Ha lenne egy 'másodrendű' budapesti reptér, megoldhatóbb lenne egy esetleges belföldi járatozás?
Persze sok oka van, miért nincs belföldi járat már, de gondolom ebből az egyik Ferihegy leterheltsége is (illetve a növekvő forgalom miatt az esetleges dráguló pályahasználat, stb.).
Kérdésem az lenne, hogy ha lenne egy második, kis, 'fapados' reptér Budapesten, akkor az közelebb hozná e a valósághoz a belföldi repülést?
Persze nem a Budapest - Győr vonalra gondolok, de egy Budapest - Debrecen, esetleg Budapest - Pécs, vagy Budapest- Szeged (bár az itteni pálya elég rövidke), sőt, nyáron akár egy Budapest - Hévíz (mert gondolom Siófokot senki nem akarná lebetonozni) még talán időben meg is érné például a vasúthoz viszonyítva (főleg ha a kisebb reptérrel kevesebb időt kell becsekkolásra, átvizsgálásra, meg ezekre számolni).
S természetesen nem A320-asokra gondolok, de pl egy kisebb Bombardier, vagy akár Embraer...
(S azt is tudom, hogy anno' ezek nem azért működtek, mert gazdaságosak voltak, hanem mert tervgazdaság)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nincsenek nálunk akkora távolságok, hogy megérje. Budapestről vonattal...
Pécs: ~ 3 óra,
Keszthely: szűk 3 óra
Debrecen: bő két és fél óra,
Szeged: szűk két és fél óra,
Győr: kevesebb, mint másfél óra.
És a vonat általában a belvárosban van ellentétben a repülőtérrel. Nem motozzák át az embert, nincsenek mindenféle biztonsági szabályok, nem kell jóval indulás előtt odaérkezni. Valószínűleg nem lenne gazdaságos a repülő.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Neki ott a saját vagy bérelt helikopter, vagy a Jaguár sofőrrel.
Nem hiszem, hogy bárki leállna bohóckodni párszáz kilométerre nagy utasszállítóval.
Végszükség esetén meg kisgép fel- és leszáll bárhol.
Halott ötlet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Semmi értelme.
Autóval maximum 3 óra alatt bárhová eljutsz Budapestről. (ha nem kerülsz dugóba)
Inkább azt a fránya M0-t kéne befejezni végre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Semmi köze a repülőterekhez.
Voltak kísérletek a belföldi repülés újra élesztésére, gazdaságilag fulladt kudarcba.
Az okokat le is irták, Magyarországon a kis távolságok miatt nem tudják kihasználni a légi közlekedés előnyét, ami az utazási idő lerövidítése lenne, csakhogy a ki és be csekkolás a reptérre állandó plusz idő, akár 100 kilométerre repül, akár 1000 kilométerre repül az utas, plusz a repterek a városok peremén vannak, plusz idő a városokba be-ki utazni, kompletten semmivel nem gyorsabb a vonatnál egy Debrecen-Budapest repülő út.
Sokan félnek is a repüléstől, nem is lehet olcsón kisrepülöket üzeleltetni, volt kisérlet Debrecen-Győr közötti repülő járatokra, ami már gyorsabb a vonatnál, de arra sem volt elegendő utas, inkább vonatoznak az emberek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Budaörsről pik-pak elérhető minden hely az országban, és mint láttuk a duplafedelessel bárhová leszállhat.
Semmi luxus, meg személyzet, beül, néz ki az ablakon, aztán már ott is van..olcsóbb, mint a felsoroltak, és legalább akkora élmény. Ha Alaszkában csak ehhez ragaszkodnak(géphibából még egy sem esett le), akkor itt is jó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!