Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Nem merül le a kamionba az aksi?

Nem merül le a kamionba az aksi?

Figyelt kérdés
Ha mondjuk kiveszem a 24 pihenőt és én főzni vagy telefnt szeretnék tölteni akkor nem merül le az aksi? Mer ha laptopot töltök ég a lámpa nem szívja le az aksit?
2017. jan. 23. 11:06
 1/10 anonim ***** válasza:
59%

Az akksi tárol valamennyi energiát.

Ha abból elhasználsz annyit, hogy a motor beindítására már nem marad, akkor igen, lemerül.

Mivel nem tudjuk hány és milyen akkumulátorod van, meddig és milyen teljesítményű fogyasztókat használsz, ezért ennél pontosabb választ nem lehet adni.

2017. jan. 23. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
De igen, sajnos ilyenkor télen a mínuszokban! Gyakrabban be kell indítani, ~3-4 óránként alapjáraton mennyen,kb1/2 órát mert a kályha is leszívja. Éjszaka ha felébredsz akkor is be indíthatod. Biztos ami biztos
2017. jan. 23. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Elvileg, ha nemzetköziben nyomod, akkor a kamionban tutira nem csak 1 "akksi rendszer" van. Azért írtam rendszert, mert 24voltos a kamionok villamos hálózata, de mivel 24 voltos akksi nemigen létezik, ezért 12v-osokat kötnek sorosan. Ilyen "rendszerből" nem csak egy van. Munkaakkumulátorok is vannak benne, amik direkt az álláskor felmerülő villany-igényt fedezik. Ezek kisebb áramot tudnak hírtelen leadni (pl indításhoz nem biztos hogy elég, arra ott van a fő akksi), viszont a kisebb kisütést tovább bírják.

Csak példa:

A fedélzeti munkaakkumuátor-rendszer áll 2 db, 12 volt-os, 100 Ah kapacitású akksiból. ha ezek 24 voltra vannak kötve, akkor a fedélzeti fogyasztóid is 24 voltosak (kv főző, tv, állófűtés, stb). Akkor ha folyamatosan megy, csak az egyszerűség kedvéért egy 24 Wattos fogyasztó, az 1A áramerősséget igényel, így elméletileg 100 óra, ameddig lemerülésig el tudja látni álló helyben a rendszer árammal a fogyasztót. De ez nyilván nem ennyi a valóságban (minél kisebb a terhelés, annál tovább bírja). De számoljunk 10 A-al, ez azt jelenti, hogy 240 Watt teljesítményre van FOLYAMATOSAN szükséged (ami kizárt, azért annyi áramot minek folyamatosan zabálni, életszerűtlen a helyzet, ha pihenőn vagy, de amúgy is), de ebben az esetben kb 10 óra alatt meríted le az akksit. Pl megy folyamatosan a kis TV, ez kb 10-15 Watt, néha lefőzől egy kávét, 5 percig 100-150 Watt, stb...

Elvileg nem lesz gond, ha néha néha beindítod egy fél órára a motort (naponta 2-szar max 3-szor, szerintem)

2017. jan. 23. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Ezért kell álló helyzetben járatni néha.
2017. jan. 23. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
De lemerül, nem is a laptoppal meg a villannyal van a baj, mert azt bírja napokig is, hanem a fűtéssel van ilyenkor gond. Jellemzően egy éjszakát sem nagyon bírnak úgy ki, ha megy egész éjjel a fűtés. Ezért kötelező kellék a feszültségmérő, és mikor látod, hogy nagyon csökken a feszültség, akkor beindítod.
2017. jan. 23. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
59%
ha nem euro6os volvo, akkor eleg felebredeskor reggel egy orara meg lefekves elott egy orqra beinditani. Ha eu6 volvo akkor orankent egy orara :D
2017. jan. 25. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

De lemerül. Ilyenkor télen különösen, ezért járatni kell a hétvégi pihenő alatt. Úgy szokták legtöbben, hogy a reggeli ébredés után 1 órát, és még este is 1 órát, ha valaki több fogyasztót használ vagy gyengébb már az akksija, igény szerint többet/gyakrabban. Rá kell nézni az akksi feszültségre és ha kell, berúgni a motort. Én koránkelő vagyok, de jellegzetes parkolói figura az olyan jó alvókájú sofőr, aki vasárnap délelőtt indítókábellel a vállán zarándokol körbe a parkolóban: ugyan, bikázná be valaki, mert arra ébredt, hogy marhára fázik és az akksiban annyi áram nincs mint egy gombelemben. Szóval járatni kell.


A gond csak az, hogy ezekkel a modern eko - bio - öko kocsikkal nem minddel lehet motort járatni, mert van egy zseniális "idle shutdown" nevű mérnöki alkotás, ami következtében az ilyennel ellátott "okosautó", amely a pandák, esőerdők, zajszennyezés és általában a környezetvédelem jegyében 5 perc járatás után leállítja magát, és adott esetben, ha indításkor már eleve alacsony volt a töltöttség, újból már nem is indul be.


Erre mondaná a viccbéli Kohn bácsi: ügyes!


De azért vannak trükkök: pótkocsiféket behúzni, kéziféket kiengedni, aztán düböröghet a motor akármeddig. Extrém hidegben, olyan - 25 fok alatt hosszabb időre nem is szoktuk leállítani.

2017. jan. 30. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
vagy csak nyomj egy +t a tempomaton, es all le, esetleg tedd be sebessegbe, nemtom mennyi ido utan roncsolodik a kuplung, en volt hogy csak beraktam kivancsisagbol es veleltlen elaludtam egy fel orara, es meg jart az auto.habar nemtom a kuplungnak mennyire twtt jot, de meg ment utana gond nelkul :D
2017. jan. 30. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nyilván akik ezt a leállítást kitalálták, kamiont csak fényképen láttak, és még csak kamionsofőrrel sem beszéltek soha 2 szót sem.
2017. jan. 30. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

ugyan mar, az osszes gyarto lexarja a soforoket, oket csak a cegek erdeklik, mivel azok veszik es rendszerint idiotak mint egy medveallatka, olyan hulyesegekkel fogjak meg oket mint hogy "ez egy decivel kevesebbet fogyaszt"


Eleg egy euro5 os volvora gondolni, annal xarabb autot meg nem pipaltam, motor, valto jo, de CSAK bal oldalon fut, semmi hely nincs a pakolasra. Es azert a volvo eleg nagy ceg, es mar jo sok eve a piacon van.


Vagy ez az uj Ford kamion, mint valami regi ifa

2017. jan. 30. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!