Ti milyen véleménnyel lennétek egy esetleges Déli Autópálya megépítésével kapcsolatosan?
Erről lenne szó: [link]
A rendszerváltás után komoly tervezések folytak a Déli Autópálya megépítésével kapcsolatosan. Ez egy kb. 700km hosszú autópálya lett volna, ami összekötötte volna a nagyobb déli városokat. Sajnos végül nem lett belőle szinte semmi, apróbb szakaszok épültek meg belőle csupán. Nyilván ez egy baromi költséges projekt lett volna, és gondolom gazdaságilag sem érte volna meg, ugyanakkor sok hasznos hozadéka lett volna. Egyfelől még mindig körülményes ezen déli fekvésű városokat megközelíteni, ha az illető szintén valahol a délebbi területen, ámde távolabb lakik a célvárostól. És nem csak feltétlen autóról van itt szó, hanem a vonatról is. Átszállások nélkül nem is lehet ezekre a területekre lejutni. Én például Nyíregyházán lakom, na nekem nem könnyű leruccanni például Szegedre. Na persze most itt a körülményes alatt nem azt értem hogy eltévednek a főútvonalakon, nyilván nem erről van szó, de időben mindenképpen hosszú. Gyorsabban lejutok Szegedre, ha előbb felhajtok Pestig a M3-on, onnan meg le az M5-n. Ez viszont 110km-el hosszabb, mintha csak simán Nyh-Debrecen-Karcag-Orosháza-Szeged útvonalon mennék. De nem is nekem érné meg ez igazán, hanem mondjuk a Dunántúliaknak. Egy Pécs-Kaposvár-Zalaegerszeg-Szombathely-Sopron szakasznak biztosan lenne forgalma. Főként a nyári időszakban, amikor boldog-boldogtalan tart a Balatonnak, az utak meg mindenütt bevannak állva. A másik dolog ami végett még jó lenne ez az elképzelés, hogy Pestet jobban tehermentesítené és a kamionos forgalmat is javítaná. Még lehetne egyébként érveket felhozni hogy miért is lenne ez jó. Én tudom hogy baromi költséges egy ilyet úthálózat kiépítése, de a fontosabb szakaszok simán kijöttek volna az elcsalt pénzekből, uniós támogatásokból, stadionfejlesztések árából..
Én támogatnám.
Eddig mindig azért dobták vissza az ötletet, mert nem térülne meg a befektetés. Amennyi baromságra költöttek az eddigi kormányok, már régen megépülhetett volna.
Ha a keleti vonal máshogy menne, akkor talán egy kicsit jobban támogatnám. Debrecentől szerintem a 47-es úttal nincs akkora gáz.
Én szegedi vagyok, sokszor jártam Debrecenben.
Én inkább Miskolc/M3 felé vinném, mert szerintem Jász-Nagykun-Szolnok megyén keresztül sokkal nehézkesebb a haladás az utak állapotából fakadóan.
Szerintem a jelenlegi helyzetben jobb lenne, ha a meglévő utakat fejlesztenék, szélesítéssel, többsáv építésével, elkerülő szakaszokkal.
Nem lenne akkora forgalom, hogy megérje megépíteni, de ahogy írták, távlati tervnek jó, hogy van ilyen.
Utolsó, gyengeség egy dolog. De pont azért, mert ki van épülve ez az elrendezés már kötött minden, és nem is tenne csodát egyetlen ki nem használt autópálya.
Kérdező, említed a Dunántúlt. Így hirtelen azt mondanám, hogy a Szombathely-Szentgotthárd-Nagykanizsa vonalon se lenne számottevően más a forgalom, mint Szeged és Nyíregyháza között
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!