Melyik a jobb egy kamionban a 12 váltós vagy a 6 váltós? Melyik mihez jó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én csak a kéziváltósokról beszéltem. Európában nem hiszem hogy vannak 16-os automaták.
Amúgy a MAN-okban sem sok értelme van a 16 sebességnek, csak annyi hogy többet kell váltani, és az nem jó. Ha a Volvo meg az összes többi elvan 12 sebességgel, akkor a MAN is ellenne.
De manapság már nincs ezzel baj, nem is tudom ha van még új kéziváltós kamion.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A 16 sebességes váltók leginkább a gyártás szempontjából előnyösebbek. A 4+1 + sorváltó kombinációval le lehet fedni az összes teherautót és kamiont 7,5 tonnától 80 tonnáig ( nyilván a 7,5nél akkor van értelme, ha vontat is ). Gyakorlatilag egy azonos házba olyan fogaskerék garnitúrát tesznek ami a bemenő nyomatéknak megfelel és ez mehet mind egy gyártósoron.
A sima "12 sebességes" váltók alapja 2x3 sebességes, ami feleslegesen bonyolult a mezei 6-os váltóhoz képest, kisebb teljesítménynél vontatáshoz meg nem gazdaságos az áttételezés.
Önmagában a 12 sebesség bőven elég 40-50-60 tonnáig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!