Ti is jobban örülnétek, hogyha államilag az egyéni motorizáció lenne támogatva?
A nem kötött pályás állami tömegközlekedési cégeket meg kellene szüntetni, a piacot liberalizálni.Így, ott ahol van igény buszközlekedésre, ott kialakulna.
Vagy maga az önkormányzat rendelné meg szolgáltatásként egy privát cégtől, például a Blagusstól.
Magyarországon, már alakulgat a gyorsforgalmi úthálózat, ami ezt lehetővé tenné.
Minden megyejogú városnak kapnia kellene egy gyorsforgalmi autóutat.
Vagy, már meglévő főutakon nyomvonal korrekciót végrehajtani, hogy a lakott településeken ne haladjon át a forgalom és 2x2 sávosra bővíteni.
Amikor még nem volt autóm, igazi kínszenvedés volt dolgozni járni.Külvárosi részben lakom és hosszabb volt a tömegközlekedés menetideje, mint aki vidékről dupla akkora távolságról járt be.
Mindig irigyeltem, akiknek volt, mert előbb hazaértek, mint én, simán egy kis kerülőt téve bevásároltak.
Azóta nekem is van, sokkal könnyebb vele az élet.
Az állam hozhatna olyan törvényeket, hogy a cégek 100 százalékban térítik az autós bejárást.Nyilván, aki 200 kilométerre azt nem veszik fel.
Így, akik rossz helyen laknak, ők is betudnának járni rendesen, kényelmesen dolgozni.
Nincs tömegnyomor, nincs büdös, van hűtés/fűtés, hangosan is hallgathatsz zenét a kocsiban.
"Gondolkozz már ember, így is alig férnek el az autók az utakon, meg a városokban, az egész világ egy kiba*ott nagy parkoló, hogy a sok autónak legyen hol parkolni. Mi lenne, ha mindenki autóval járna??? És amúgy is, az államnak az adókon kivül mi haszna lenne ebből? Mennyire lenne reális, hogy a vállalkozókat megsz*passák egy ilyen kötelező üzemanyagvisszatérítéssel? Ja és akkor még ne is beszéljünk a környezetszennyezésről, amit nagyon hamar kéne csökkenteni valahogy."
Ahol lenne igény, ott alakulna buszos tömegközlekedés szabad piaci alapon.
Meg, ott a vonat is, az maradhatna állami.
A környezetszennyezéssel meg azt kellene csinálni, hogy több fát ültetni, zöld területet létrehozni városon belül is.Az utak mentén végig "erdősíteni".
A növények elnyelik a káros anyagokat.
kérdező a 10. kommentedre válaszolva:
hogy mire gondolok? Azokra a költségekre, amelyet jelenleg közpénzekből fizetünk azért, hogy az egyéni motorizációt igénybe lehessen venni.
Arra, ami az autóhasználók által befizetett összeg és a valós költségek között vannak, melyeket jelenkleg az állam finanszíroz.
Jól írod: "A befolyt adóból épül, vagy legalábbis kellene épülnie, fejlődnie az infrastruktúrának." ezzel szemben a beszedett járulékok az úthálózat fenntartásának költségeit sem fedezik. És akkor még az externális költségek: a környezet szennyezése, egészségügyi kiadások, a dugók okozta veszteségek, az elfoglalt közterületek költségei, egész városrészek elgettósodása, stb. -amik mind ennek a számlájára írhatóak. Szépen felsoroltad, milyen anyagi vonzatai vannak az autóhasználatnak -most akkor add hozzá, hogy minden egyes, az autós által fizetett forinthoz az állam még 2-3 forintot tesz hozzá, hogy használhassa az autóját. Nos, ha önköltségről beszélünk, akkor a motorizáció ezen költségeit is a használónak kellene megfizetnie...
Ez bizonyára a karácsonyi mákosguba utóhatása.
Jó adagot benyomhattál, ha még mindig ilyen ötleteid vannak. :D
A 12. megjegyzéshez:
"több fát ültetni, zöld területet létrehozni városon belül is" és mégis hova? Jelenleg sincs a városokban elég hely ahhoz, hogy a mostani autóparknak legyen elég parkolóhely, ha az általad kívánt módosítások megtörténnének, a meglevő zöldfelületek helyén is parkolókat kellene kialakítani és még akkor is szűkös lenne a hely.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!