Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Nektek is nagyon nehéz volt a...

Nektek is nagyon nehéz volt a kezdet friss jogsisként?

Figyelt kérdés

Nekem friss jogsisként nagyon nehéz a kezdet,1 hónapja van jogosítványom,de még mindig nem sikerült átállnom a saját autónkra,nem tudok vele elindulni. Nagyon stresszes autóba ülni,némely alkalommal jobban izgulok,mint a vizsgámon. Nagyon gyakran nem sikerülnek dolgok(pl. elindulni),olyankor teljesen magam alá kerülök,egy-két durvább esetben sírógörcsöt is kaptam. Rendes,nagy forgalomba pont ezért még nem is merek menni.Nem tudok válogatni a tapasztalt segítségekből,csak egy ember van,vele viszont nagyon rosszul jövünk ki,mindenbe beleszól és gondoskodik a 180-as pulzusomról.Már megbeszéltük,de közösen kényszerülünk menni szinte mindenhova.Sokat változott,de vészhelyzetekben még mindig nem tudja befogni a száját,pedig pont akkor kellene a legjobban.


Próbálkozzak a sok stressz árán is,egyszer majd csak megtanulok vezetni? Néha,amikor nagyon haragszom magamra,arra gondolok,talán jobb lenne hagyni elúszni a jogsit,és megtartani dísznek.

Nektek is ennyire nehéz volt a kezdet? Ti nem gondolkoztatok olyanon,hogy hogyan kaphattátok meg a jogosítványt?


(Amúgy nincs a vezetéssel kapcsolatban semmilyen félelmem(pl. elütök valakit,,összetöröm az autót stb.),egyszerűen utálom magam,hogy nem megy és emiatt leszek ideges. Meg a többi embertől tartok,hogy rám dudál,vagy megaláz.)


2017. szept. 17. 13:46
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:

Én könnyebben elboldogulok a saját autón (benzin), mint amin tanultam (szintén benzin). Le szoktam fulladni, de nem annyira gyakran.

Ha az oktató elmulasztotta, tedd meg Te magad: menj el egy nagyon pici forgalmú utcára. Ott gyakorold: elindul - megáll - elindul - megáll. Egyes, kis gázt adsz (nem padlógáz, hanem kicsi), elkezded engedni a kuplungot, fogáspontnál tartom-tartom-tartom (oktatóm így tanította), majd lassan továbbengeded.

Amúgy az elején szerintem nem baj, ha rögtön adsz gázt is. Aztán, ha gyakorlod és határozottan odafigyelsz rá, akkor meglesz az a fogáspont gyorsan, elég akkor gázt adni illetve odáig gyorsan emelheted a lábad.



Egyedül gyakorolj!

Én először Apummal mentem - és habár a mai napig nem bánom, sokat segített nagyon, hasznosakat mondott, de - végigüvöltötte az utat. Nem dühös volt és semmi gond nincs, egyszerűen ilyen.

Azóta egyedül megyek, illetve egyszer volt utasom, de ő igen ritkán autózik.



Nekem is nagyon nehéz amúgy!

Nincs igazán kihalt rész nálunk, a jobbkezes utcák forgalmasak, szűkek, nemhogy pl. ajtónyitás oldaltávot nem tudsz tartani, hanem mindkét oldalon majd' levered a parkoló autók tükrét és szemből is jönnek.

A főútvonalak hatsávosak, néhol buszsávval, 60-es és 70-es táblákkal.

Van egy jó mély aluljáró is (ott a biztonság kedvéért kézifékes indulás egyelőre...).


Nekem leginkább a forgalom ritmusát nehéz tartanom.

Sokszor érzem azt, hogy hirtelen lassítanak, és akkor úgy kell fékeznem, hogy szerintem sajnos már az ABS-t is érzem (na jó, azért a vészféktől őrült messze vagyok, senki se ijedjen meg!!!) Nem arról van szó, hogy elalszom, nem figyelek és hopp, lassítottak, hanem figyelek, és mégis egyszercsak lassítanak.

Ha a féklámpája előttem felgyullad, akkor néha gázelvétel elegendő, néha fékeznem kell, ezt se tudom felmérni. Az se jó, ha túl nagy luk marad, például bevágnak akkor eléd...

A sebességre rögtön az elején rákényszerítenek. 50-nél kb. 60-65 km/h, 70-es táblánál kb. 80 km/h a sebesség. Ha a külső sávban mész, akkor is azt látod a tükörben, hogy már lassan rádcsatlakozik és tol...

Ha pedig balra kell kanyarodni, akkor sávot váltasz, amikor tudsz, a belsőben viszont haladni kell ám!


Budapest kemény...

Hallani vidéki városokban, falvakban élőktől, hogy nem mernek/szeretnek itt vezetni, akkor se, ha évtizedek óta vezetnek.

Hát itt megtanulni...


A felfelé váltást amúgy nekem akár mondania kellene valakinek (bár láttam nálam rosszabb eseteket!)

A hangos WagonR+ után, amiben volt fordulatszámmérő, a jóval halkabb Swift, amiben NINCS fordulatszámmérő. Ha nyugi van, és figyelek erre is, akkor logikusan megy, ugye az ember, mire jogsit kap szerintem kb. fejből is tudja, hogyan illene felfelé váltani.

De ha már három másik dologra kell figyelni: nagy kanyar, kéregető az út szélén, bevágtak elém, akkor szegény autónak üveghangja van már.

Egy fordulatszámmérőért nem haragudnék meg kezdőként.

2017. szept. 17. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim válasza:
0%

Másik friss jogsisként a következőket gondolom:

A lefulladás sokszor nem is a kuplung rossz felengedese miatt van, hanem mert nincs rendesen benyomva a gázpedál. Hadd pörögjön az a motor! Később úgyis ráérzel, ne akarj rögtön úgy elindulni, mint aki 20 éve vezet.


A másik, hogy érezni kell a pedálokat. Én végig egy olcsó tornacipőben tanultam és működött. Egyszer-kétszer vezettem másban is és számított a különbség így az elején.

2017. okt. 3. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!