Miért tart legtöbb vasúti átjárónál több percig a piros fényjelzés?
Annyit akarok ezzel mondani hogy már nagyon régóta észrevettem és piszkálja a csőrömet az amikor ugye pirosat kapok a vasúti átjárónál, leengedik a sorompót akkor több percen át kell várni mire elhúz a vonat, felengedik és mehetünk tovább.
Sokszor van az hogy piros jelzés van sok türelmetlen autós ott mérgelődik, mire elhúz a vonat. Nem is értem miért nem úgy állítják be ezeket hogy piros jelzés, sorompó lehúz és 10 másodperc után elhalad a vonat így maximum fél perc alatt lezajlana az egész elejétől a legvégéig mire ismét szabad a pálya. Ha a sok autós látja hogy piros és engedik le a sorompót csak megáll mire odaér a vonat. De sokszor láttam olyat is hogy nagy autó sor feltorlódik és a vonat még a szomszéd településen van és legalább 5-6 perc mire újra szabad lesz a pálya. Főleg most a nyári melegbe is ugye nem minden autóba van klíma ott is a tűző napon kell állni és várni mire elhúz a vonat.
Ezzel kapcsolatban már kérdeztem egy MÁV-nál dolgozó ismerőst miét van így, de konkrétan nem tudtam megmondani mert ez nem az ő hatásköre, de mondta hogy majd megpróbálja kideríteni, mert őt is idegesíti ez a dolog, csak ő az a fajta aki beletörődik mindenbe...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezt a pár percet nehezemre esik elhinni... nem azt mondom, hogy nem fordul elő, de az érzékelők úgy vannak, hogy az átjáró elött 45 mp-re (adott szakaszona megengedett legnagyobb sebesség szerint) kezd pirosra váltani, vonat elhaladása után 15 mp-re újra a fehér jelzés....
Így emlékszek rá.... de ha nagyon pontos választ akarsz, van a youtubon a közdoku filmek... abban biztos bent van.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Így működik:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Biztos, hogy a legtöbb útátjárónál nincs ilyen! Állomási sorompóknál történik az, hogy a vonat megkapja a vágányutat, de kijárati jelzőt csak akkor lehet állítani ha a sorompó le van zárva. A vonat bejár az állomásra, megáll, az utasok tökölődnek a le- és felszállással.
Addig az autósok várnak a sorompónál.
Nyílt vonali automata sorompók esetében 700-1200 méter távolságban van "behatási pont" ami zárja a sorompót. Ezt a távolságot (legyen most 1200 m) egy 60-nal haladó tehervonat 2 perc alatt teszi meg, de egy gyorsvonatnak elég 1 perc, és ebben az időben már benne van az elővillogás és a csapórúd zárása is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!