Miért tiporják el a kerékpárosokat az utcán?
Ahányszor csak megyek a városban az országútimmal, valaki mindig beszól, vagy direkt felgyorsít mögöttem. De miért?
Miért kell állandóan idegeskedni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Rendszeresen használom a kerékpárt is és az autót is....
Kis városban lakunk, nincs kerékpár út, így sajnos aki bicóval megy, az kénytelen az úttesten közlekedni. Ezzel nem lenne gond, ha figyelne mindenki!
A szűk utcákban is az út közepén megy egy-némelyik és rendszeresen egymás mellett mennek ketten-hárman. Volt már, hogy rájuk dudáltam, mert máshogy nem térnek le, de van amelyik akkor is nehezen.
De itt is van sok analfabéta autós, amit gyalogosként tapasztalok sokszor (egyszer a zebrán sétáltam át a babakocsit tolva, pár száz méterről akkor kanyarodott ki egy gyökér. Olyan sebességgel jött, hogy ha a zebra közepén nem állok meg, simán kivasal minket! De volt hogy az egyenesen haladó elengedett, a kanyarodó meg kivágódott elénk- szintén gyalog voltunk. Ha nem állok meg, kórházban kötünk ki- vagy az alaksorában, egy tepsiben....)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Be kellene látni, hogy a nagyvárosaink többsége alkalmatlan a biztonságos kerékpáros közlekedésre. Ez már nem az a világ, mikor még fele ennyi, ráadásul szocialista, keskenyebb járművek araszoltak a nagykörúton. A kerékpárok pedig nem lettek annyival gyorsabbak, hogy biztonságosan felvegyék a forgalom tempóját, mégis osztoznak a gépjárművek sávján.
Ugyancsak balesetveszélyes, amikor leszakadozott konvojokban kerülgetik a keskeny országutakon a hobbiverseny kerékpárosok az út széli kátyúkat. Kinek jó ez?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@13: be kell látni, hogy ez nem teljesen így van. Ha viszont igen, akkor annál inkább tenni kell valamit.
A városokban sok ember él egy helyen, alapvetően azért jöttek létre, hogy ott lakjanak, dolgozzanak, szórakozzanak, stb. Nem azért, hogy ott nagy sebességű, másféltonnás vasdarabok szágudozzanak. Ha a mai modern autók a gyalogos és kerékpáros közlekedést veszélyeztetik, akkor korlátozni kell a használatukat. Nem lehet cél az emberek életterének korlátozása egy tárgy érdekében. Ha az autók teszik élhetetlenné a várost, azért nem azok életét kell megnehezíteni, akik nem azt használják.
Amennyiben a nagy gépjárműforgalom miatt egy város nem alkalmas a kerékpározásra, akkor csökkenteni kell a gépjárműforgalmat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Alex Fly, nagyon unalmasak már a dumáid minden kérdésnél.
Mindjárt kiderül, hogy a nagyvárosok útjai csakis a bicikliseknek lettek kitalálva, és az autókat ki kellene tiltani...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@15: inkább az unalmas, hogy egyesek szerint a városok útjai autópályaként kellene, hogy funkcionáljanak, hogy egy teljesen más felhasználásra tervezett járműfajta haladása akadálymentes legyen.
És ezen cél érdekében nem számít, hogy ezáltal a városok éppen az alapfunkciójukat nem képesek ellátni.
Leher, hogy unalmas, de a világ minden civilizált vidékén éppen ez az egyik legnagyobb megoldandó probléma, amelyre éppen ez az unalmas vélemény a lehgatékonyabb válasz.
Ajánlott irodalom:
Jan Gehl: Élhető városok
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nem tudom, engem nem szoktak eltiporni, mert úgy megyek, hogy lássanak engem. Többek között igen, a sáv közepe felé húzódva megyek, mert így:
- jobban látnak engem a becsatlakozó utakról érkezők
- nem centiznek le miközben megelőznek engem
- nem kanyarodnak át rajtam előzésből jobbra kanyarodva
- nem vágnak oldalba a parkoló autók ajtajával.
Nekem mindez elég ok ahhoz, hogy tudatosan a sáv közepe táján haladják. És itt a hangsúly a haladáson van: ha valaki meg is előz 45-tel egy városi úton, a következő lámpánál rendszerint utolérem és élve a legetőséggel, előre is húzok a jobb szélen a piros jelzés tartana alatt. Tehát senki nem veszít semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!