A fénysorompó, piros jelzés után "felnyílt", s utána nem jelzett semmit . Átmentem s a tükörből láttam, hogy ismét piros lett. Be van kamerázva . Mire számíthatok?
ha nem működik a jelző berendezés (ha jól értem a leírásodat nem villogott sem piros, sem sárga fénnyel, valamint a sorompó is fent volt), gondolom meggyőződtél arról, hogy biztonságosan áthaladhatsz.
Ez esetben a KRESZ előírásai szerint járhattál el.
Annyit a többi közlekedőre is gondolva még megtehetnél, hogy bejelented (talán a MÁV-nál?) az esetet, így a hibát egy eseteleges baleset előtt javítani tudják.
KRESZ:
39. §
(6) A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra - a (3) bekezdésben említett megállást követően - abban az esetben szabad ráhajtani, ha
a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik, vagy
b) a vasúti átjáró forgalmát vasúti jelzőőr irányítja és a jelzőőr „Megállj” jelzést nem ad,
feltéve - mindkét esetben - hogy a (2) bekezdésben említett folyamatos áthaladás lehetséges.
Én még úgy tanultam (kb. 35 éve), hogy a vasúti átjáró fényjelzője nem azt jelenti, hogy át is mehetsz!
Hanem csak azt jelenti, hogy MŰKÖDIK.
Tehát akkor is körül kell nézni áthaladáskor - lelassítva -, ha fehér fénnyel villog a lámpa.
(ezt hívják defenzív megoldásnak)- és kötelező is így cselekedni.
Ha fehér a lámpa, nem rohangálunk át akkor sem körültekintés nélkül. (ez szabály)
Azután jön a Te problémád amit felvetettél.
Hogy, józanésszel eldöntöd, hogy rossz jelzést kaptál a v. átjáróban, majd kellő figyelmességgel áthaladsz.
Jártam(tunk) már úgy, hogy egyfolytában piros volt, a félsorompó le volt csukva.
Már 10 - 20 perce egy hosszú kocsi sor állt, de nem jött vonat.
Megkerültem(tük) a félsorompót.
Átmentem(tünk).
Leparkoltunk és egy darabig irányítottuk a forgalmat, mint ha mi lettünk volna a forgalom irányító rendőrök.
Mert olyan hosszú kocsi sor állt már, hogy megsajnáltuk őket és épp nem siettünk hazafelé.
Hát, irányítottuk a forgalmat. (annyi még, hogy felvettük a "világítós mellényt").
Telefonáltunk ...és jöttek az igazi rendőrök forgalmat irányítani.
Ennyi a történet.
Ez nem hiba, sok sorompónál láttam már, hogy utólag is átvált pirosra, de csak pár másodpercre és megint fehér lesz. Valaki le is írta egyszer, hogy miért csinálja, de már nem emlékszem.
Erre nem büntethetnek.
Az érintett sorompóberendezés valószínűleg nem érzékelte megfelelően az áthaladó vonatot a vonatérzékelő elem, így az átjáró lezárva maradt. Ezt követően leketyegett az óraművön a szabványos zárva tartási időtartam és a sorompószerkezet zavarállapotba került. Ekkor a villogó piros jelzés megszűnik és a csapórúd (ha van) lassan felnyílik. Ekkor te - remélhetőleg kellő körültekintés után - megkezdted az áthaladást az átjárón, eközben pedig megszólalt a zavarjelző csengő a visszajelentett állomás forgalmi irodájában. A rendelkező a zavar állapot megszüntetése során először lezárja, majd feloldja az útátjárót.
#4-es hozzászólónak pedig csak gratulálni tudok, nem elég hogy hülyeséget csinált, még dicsekszik is vele. Bár ha jól sejtem kamuzik, mert nincs olyan hülye rendőr, aki nekiáll a vasúti átjáróban forgalmat irányítani - megjegyzem jogosultsága sincs rá.
#5
Rövid ideig tartó lezárt állapotot (villogó piros fényt) okozhat a fenti eseten felül az is, ha a vasúti pálya (többvágányú átjáró esetén az egyik vágány) menetirányát az előző vonathoz képest megfordítják. Ilyen esetben a berendezés rövid időre az összes jelzőt (beleértve az automata útátjárókat is) megállj állásúra állítja - ezzel egyrészt biztonságot nyújt az irányváltás idejére, másrészt ellenőrzi a berendezések helyes működését.
Oktatófilm a vasúti átjárókat biztosító jelzőberendezések működéséről: http://www.youtube.com/watch?v=Vh3kmWszWzk
Régi film, de az alapelvek mit sem változtak.
Tisztelt 6-os hozzászóló.
Semmi "dicsekvés" nem volt, amit leírtam.
Elmondtam hogy történ egy esetünk, ennyi az egész.
(tanulságképpen)- megtörtént, és ebben mi a "dicsekvés"?
Hozzá fűzném, - bár nem nagyon érdekes. - Olaszországi utunkon történt.
A műszaki kapcsolókat is értjük a fénysorompó működése esetén, és azt is, hogy ezt központilag is látják a vasútnál, hogy működnek e rendesen.
Van műszaki képesítésünk.
Csak erre nem tértünk ki (tudományos, szakmai szinten).
Mert közérthetőek szerettünk volna lenni.
Nem vasúti jelzőfény és rendszer oktatók.
(a kérdés feltevő ott volt a hibánál, ha utólag valaki ki tudja deríteni a teljes igazságot a fénysorompó akkori működéséről, az 10X-es Colombo hadnagyi díjra felterjesztendő részünktől).
Köszönjük, hogy hozzászólhattunk.
Nem vitázunk ezen. - mert nincs értelme.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!