - ha a XXI. század nem tud tudatos fogyasztókat kinevelni, akkor a konzervatívabb társadalomképek felé kell fordulni.
Türelmetlenség, gyorshajtás, ínhüvely-gyulladás.
Megoldás: nem feltétlen kellene gyors, nagyon gyors autókat gyártani, ha eleve meg van szabva mindenhol a sebességhatárok, amik közel sem a 160 körül vannak.
Az index használata végett írtam a fenti betegséget, amit előszeretettel nem szeretnek használni sokan. De ide tartozhat még a bizt. öv használata-, vagy az alkesz nélküli vezetés fontossága is (beépített helyzetfelismerős szonda az autóba).
Utolsó: a német autobahnon van sok szakasz ahol nincs sebességkorlátozás. Úgyhogy ott ki lehet használni.
Na meg nem csak azért kell a nagy teljesítmény hogy gyorsan menj, egy 200 lovas autóval biztonságosabb előzni mint egy 60 lovassal.. Na meg balesetmegelőzési manővereket is könnyebb egy olyan autóval elvégezni.
1.
Budapest tömegközlekedése valahogy irtó lassú, főleg a villamosok, amikkel a szomszéd kerületbe átérni 40 perc illetve a HÉV-ek, amik pedig valamilyen szinten elővárosi vasutak is.
A villamosok mindenhol mehessenek _legalább_ 50-nel, ne kelljen a megállókban következő szabad jelzésre várni, hanem még az ADOTT szabad jelzésen átérjenek. Az utasok is kellenének ehhez, indításjelzés után ne feszegess ajtót!!! HÉV menjen 70-80-nal, ahol sokat megy két megállóhely között, ott 100-120-szal.
Hozzák be a csepeli és a ráckevei HÉV-eket!
2.
Egyre szélesebb körű a szélsőséges autóellenesség. Hadd autózhasson mindenki, ha kirándul családdal, barátokkal, ha nagybevásárol, ha cipel vagy ha negyede annyi az út autóval, mint tömegközlekedéssel.
Bővíteni kellene a parkolóhelyeket pl. mélygarázsokat építsenek minden új épülethez! Szerintem amúgy nem vészes a forgalom nagysága (elég nagy út mellett lakom....) és a légszennyezettség (legalábbis a többi, egészségre ártalmas tényező mellett ill. máshol, más típusú légszennyezettséghez képest - pl falvak - elavult lakossági fűtés). Lehet, hogy a lámpaprogram itt is segítene amúgy.
3.
A többi közlekedő.... de erre nincs megoldás.
Mit is rakjak ide...
Kerékpáros közlekedés.
Még több bringaút, bringasáv, még több olyan kerékpártároló, amihez kényelmesen lehet rögzíteni a bicajt.
A cégeknél (használható) zuhanyzási lehetőség.
A bringázás gyors alternatíva, a tömegközlekedésnél számos esetben gyorsabb és megvan vele a szükséges sportadag is.
Nem akarok Budapest-központú lenni, de mégse tudok az agglomerációról, megyeszékhelyekről, külföldről írni, mert itt lakom, innen van tapasztalatom.
1. Útminőség (nincsenek szavak a magyar utak állapotára, ezek közül főként az M1-es az, ami felb*sz)
2. Agresszív vezetés (MGIF szindróma, mezei pofátlanság, stb.), a közlekedési kultúra szinte teljes hiánya
3. Figyelmetlenség (néha azt hiszema visszapillantó és az index csak dísznek van a legtöbb kocsiban)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!