Szerintetek mennyi idő van még hátra, hogy az önvezető kamionok "átvegyék az utakat"?
Akkor mi? Ha rajtam múlna a döntés nyilvánvalóan nem örülnék neki és megpróbálnék mindent megtenni, amit tudok, hogy ne "cseréljenek" le egy egy robotra.
De ez a döntés speciel nem a sofőrökön fog múlni, hanem a technológián és a cégvezetésen. Ha egy robot sofőr olcsóbb és/vagy hatékonyabb, mint egy emberi sofőr akkor megszületik a döntés nagyon hamar.
Erőltetésről... Nos, így is lehet figyelni. Persze, ha kamionos cégem lenne én is erőltetném, ha ezzel több profitot tudnék termelni, teljesen érthető.
Mint mondtam a több száz tonnás metrószerelvényeket is számítógép vezérli már meg egy űrhajóét is (azt már 50 éve). Aztán gondolom nem rettegve ülsz fel a 4-es metróra.
Egy mobiltelefon szoftverét nem lehet összehasonlítani egy célszoftverrel, ami kismillió biztonsági ellenőrzésen megy át - ellentétben egy mobil játékkal.
Igen. Ezért nem vezeti még (!) A kamiont a gép, csak a kötött pályás járművet. Ami amúgy nem igaz, mert a Tesla önvezető szoftvere már szinte tökéletes közúton is. Már csak jogi akadályok miatt nem megy egyedül. De az már csak idő kérdése. Ha pedig a jogi háttér rendeződik a szoftvert pár év alatt tökéletesíteni fogják.
Amúgy fyi az Apollo program már 50 éve önvezető volt, nem felügyelte senki a földről, ugyanis a hold túloldalán nincs kapcsolat. Meg amúgy is több mp a késes.
Sose fogják helyettesiteni.
Aki tudja miből áll egy kamion vezetés , az még elméleti szinten se teszi fel ezt a marhaságot.
Mint már irták ki fog tankolni.
Ki fog rakodni.
Ki fog be állni a rosszabbnál rosszabb telepekre, rampákra.
Amikor azt mondják hogy a 29. rampa szabad.
Ki fogja kinyitni az ajtókat.
Ki fogja le spaniferezni az árút és a lerakón ki szedi le.
Darus árúnál ki tolja el a tetejét.
Ha le zárnak egy utat, merre megy a kamion.
Mert ezeket egy irodából nem tudják megoldani.
REKLÁMNAK borzasztó jó ez.
Kb olyan ez mint Van Damme amikor a két kamionra ráállt mint két lóra és úgy ment. A sok buta ember meg benyelte a hülyeséget.
Mint már irták ki fog tankolni. - mint már mondtam a kutas, de leginkább elég lesz egy tank, mert a sofőr helyen felszabadul több köbméter hely amivel bővíthető a tank.
Ki fog rakodni. - a telephelyeken a személyzet
Ki fog be állni a rosszabbnál rosszabb telepekre, rampákra. - a gép, sokkal simábban, mint egy sofőr.
Amikor azt mondják hogy a 29. rampa szabad. - akkor beáll Ida, hol a gond?
Ki fogja kinyitni az ajtókat. - a személyzet a telephelyen vagy a celallomason.
Ki fogja le spaniferezni az árút és a lerakón ki szedi le. - lsd fent
Darus árúnál ki tolja el a tetejét. - lsd fenn
Ha le zárnak egy utat, merre megy a kamion. - a gpsel megtervezett kerülő úton. Te is arra mész amerre a gép mondja, ez nem egy nagy dolog...
Tiszteletem az értelmes kamionosok akkor, de általában a legtrivialisabb és legkönnyebben megoldható dolgokon akartok fenn. Nyilván ha eljön az ideje át fog alakulni a kiszolgáló infrastruktúra is.
#17
Nagy tapasztalattal rendelkezel látom. Hol szerezted?
A fűtőtt irodában?
Azt hiszed - a valóság távol áll ettől.
De amúgy egy találós kérdés, csak hogy egy kis gondolkodásra sarkalljak mindenkit:
Egy kamion élettartama során hány km-t megy telephelyek között sztrádán vagy főúton és hányat amikor kiskunbudosbolhasra visz ki árut egy zsakfaluba?
Na majd azt a 90%-ot kiváltja a robot és a maradék 10%-ra lesz sofőr állás - persze jóval kevesebb.
Az a gond ti nem reálisan, megoldásokat keresve nézitrk a helyzetet hanem görcsösen ragaszkodva valamihez, ami felett 100% bizonyossággal eljár az idő pár évtizeden belül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!