Az miért baj, hogyha valaki mindenhova autóval megy?
Számomra az autó jelenti az alap közlekedési eszközt.
Bolt nincs a közelben, így a legközelebb hiper vagy szupermarketbe is autóval megyek.
Ahogy, az uszodába is.
Az autóiparban dolgozom, így érthető, hogy minden olyanért rajongok, amiben motor van.Mondhatni, szenvedélyem.Fejlesztőmérnökként baj is lenne, hogyha nem szeretném, amit csinálok.
Viszont, sokan megszóltak emiatt.Megkaptam azt, hogy "te még a WC-re is autóval jársz".
Sőt, rokonokról is megkaptam.Régen a szociban nem volt ennyi autó, sokaknak nem is volt, fogalmuk sincs, mennyire jó.
Személy szerint, ettől a szocialista gondolkodástól rosszul vagyok.Ha rajtam múlna, szabad piaci alapon menne a tömegközlekedés.
Megtehetem, hogy mindenhova autóval menjek.
Az autó azért van, hogy használjuk és élvezzük minden funkcióját nem műtárgynak.
Megteheted. Ennyi.
az autó van értünk, és nem mi az autóért.
a világ technikai evolúciója felkínálja..aki teheti él vele...aki nem, az nem.
ilyen az egyre drágább, jobb mobil, az egyre nagyobb, laposabb, könnyebb smart TV, a wifis hűtő, a napelemekkel megpakolt háztető, stb...stb...
Amiket leírsz, azok pont nem tartoznak bele abba ami baj lenne.
A bajok ott kezdődnek, amikor valakinek adott a villamos, vagy épp 10 perc gyaloglásnyira menne, de ő inkább beül az autóba, és 30 percig dugózni, csak hogy autóval mehessen.
Vagy pl. a németeknál tapasztalom, hogy a rendszeres tömegközlekedőknek amikor télen fézik a seggük, vagy épp esős nap van, akkor sokkal többen vannak, és lehetetlenné teszik a mi közlekedésünket, akik napi 70km-t ingázunk, csak mert ők guruló esernyőnek használják az autót.
Egyébként én is mérnökként dolgztam az autóiparban, de én már kinőttem abból amikor mindehová autóval megyek.
Korábban tényleg képes voltam 10 házzal arrébb is elmenni autóval még 20 évesen.
3#
Hollandia egy hippiállam, nem feltétlenül minta.
Számomra sokkal szimpatikusabbak az észak-amerikai országok.
Tipikusan én központú vagy te is, és nem látsz túl a saját, egyéni érdekeiden.
Nem az a baj hogy te autózol a wcre is, a baj az hogy még x millió ember gondolkodik ugyanígy.
Megteheted, te dolgod csak sokan csinálják ez mint te és ez miatt nagy forgalom és ez miatt van már egy 10 éves autóban 200.000km.
De mikor mész be a városba akkor anyázol hogy a sok autó miatt nem találsz parkolóhelyet, bedugul a körforgalom, nem tudsz kikanyarodni a főútra.
Amikor meg autót venne a paraszt akkor néz egy használtautót mert a keret egy 12-15 éves autót enged meg a magyarnak és csodálkozol hogy mindegyikben 180-200 ezer van vagy pedig visszatekerték.
Ha mindenki akkor használná a kocsit mikor szükséges akkor nem lenne ilyen sokkilóméteres használtkocsi és a város se lenne tele autókkal.
Hát ja, én is ilyen vagyok. Én kisvárosban élek, tömegközlekedés nuku, de a távok azért elég nagyok. Sokaknak autójuk sincs, aztán persze hogy nem tetszik nekik, hogy városon belül is autóval mászkálok. Nem mindig van kedvem tekerni, vagy sétálni, akkor hadd menjek már autóval. Nem is kell hozzá nagy anyagi háttér, mert nem kerül ám sokba 3 km mondjuk, ha úgyis megvan az autó.
Más településre meg egyértelműen autó, nem szereti senki, ha hozzá van kötve a tömegközlekedés órarendjéhez.
#4: Ne csak részleteket próbálj kiragadni a szövegből (homo hippi hollandok), hanem próbáld meg megérteni a lényegét is. Ha nem sikerül, itt egy ábra, a mérnökök úgyis vizuális típusok: [link]
Mint látható a hátul levő nemzeteknek valóban hasznos volna több károsanyagot kibocsátani a közlekedésben (ez nagyjából összefügg azzal, hogy mennyi és milyen autót birtokolnak) gazdasági célból, de a másik végleten láthatod pl. Hong Kongban úgy tud marha nagy lenni a GDP/fő, hogy alig bocsátanak ki közlekedésből CO2 - s csakugyan, ha utánanézel, alig 100 autó jut 1000 főre náluk. Szingapúrban is ~200 körül vannak. Svájc, Svédország, Hollandia 3-ad annyi közlekedésből származó kibocsátással állít elő közel akkora GDP/fő-t, mint az USA. Persze itt már nem olyan markáns a különbség, mert náluk is van ~500 autó/1000 fő, de más autókkal teszik meg ezt, s persze az is belerondít kicsit, hogy az USA-ban nincs tömegközlekedés és sokat repülnek, de a végkövetkeztetésen nem változtat, miszerint nem ad hozzá az ország értékéhez az, hogy az állampolgárok még WC-re is autóval járnak.
8# Te figyelj!
Azokban amikben 200 Ezer van, elárulom hogy azok is már vissza lettek tekerve.:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!