Ha van két ország, az egyík baloldali-, másik jobboldali közlekedést használ, akk a határnál hogy váltódnak az utak?
Én csak a hazai példát ismerem, ahol a középperonos villamosmegállóknál néha bal oldali közlekedés van tervezett buszos pótlás esetén. Ilyen esetben az egyik iránynak elsőbbsége van a másikkal szemben.
Hasonlóan képzelem ezt egy határállomásnál is. Ha nagy a forgalom, akkor bújtatással, különszintű csomópontban is meg lehet oldani.
Elsősorban az átmenő forgalom határozza meg, hogy hogyan oldják meg.
Fejlettebb országokban, ahol nagy forgalmat kell lebonyolítani felüljárós megoldást alkalmaznak.
pl.
Hongkong-Kína:
Makaó-Kína:
Brazília-Guyana:
Akkor van ahol elég egy lámpával irányított kereszteződés. Jó kérdés, hogy mi van, ha nem működik a lámpa.
pl:
Laosz-Thaiföld:
Mianmar-Thaiföld:
Itt a híd közepén egy félpályás útlezárás-szerűség van. Itt is lámpa irányítja a forgalmat.
Akkor valahol nincs semmiféle kialakított rend, az egyik határállomáson bemész a bal oldalt, 100 m múlva a másiknak meg a jobb oldalán kell kijönni. Szóval tök káosz.
pl.:
Kambodzsa-Thaiföld:
A kisebb forgalmú átkelőkön meg nem okoz különösebb problémát, egyszerre úgyis csak egy járművet engednek át, ilyenből van a legtöbb, főleg a szegényebb régiókban.
Tehát én így csoportosítanám a megoldásokat:
- felüljárós
- lámpás, kereszteződéses
- kaotikus
- kicsi, gyér forgalmú
-(kompátkelés, stb.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!