Nektek is szoktak családtagok, ismerősök kiselőadást tartani arról, hogy mi rossz az autónak, miközben te vezetsz?
Én elég nehezen fogadom a kritikát a bénaságommal kapcsolatban,de igyekszem ezen változtatni,mivel tudom,hogy van igazság a dologban.
Attól viszont 3 másodperc alatt idegbeteg leszek,amikor valaki(aki egyébként ugyanúgy semmit nem ért a műszaki dolgokhoz,mint én) elkezd nekem prédikálni a dolgokról,hogy mi nem jó a motornak,a pedálnak stb,stb.
Nem rég történt eset,hogy félre kellett állnom az út szélén. Mentem kb. 60-nal 4esben,szépen el is kezdtem lassítani,úgy kb. 40ig,majd benyomtam a kuplungot,és tovább lassítottam,megálltam,kiraktam üresbe és felengedtem a kuplungot. Mellettem ült anyukám,aki amint látta,hogy benyomom a kuplungot,elkezdett velem kiabálni,hogy nem hiszi el,miért nem lehet üresbe félrehúzódni,így meg fogom gyilkolni az autót,meg amúgy is XY megmondta,hogy a benyomva tartástól megy tönkre a kuplung.
Azon is sokat vitatkozunk,hogy én fogom tönkretenni a kéziféket,miattam fog kilazulni,mivel én üres+ kézifék kombót használok,ő pedig 1-es kézifék nélkül verziót.
Természetesen rosszul váltok,bőgetem a motort,már rég váltanom kellett volna,viszont néha meg húzatni kell,mert megmondták.
Tudnék még nagyon sok példát hozni. Azért bosszant nagyon,mert mindent igyekszem úgy csinálni,ahogy tanultam,nem arról van szó,hogy kitalálok teljesen új "technikákat",amik gyilkolják az autót.
Veletek is történnek ilyen dolgok? Titeket is ennyire bosszant?
Van egy kollégám, aki szokott hülyeségeket mondani.
Pl. hogy ne indítsam azonnal a dízelt, mert hogy izzítani kell. Mondom 35 fok van, a modern dízeleket nem kell ilyen melegben, de azért mondja a magáét.
Ha megunom, akkor általában annyit mondok, hogy legközelebb jöhet gyalog.
Neked azt tudom javasolni, hogy akkor ne vezesd a családi kocsit és majd ha tudsz akkor vegyél egyet és abba tényleg nem szólhat bele senki, hogy hogyan vezeted.
Nekem azért szoktak hápogni, mert általában gyorsabban megyek mint a megengedett. +5-10 km/h ha ülnek mellettem, de őket már ez is zavarja.
Én viszont a műszaki részébe szoktam beleszólni, mivel autós területen végeztem. Kikészítenek, amikor elváltják 1500-nál. :) A családban nagy általánosságban szarnak az autók karbantartására. Mindig én szólok, hogy olajat kéne cserélni, vezérlést kéne cserélni, lóg a gömbfej, lapos a gumi, stb...
Úgy tanultad, hogy benyomott kuplunggal kell megállni, de szokj le róla, tényleg felesleges. Ha "elfogy" a motorfék, lökd ki üresbe, vagy válts vissza.
Az, hogy üres+kézifék vagy 1es az több dologtól függ. Azokban az autókban, amiben van kettős tömegű lendkerék (benzinesben is lehet!) nem ajánlatos 1-esben hagyni pl. emelkedőn, mert folyamatosan feszíti a KTL-t, így hamarabb tönkretéve azt, és ez az alkatrész autótól függően olyan 200 ezer forint körüli tétel, tehát elég drága. Mechanikus kézifék esetén télen beragadhat, elhanyagolt autóknál az év bármely részében berohadhat. Tehát az adott helyzetben kell eldönteni, melyiket használod.
Kérdésre: Én felismerem a hibákat amiket elkövetek, de szól érte édesapám, ha ott ül épp. Bár vitába nem nagyon szokott ez menni, meg kiabálásba, csak megemlíti. Még örülök is, ha van észrevétele, tekintve, hogy ~30 éve vezet, napi 100km-t átlagosan.
Nekem is van ilyen rokon, de szerencsére leszokott róla. Indulásnál miért nem adok nagyobb gázt... egy 3 literes dízelnek nagyobb gázt induláshoz, igen.
Miért váltok hamar... na ja, szerinte az az egészséges, hogy 4000 ig minimum elpörgetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!