Arra lennek kivancsi, hogy a traktorokon miert van az a 2 kapcsolo kar kozepen es miert van 2 fek?
Az egyik kar a sebességváltó, a másik a terepváltó. Ez egy áttételt kapcsol a sebességváltóban, ami módosítja a sebváltó ki.enőtengelyének fordulatát. Ezáltal lassabb sebesség érhető el a traktorral, viszont a forgatónyomaték is ugrásszerűen megnő a hajtott kerekeken. Ez szántóföldi talajműveléskor elengedhetetlen segítség.
A két fékpedál pedig azért van, mert az egyik a bal oldali féket működteti, a másik pedig a jobb oldalit. Általában a két pedál össze van kapcsolva egy retesz segítségével. Szétkapcsolni akkor szokták, ha az erőgép a szántóföldön nagyon kis sugarú körben akar megfordulni. Ilyenkor szétkapcsolja a pedálokat, és benyomja azt a pedált amerre fordulni akar. A kormányt is alátekeri természetesen. A trakor forgáspontja ilyenkor a befékezett hátsó kereke lesz. Szinte egyhelyben megfordul.
Ez a manőver elég veszélyes. Csak függesztett és felemelt munkagéppel hajtható végre, és csak lassú tempóban. Máskülönben képes a centrifugális erő feldönteni a traktort.
Sok traktoron csak egy van, sokon meg van 3-4 is. Egyébként ahogy írták, az egyik a fokozatokat adja, a másik a felezőt vagy felezőket és a hátramenetet. Vagy a hátramenet lehet külön karon is. Ahány traktor annyiféle.
Szétkapcsolt fékpedálnak pedig már ahogy írták a kisebb sugarú körben való megfordulás a lényege. Én egyébként utálom, sose használom. Inkább tolatok vagy fordulok máshogy egy kis gázolaj pazarlással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!