Kézifékes indulás? Hogyan?!?
Tudom, több kérdés lett már kiírva ezzel kapcsolatban, el is olvastam nagy részét a válaszokkal együtt, viszont...
Friss jogsis vagyok, és a napokban végre meglesz az első autóm is, amit nem abban a városban vettem, ahol lakom (ez még, ha teljesen lényegtelen infonak is tűnne, nem az). A problémám az, hogy útba esik egy útépítés, ahol a forgalmat egy kihelyezett lámpa irányítja, viszont ez pont egy emelkedőn van. Kicsit tartok attól, hogy meggurul hátrafelé az autó és a mögöttem álló meg túl közel van. Szóval, ha ott megállok, akkor ugyan az a teendő, mint egyszerű induláskor?
Azaz szépen kuplung-fékkel megállok, (láb)fékkel fogom az autót, majd kézifék behúz, láb át a gázra, és, amikor indulnom kell tovább, akkor fokozatosan gáz lefelé, kuplung felfelé? Az autót fogom érezni, hogy "húz"?
Esetleg van esély, hogy a sima kuplung-fék indulás működne? Mert én azt tanultam meg alapvetően, hogy lábfékkel fogom az autót és kuplung enged, aztán, ha indulna az autó engedem a féket is. (Nem tudom mennyire számít, de dízelesen tanultam és most benzines autóról lenne szó)
Előre is köszönök minden választ!
Tanuloauton, foleg dizelesen magas az alapjarat, gaz nelkul elindul emelkedon is. Benzines (ha kisebb motor) nyomni kell kicsit a gazt.
Emelkedon egyszerubb kezifekkel elindulni. Erezni fogod hogy megemelkedik a kocsi eleje, akkor kiengeded a kezifeket es elindulsz.
Próbáld vízszintes úton elöszőr ha nem megy.
Be van húzva a kézifék ugye. Kuplung benyom berakod egyesbe elkezded nyomni a gázt gyengén közben engeded fel a kuplungot közben rajta a kezed a kézifék karon. Amikor érzed hogy kezd remegni az autó akkor kiengeded a kéziféket és egyből utána több gáz és közben felengeded teljesen a kuplungot.
"Nem tudom mennyire számít, de dízelesen tanultam és most benzines autóról lenne szó"
Számít, elég nagy a valószínűsége, hogy benzinessel álló helyzetből csupán kuplung felengedésével nem fog elindulni, hanem le fog fulladni, emelkedőn ez hatványozottan igaz.
Először sík terepen gyakorold az indulást, elkezded engedni a kuplungot, közben a lábad a gázon mikor elérted a fogáspontot adj egy kis gázt, pár másodpercig tartsd, majd lassan engedd fel a kuplungot.
Lejtőn indulásnál ugyan ez csak a kuplung felengedésével egyidőben fokozatosan engedd el a kéziféket. Behúzott kézifékkel érezni fogod mikor indul meg az autó, ekkor elkezdheted kiengedni.
benzinest jobban kell pörgetni emelkedőn induláskor, főleg ha valami kis köbcentis szívó... akkor még jobban kell pörgetni.
míg egy sima nagy köbcentis öreg dízel simán elindul emelkedőn kézifék nélkül is 1500-as fordulaton :)
vezettél már valaha benzinest? ha igen akkor nem lesz gond...
ha nem akkor bátran pörgetheted a motort ilyen elindulásnál, csak ne engedd rá túl hamar a kuplungot teljesen :D
Annyi, hogy sokkal jobban kell pörgetni :)
nekem saját autó nagy köbcentis öreg diesel
céges autó kis köbcentis benzines...
levezettem vele már pár ezer km-ert és még így is le tudok vele fulladni 11év vezetés után :D
szóval nyugi, hibázni emberi dolog
ha lefulladsz úgy is előre ugrik az autó pár centit, nem pedig hátra :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!