Ha lenne egy 'másodrendű' budapesti reptér, megoldhatóbb lenne egy esetleges belföldi járatozás?
Persze sok oka van, miért nincs belföldi járat már, de gondolom ebből az egyik Ferihegy leterheltsége is (illetve a növekvő forgalom miatt az esetleges dráguló pályahasználat, stb.).
Kérdésem az lenne, hogy ha lenne egy második, kis, 'fapados' reptér Budapesten, akkor az közelebb hozná e a valósághoz a belföldi repülést?
Persze nem a Budapest - Győr vonalra gondolok, de egy Budapest - Debrecen, esetleg Budapest - Pécs, vagy Budapest- Szeged (bár az itteni pálya elég rövidke), sőt, nyáron akár egy Budapest - Hévíz (mert gondolom Siófokot senki nem akarná lebetonozni) még talán időben meg is érné például a vasúthoz viszonyítva (főleg ha a kisebb reptérrel kevesebb időt kell becsekkolásra, átvizsgálásra, meg ezekre számolni).
S természetesen nem A320-asokra gondolok, de pl egy kisebb Bombardier, vagy akár Embraer...
(S azt is tudom, hogy anno' ezek nem azért működtek, mert gazdaságosak voltak, hanem mert tervgazdaság)
Nincsenek nálunk akkora távolságok, hogy megérje. Budapestről vonattal...
Pécs: ~ 3 óra,
Keszthely: szűk 3 óra
Debrecen: bő két és fél óra,
Szeged: szűk két és fél óra,
Győr: kevesebb, mint másfél óra.
És a vonat általában a belvárosban van ellentétben a repülőtérrel. Nem motozzák át az embert, nincsenek mindenféle biztonsági szabályok, nem kell jóval indulás előtt odaérkezni. Valószínűleg nem lenne gazdaságos a repülő.
Neki ott a saját vagy bérelt helikopter, vagy a Jaguár sofőrrel.
Nem hiszem, hogy bárki leállna bohóckodni párszáz kilométerre nagy utasszállítóval.
Végszükség esetén meg kisgép fel- és leszáll bárhol.
Halott ötlet.
Semmi értelme.
Autóval maximum 3 óra alatt bárhová eljutsz Budapestről. (ha nem kerülsz dugóba)
Inkább azt a fránya M0-t kéne befejezni végre.
Semmi köze a repülőterekhez.
Voltak kísérletek a belföldi repülés újra élesztésére, gazdaságilag fulladt kudarcba.
Az okokat le is irták, Magyarországon a kis távolságok miatt nem tudják kihasználni a légi közlekedés előnyét, ami az utazási idő lerövidítése lenne, csakhogy a ki és be csekkolás a reptérre állandó plusz idő, akár 100 kilométerre repül, akár 1000 kilométerre repül az utas, plusz a repterek a városok peremén vannak, plusz idő a városokba be-ki utazni, kompletten semmivel nem gyorsabb a vonatnál egy Debrecen-Budapest repülő út.
Sokan félnek is a repüléstől, nem is lehet olcsón kisrepülöket üzeleltetni, volt kisérlet Debrecen-Győr közötti repülő járatokra, ami már gyorsabb a vonatnál, de arra sem volt elegendő utas, inkább vonatoznak az emberek.
Budaörsről pik-pak elérhető minden hely az országban, és mint láttuk a duplafedelessel bárhová leszállhat.
Semmi luxus, meg személyzet, beül, néz ki az ablakon, aztán már ott is van..olcsóbb, mint a felsoroltak, és legalább akkora élmény. Ha Alaszkában csak ehhez ragaszkodnak(géphibából még egy sem esett le), akkor itt is jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!