Nem merül le a kamionba az aksi?
Az akksi tárol valamennyi energiát.
Ha abból elhasználsz annyit, hogy a motor beindítására már nem marad, akkor igen, lemerül.
Mivel nem tudjuk hány és milyen akkumulátorod van, meddig és milyen teljesítményű fogyasztókat használsz, ezért ennél pontosabb választ nem lehet adni.
Elvileg, ha nemzetköziben nyomod, akkor a kamionban tutira nem csak 1 "akksi rendszer" van. Azért írtam rendszert, mert 24voltos a kamionok villamos hálózata, de mivel 24 voltos akksi nemigen létezik, ezért 12v-osokat kötnek sorosan. Ilyen "rendszerből" nem csak egy van. Munkaakkumulátorok is vannak benne, amik direkt az álláskor felmerülő villany-igényt fedezik. Ezek kisebb áramot tudnak hírtelen leadni (pl indításhoz nem biztos hogy elég, arra ott van a fő akksi), viszont a kisebb kisütést tovább bírják.
Csak példa:
A fedélzeti munkaakkumuátor-rendszer áll 2 db, 12 volt-os, 100 Ah kapacitású akksiból. ha ezek 24 voltra vannak kötve, akkor a fedélzeti fogyasztóid is 24 voltosak (kv főző, tv, állófűtés, stb). Akkor ha folyamatosan megy, csak az egyszerűség kedvéért egy 24 Wattos fogyasztó, az 1A áramerősséget igényel, így elméletileg 100 óra, ameddig lemerülésig el tudja látni álló helyben a rendszer árammal a fogyasztót. De ez nyilván nem ennyi a valóságban (minél kisebb a terhelés, annál tovább bírja). De számoljunk 10 A-al, ez azt jelenti, hogy 240 Watt teljesítményre van FOLYAMATOSAN szükséged (ami kizárt, azért annyi áramot minek folyamatosan zabálni, életszerűtlen a helyzet, ha pihenőn vagy, de amúgy is), de ebben az esetben kb 10 óra alatt meríted le az akksit. Pl megy folyamatosan a kis TV, ez kb 10-15 Watt, néha lefőzől egy kávét, 5 percig 100-150 Watt, stb...
Elvileg nem lesz gond, ha néha néha beindítod egy fél órára a motort (naponta 2-szar max 3-szor, szerintem)
De lemerül. Ilyenkor télen különösen, ezért járatni kell a hétvégi pihenő alatt. Úgy szokták legtöbben, hogy a reggeli ébredés után 1 órát, és még este is 1 órát, ha valaki több fogyasztót használ vagy gyengébb már az akksija, igény szerint többet/gyakrabban. Rá kell nézni az akksi feszültségre és ha kell, berúgni a motort. Én koránkelő vagyok, de jellegzetes parkolói figura az olyan jó alvókájú sofőr, aki vasárnap délelőtt indítókábellel a vállán zarándokol körbe a parkolóban: ugyan, bikázná be valaki, mert arra ébredt, hogy marhára fázik és az akksiban annyi áram nincs mint egy gombelemben. Szóval járatni kell.
A gond csak az, hogy ezekkel a modern eko - bio - öko kocsikkal nem minddel lehet motort járatni, mert van egy zseniális "idle shutdown" nevű mérnöki alkotás, ami következtében az ilyennel ellátott "okosautó", amely a pandák, esőerdők, zajszennyezés és általában a környezetvédelem jegyében 5 perc járatás után leállítja magát, és adott esetben, ha indításkor már eleve alacsony volt a töltöttség, újból már nem is indul be.
Erre mondaná a viccbéli Kohn bácsi: ügyes!
De azért vannak trükkök: pótkocsiféket behúzni, kéziféket kiengedni, aztán düböröghet a motor akármeddig. Extrém hidegben, olyan - 25 fok alatt hosszabb időre nem is szoktuk leállítani.
ugyan mar, az osszes gyarto lexarja a soforoket, oket csak a cegek erdeklik, mivel azok veszik es rendszerint idiotak mint egy medveallatka, olyan hulyesegekkel fogjak meg oket mint hogy "ez egy decivel kevesebbet fogyaszt"
Eleg egy euro5 os volvora gondolni, annal xarabb autot meg nem pipaltam, motor, valto jo, de CSAK bal oldalon fut, semmi hely nincs a pakolasra. Es azert a volvo eleg nagy ceg, es mar jo sok eve a piacon van.
Vagy ez az uj Ford kamion, mint valami regi ifa
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!